Čak 93% učitelja susrelo se s neprimjerenim odnosom roditelja prema učiteljima ili školskim obvezama djece.
Profil Klett pokrenuo je društvenu inicijativu pod nazivom „Puls škole“ u suradnji s timom znanstvenika s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te Sindikatom hrvatskih učitelja i Nezavisnim sindikatom zaposlenih u srednjim školama.
Kao uvodna faza projekta provedeno je prvo veliko online anketno istraživanje u Hrvatskoj o odnosu roditelja i učitelja u kojem je sudjelovalo 2 811 učitelja i nastavnika iz osnovnih i srednjih škola.
Ključni rezultati istraživanja:
„U Profil Klettu doista živimo poruku Učitelji na prvom mjestu. Zato smatramo da je naša dužnost pomoći u rješavanju gorućih tema u sustavu obrazovanja i tako dati podršku Vladi Republike Hrvatske i Ministarstvu znanosti i obrazovanja u vraćanju povjerenja u sustav znanosti i obrazovanja. Puls škole osmislili smo u tri faze: istraživanje stavova učitelja o odnosu s roditeljima u kontekstu nastavnog procesa; izrada stručnih priručnika i metodičkih preporuka za učitelje i roditelje te izgradnja sustava pomoći i podrške učiteljima kroz savjetovanje, radionice i edukacije.“ – rekao je direktor Profil Kletta dr. sc. Dalibor Greganić.
„Škola je složen sustav u kojem postoje brojni društveni odnosi. Neki od tih odnosa su dosta striktno regulirani, čak i formalnim aktima, kao što su primjerice odnosi učitelja i učenika, ali za neke od tih odnosa ne postoje norme ponašanja ili su se one s vremenom izgubile. Ovo istraživanje pokazuje da je odnos roditelja i učitelja/nastavnika upravo takav odnos, koji se promijenio i danas više ne postoje jasne norme i pravila ponašanja u tom odnosu. S obzirom da tradicionalne norme koje su regulirale taj odnos očito više ne vrijede, potrebno je razvijati nove norme ponašanja u tom odnosu“ – osvrnuo se na podatke voditelj istraživanja prof. dr. sc. Dragan Bagić.
Inicijativu Puls škole podržali su i Sindikat hrvatskih učitelja i Nezavisni sindikat zaposlenih u srednjim školama.
„Smatram da je, iz razloga što se u zadnjih nekoliko godina drastično povećao broj konfliktnih situacija u ustanovama za odgoj i obrazovanje, važno podržati ovu inicijativu. Pritisci (najčešće radi ocjena), sve češći fizički napadi, uplitanje u rad učitelja, nepostojanje adekvatne edukacije, nedostatak kvalitetnog dijaloga i efikasne podrške sustava alarmantni su pokazatelji da su promjene nužne. Ova inicijativa jasno je detektirala goruće probleme te će, sukladno rezultatima istraživanja, pružiti konkretnu potporu za rad s učenicima, rezultate prezentirati obrazovnim vlastima, a sve u cilju iznalaženja kvalitetnih rješenja u korist svih dionika u sustavu odgoja i obrazovanja – kazala je predsjednica Sindikata hrvatskih učitelja Sanja Šprem.
„Sve se više susrećemo s roditeljima koji u pratnji odvjetnika traže zaštitu prava svoje djece kada ne ispunjavaju ili krše svoje obveze. Često su to potpuno neprimjereni oblici pritiska na autonomiju i dostojanstvo nastavnika koji rijetko dobivaju potporu ravnatelja/savjetnika agencija što neminovno vodi ka daljnjem urušavanju obrazovnog sustava Republike Hrvatske, a prvenstveno na štetu onih koji će dalje graditi budućnost ove zemlje - učenika.“ – kazala je predsjednica NSZSŠH Nada Lovrić.
Istraživački tim s Filozofskog fakulteta u Zagrebu, koji će sudjelovati i u izradi stručnih priručnika i edukacijama učitelja, uz uredništvo Profil Kletta, čine prof. dr. sc. Dragan Bagić, prof. dr. sc. Vesna Vlahović-Štetić i prof. dr. sc. Željka Kamenov .
Komentari
PULS ŠKOLE
Prijedlog
razredna nastava