Sve smo bliže zimskim praznicima i Božiću. Učenici u boravku zajedno sa mnom veselo dočekuju Božić. U nastavku pročitajte kako.
Kako bismo razveselili prijatelje uoči Božića započeli smo s dobro poznatom i provjerenom aktivnošću koju nazivamo Tajni prijatelj. Ova je aktivnost neizostavna u mnogim učionicama pa je i meni drago kad je mogu provesti u svom razredu. Učenici su iz staklenke izvlačili papiriće s imenima svojih prijatelja iz razreda. Kada učenik dozna ime prijatelja za kojega će pripremiti dar, on tada postaje njegov tajni prijatelj.
Zadatak je svakog učenika da do 24. prosinca izradi maleni dar. Dar ne smije biti kupljen. Svaki učenik mora sam izraditi dar za svog prijatelja, a zatim će ga staviti u vrećicu s imenom učenika kojega je izvukao.
Kako bi vrećice za poklone bile spremne, odlučili smo ih ukrasiti kuglicama oslikanim u stilu umjetnika Rommera Britta. Na sredini kuglice nacrtali smo blagdanski simbol, po vlastitom izboru. Umjetnikov je stil pun boja i uzoraka koji se odlično uklapaju u božićno raspoloženje. Ostatak kuglice ukrašen je u njegovom stilu, što se pokazalo izvrsnim izborom. Kuglice smo zalijepili na papirnate vrećice koje smo postavili na razredni pano kako bi spremno čekale poklone za prijatelje.
Za izradu papirnate zvijezde bilo nam je potrebno šest papirnatih vrećica, škare i ljepilo u tubi. Učenici su s pomoću šablone na svojim vrećicama ocrtali dijelove koje su zatim izrezali. Koristeći se ljepilom u tubi, učenici su lijepili donji dio vrećice i sredinu, te postavljali vrećicu na vrećicu, dok sve nisu bile zalijepljene jedna za drugu. Na kraju su otvorili zvijezdu te spojili njezine stranice. Učenici su uz moju pomoć uspješno obavili zadatak, te ukrasili učionicu i predvorje škole.
Koristeći se digitalnim alatima Bitmoji, Canva i Genially, za učenike sam izradio interaktivnu igru pod nazivom Božićna čarolija. Kada se pokrene igra, vidimo bor ukrašen raznim ukrasima. Svaki ukras je jedan zadatak koji učenik mora riješiti. Učenici igru igraju figurom orašara kojom se kreću po boru, od ukrasa do ukrasa, preko lampica. Iza ukrasa se nalaze raznovrsni zadatci: slagalice, igre pamćenja, crtanje blagdanskih simbola, ples i pjesma. Kad učenik riješi sve zadatke, na vrhu bora pronalazi iznenađenje – Radionicu Djeda Božićnjaka prepunu različitih igara koje može igrati.
Link: https://view.genial.ly/61b341f5248ae40df429dfff/game-bozicna-carolija
Neke se aktivnosti već godinama ponavljaju u mnogim razredima i iako su učiteljima dobro poznate, djeci su nove, zabavne i korisne. Jedna je od takvih aktivnosti izrada jednostavnih ukrasa uz koje djeca vježbaju umijeće izrezivanja, presavijanja, zamišljanja. Budući da su nam danas dostupni i digitalni alate za slične ukrase, poželjno je pokazati djeci kako ih možemo napraviti na oba načina.
Papirnate pahuljice vrlo su jednostavne za izradu. Potrebne su nam škare i papir. Učenici su pripremili materijal i započeli. Prvi korak je savijanje papira na pola. Nakon toga savijamo papir tako da dobijemo oblik trokuta. Zatim odrežemo višak papira kako bismo ga zaoblili. Lijevu i desnu stranu papirnatog trokuta izrezujemo po želji, pazeći da se izrezani dijelovi ne dodiruju. Kad završimo s rezanjem, pahuljicu otvaramo i doznajemo njezin izgled.
Radom u digitalnom alatu Paper Snowflake Maker učenici su imali priliku spoznaje o izradi pahuljice od papira primijeniti pri izradi digitalne pahulje. Prvo su odabrali boju pozadine. Zatim su u desnom dijelu ekrana, na bijelom trokutu mišem označili točke na tom polju. Kada su označili sve točke koje su htjeli označiti, zadnju su oznaku spojili s prvom oznakom, označenom zelenom točkom. Zatim su kliknuli na oznaku make snowflake, a na ekranu se pojavila pahuljica.
Aplikacijom Instagram, uz pomoć filtera pod nazivom Dodecagon, na zabavan smo način dizajnirali pahuljicu. Za dizajniranje pahuljice koristili smo svoj nos. Na ekranu je označen prostor trokuta. Pomičemo glavu, a ekran prati kretanje našeg nosa i pravi dizajn, koji se po svom završetku otvara u oblik pahuljice, koji nam prikazuje završni dizajn. Dizajn smo preuzeli na školski tablet, bez objavljivanja na društvenoj mreži.