Interpretacija pjesme NI MED CVETJEM NI PRAVICE - MIROSLAV KRLEŽA (uz Međunarodni dan tolerancije - 16. studenoga) Pripremila:Senija Badić, prof. iz Zagreba
Interpretacijom pjesme "Ni med cvetjem ni pravice" Miroslava Krleže istaknut će se ljudsko-pravna dimenzija s naglaskom na suzbijanju društvene isključenosti i drugih oblika diskriminacije pojedinca. Učenici će prepoznati vrijednosti uvažavanja i poštivanja druge osobe bez obzira na nacionalnost, imovno stanje, spol, rasu ili vjersku pripadnost.Bit će potaknuti na toleranciju, ravnopravnost i pravednost!
U uvodnom dijelu nastavnog sata učenici će biti motivirani tako što će im biti prikazane fotografije/slajdovi cvijeća i bilja .O tom svijetu cvijeća govori pjesnik, ali u prenesenom značenju. Zapravo, govori o nejednakosti u svijetu ljudi.Nakon interpretativnog čitanja, objašnjenja nepoznatih riječi i iskazivanja dojma, učenici će uočiti obilježjja lirske pjesme, odrediti temu i ideju, simbole i ironiju,razlikovati osnovno i preneseno značenje. Pjesma će biti analizirana s naglaskom na alegorijsko značenje.
Zadatak je povezati društvenu isključenost s društvenom nepravdom i društveno osjetljivim položajem pojedinca. U raspravi učenici trebaju iskazati zašto je važno poštivati različitosti drugih te koliko osobno prihvaćaju različitosti. Komentirat će iskustvo kada su bili neshvaćeni i neprihvaćeni te izreći svoje osjećaje.
"Tolerancija je davanje svakom ljudskom biću prava koja i sami želimo." ( Robert G. Ingersoll )