Suradnjom do zabavne lektire | Profil Klett

13. lipanj 2023.

Suradnjom do zabavne lektire

avatar
Autor:

TEKST NAPISALE: Željka Ćaleta Car i Antonija Mamužić

 

Čitanje je posebno iskustvo koje nas odvodi u neke druge svjetove…  

Piknik u masliniku

Ljubav prema čitanju i učenju je siguran način da svaki roditelj svoje dijete usmjeri na put koji mu povećava mogućnosti za uspjeh u današnjem svijetu. Polaskom u školu lektira zauzima važno mjesto u razvijanju čitalačkih vještina. No, učenici često ne uživaju u čitanju lektirnih djela jer im se lektira čini dosadnom i nezanimljivom.

Cilj zajedničke obrade lektire bio je razviti čitateljski interes, zanimanje za određene sadržaje, razviti kulturu čitanja te stvoriti naviku čitanja. Da bi učenike 1. razreda upoznali s bajkom, učenici 4. razreda organizirali su piknik u školskom masliniku. Tom prigodom pročitali su im djelo Mačak u čizmama. Nakon čitanja i analize, učenici 4. razreda raznovrsnim digitalnim alatima prvašićima su u potpunosti približili književni sadržaj. Nekoliko nastavnih dana učenici 1. a razreda uživali su u otkrivanju različitih IKT alata. Zajedničkom suradnjom, korišteni su jednostavniji IKT alati poput Canve, Adobe Sparka, Flippity flashcards, Crosswords labs, Match the Memory, Break your own news, Sketchpad, Lino, Superherotar, Wordwall, Jigsaw puzzle, Word Art
S užitkom su rješavali kvizove o tijeku događaja, natjecali se u izvlačenju kartica sa sličicama iz bajke, rješavali križaljke, na digitalnu oglasnu ploču pisali svoje dojmove o bajci, izradili crteže, superjunake kao glavne likove, slagali puzzle s temama iz knjige, izradili pozivnicu za čitanje kao i digitalnu slikovnicu.
Učenici su, pri obradi lektire na multimedijalan način, bili aktivni sudionici odgojno-obrazovnog procesa i kreirali su vlastite materijale koji su rezultat njihovog rada. Aktivno su učili putem IKT alata, međusobno surađivali te razvijali kreativnost i maštu. Učenici 1. razreda bili su jako znatiželjni, zainteresirani, rado su sudjelovali u rješavanju postavljenih zadataka te su bili dodatno motivirani jer neke digitalne alate nisu poznavali.

Lektira iz vrećice i pizza lektira

Nezaobilazni dio obrade lektire također je i lektira iz vrećice. Obradivši Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić Mažuranić, učenici su predstavljali lektiru na drugačiji način. Pripovijedali su priču s pomoću predmeta koje su donijeli. I sama ukrašena vrećica predstavljala je rekvizit tijekom pripovijedanja. Učenici su uvježbavali svoj javni nastup kao i jezično izražavanje.

Također, učionica se tijekom obrade lektire Vlak u snijegu Mate Lovraka nakratko pretvorila u pizzeriju. Svoje pizze učenici su izradili od kartona te su krug podijelili na osam jednakih dijelova, a u svaki dio su napisali zabilješke iz svog dnevnika čitanja (bilješku o piscu, temu, mjesto radnje, vrijeme radnje, osobine likove, pouku, mišljenje o djelu te redoslijed događaja). Poklopac pizze bio je ukrašen ilustracijom iz romana.

Zajednička evaluacija pokazala je da je ovakav način obrade lektire zabavna aktivnost, a ne obveza te da se uz malo kreativnosti učenicima svaki lektirni naslov može približiti na drugačiji i zanimljiviji način koristeći se različitim aktivnostima te besplatnim digitalnim alatima.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas