PRIJEDLOG ZA TERENSKU NASTAVU U Goranovom zavičaju –„ Čez šumo vodi mali pot..." ( Uz Svjetski dan poezije i Goranovo proljeće - 21. ožujka) Pripremila: Senija Badić, prof. iz Zagreba
PRILOG obilježavanju Svjetskog dana poezije i Goranovog proljeća je PPT prezentacija U Goranovom zavičaju - „Čez šumo vodi mali pot…“
Učenici šestog razreda OŠ Jabukovac iz Zagreba bili su na uspješnoj terenskoj nastavi u Lukovdolu. Upoznali su se s pjesnikovim životom, književnim stvaralaštvom i rodnim krajem u kojem je provodio vedre dane svoga djetinjstva. Izborom pjesama iz zbirke Ognji i rože otkrili su mjesta gdje živi Goranova poezija i danas. Slike pejzaža nikoga nisu ostavile ravnodušnim.
Nadahnut ljepotom prirode svoga zavičaja Goran je napisao mnoge stihove na lukovdolskom kajkavskom dijalektu ekavskog govora. Njima je uspio prenijeti i misli o neraskidivoj vezi čovjeka s prirodom. U zajedništvu s prirodom čovjek uvijek može naći sreću, mir i zadovoljstvo. Dolazak u Lukovdol bio je baš kao u stihu pjesme Rodni kraj: „Okolo sela breg do brega…“, a na njima se zelene prekrasne šume s puteljcima. Interpretirajući pjesmu Mali pot u amfiteatru uz Goranov spomenik kipara Vojina Bakića, učenici su u potpunosti doživjeli ljepotu njegova zavičaja - Gorskog kotara osluškujući govor pjesnikova djetinjstva pun ritmičnosti i melodioznosti. Živost i razigranost pjenastih valića rijeke Kupe otkrili su u pjesmi Beli most. Ova Goranova pjesma je i uspješno uglazbljena. U vokalnoj interpretaciji Vice Vukova nagrađena je na Festivalu kajkavskih popevki u Krapini.
Učenici su posjetili i pjesnikovu rodnu kuću - Memorijalni muzej Ivana Gorana Kovačića koji djeluje pod pokroviteljstvom Hrvatskog povijesnog muzeja iz Zagreba. S velikim su zanimanjem razgledali stalni muzejski postav. Goranovi osobni i obiteljski predmeti, fotografije i likovna djela, dokumentarna tiskana i pisana građa kao i etnografska zbirka Gorskog kotara približili su učenicima pjesnikov život i stvaralaštvo.
Ovakvim neposrednim i zornim načinom rada na terenu, poštujući načela primjerenosti, integracije i zavičajnosti, kod učenika potičemo veći interes za čitanje poezije i dijalektalne književnosti, a novim spoznajama o ljepotama Gorskog kotara razvijamo svijest o važnosti očuvanja hrvatske prirodne baštine.