Reciklirana moda: ReFashion | Profil Klett
Izložba reciklirane mode učenika OŠ Nikole Andrića, Vukovar

Izložba reciklirane mode učenika OŠ Nikole Andrića, Vukovar

26. travanj 2018.

Reciklirana moda: ReFashion

Autor: Maja Trinajstić

Tema projekta Re-moda / ReFashion nastala je iz ideje o spoju umjetnosti, kulture življenja, oblačenja i okoliša. Mali modni dizajneri i modeli napravljene kreacije predstavili su na ReFashion modnoj reviji u Eko tjednu Osnovne škole Nikole Andrića u Vukovaru, a preko eTwinning platforme surađivali su i s Osnovnom školom Prevez u Grčkoj.

Cilj projekta ReFashion

Ideja je krenula proučavajući učenički rad i razgovarajući što bi učenicima bilo zanimljivo u spoju dizajna, ritma u likovnoj kulturi i recikliranja materijala. Stoga je ReFashion /kratica re- od reciklirati (recycle) i moda (fashion)/ projekt povezan s likovnom kulturom, likovnom umjetnosti, dizajnom i korelira s prirodom, biologijom, engleskim jezikom i informatikom. Ideja je primjenjiva za osnovnoškolski uzrast, ponajviše u samom predmetu likovne kulture, i to za radionički tip nastave, izvannastavne aktivnosti, kao i implementaciju u školski kurikulum.

Cilj projekta ReFashion je proučavati likovno-umjetnička područja, otkrivati vrste i primjenu dizajna u suvremenoj umjetnosti i istraživati, analizirati materijale koji bi se mogli reciklirati. To svakako uključuje i skupljanje reciklažnih materijala, istraživanje kako se oni mogu reciklirati i ponovno upotrijebiti, a uz to se kreativno izražavati i primjenjivati spontani dječji izraz u dizajnu reciklažnih modnih predmeta i dodataka. Krajnji cilj je stvoriti likovno djelo u obliku modne kreacije, tj. recikliranjem uvidjeti da se od otpadnih materijala može stvoriti nešto novo i funkcionalno.

Kako dizajnirati i izrađivati modne kreacije recikliranjem

Prvo smo krenuli prikupljati razne otpadne materijale oko rijeke i u školskoj okolini. Materijali koje su učenici skupljali su razni prirodni i neprirodni materijali poput grančica, školjaka plastike i sličnih predmeta (ujedno bi i bacili prikupljeno smeće u reciklažne kontejnere). Na taj način učenici su i stjecali znanja i vještine izvan učionice, upoznali sa svojim okolišem. Skupljeni materijali bili su nam osnova za našu modnu kreaciju. Proučavali smo likovno-umjetničke primjere, crtali modele, proučavali modni dizajn, razne materijale i bili pravi istraživači. Upoznali smo se s granom primijenjene umjetnosti i pojmovima poput dizajn, funkcija, odjevni predmet i umjetnost. Primjenom likovno-umjetničkih reprodukcija proširili smo saznanja i naučili o suvremenim primjerima vezanim uz umjetnost, ekologiju i dizajn (kulturu odijevanja). Vodili smo se i likovnim ključnim pojmovima: ritam, vrste ritma, kontrast i primjena ritma i kontrasta u dizajnu i likovnoj umjetnosti.

Materijali za rad koje smo koristili i reciklirali našim modnim kreacijama su: papir (stare novine), kaširani papir, tube od toaletnog papira, karton, plastične vrećice, otpaci plastike od voća, razne špage, tekstilni materijal, alu-folija, alu-poklopci od jogurta itd. Kombinirali smo i rekomponirali, stvarali svoje modne kreacije i zanimljive kombinacije s prirodnim materijalima koje smo našli uz Dunav, ponajviše riječne školjke i raznoliko granje.

Modna revija ReFashion

Tijekom projekta bitna je bila i suradnja s drugim školama, usmjerujući pažnju učenicima na vrijednosti tuđeg rada. Zajedničkim projektom učimo se različitosti, drukčijoj kulturi življenja i primjeni umjetnosti u svakodnevan život. Surađivali smo s nastavnicom i učenicima iz Osnovne škole Preveza u Grčkoj preko eTwinning platforme. Gotovo sve što smo radili pokazivali smo komunicirajući elektronskim medijima. Otvorili smo internet grupe preko kojih smo razgovarali, međusobno izmjenjivali ideje, video poruke i fotografije. Kreativno okruženje snimali smo kamerom i montirali u video uratke dok su mali modni dizajneri izrađivali svoje zamišljene modele u recikliranim materijalima koje su prikupili. Na koncu i jedan od ciljeva projekta bio je i razmjena modnih kreacija kao prezentacija na izložbi u školi. Na taj način smo se međusobno povezali i komunicirali, saznavali i učili o raznolikosti kulture i ekološkim problemima. Mali modni dizajneri i modeli napravljene kreacije predstavili su na modnoj reviji ReFashion u Eko tjednu Osnovne škole Nikole Andrića u Vukovaru.

Pripremila Valentina Grubačević, učiteljica likovne kulture i voditeljica projekta

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Riječ žirija likovnog natječaja ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM

Žiriranje učeničkih radova, foto: Sanjin Kaštelan

Kao i svakom žiriju izbor nije bio lagan. Pristigao je velik broj izuzetno kvalitetnih radova koji su svaki na svoj način bili likovno zanimljivi. No na kraju smo uspjeli odabrati najbolje radove vodeći se kriterijima: dob djeteta i njegove mogućnosti, tehnička izvedba, osobna emocija vidljiva u radu te estetska kvaliteta. Navedeni kriteriji spojili su se u jedan doživljaj koji je pomogao odabrati najbolje radove.

 

Razgovor s učiteljem likovne kulture i umjetnikom: Marcom A. Cinottijem

Marc Antonio Cinotti

Učitelji likovne kulture često su i sami umjetnici, a osim što se bave edukacijom, u školi sudjeluju i u raznim drugim aktivnostima. Vode likovne skupine, radionice, filmske skupine, bave se estetskim uređenjem škole, nadarenim ili pak učenicima s prilagođenim programom. Sudjeluju u likovnim natječajima, pa tako i u natječaju Želim, stvaram, oblikujem. S učiteljem Marcom Antonijom Cinottijem započinjemo seriju razgovora o edukaciji i umjetnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor