Kako nastava na daljinu odmiče, sakupljamo sve više vrijednih iskustava, a uhvatili smo se u koštac i s vrednovanjem i ocjenjivanjem u Njemačkom jeziku. Naša stalna kolumnistica Marija Galović nakon našeg webinara sažela je sve mogućnosti vrednovanja uz tiskane i digitalne materijale Profil Kletta. U tekstu pronađite iskustva, načine i materijale za vrednovanje, kliknite na poveznice i uputite se u još jedan tjedan nastave na daljinu.
Prema preporukama i smjernicama MZO-a, za Njemački jezik kao prvi strani jezik (fond od tri sata tjedno) dozvoljeno je u posebnim slučajevima (ispravak negativne ocjene ili odgovaranje za ocjenu odličan) usmeno ispitivanje koje smije trajati dvije minute: 2-Minuten Rede.
Kod takvog ispitivanja nastavnik se treba fokusirati na provjeru bitnih sadržaja (glavni dijelovi lekcije, sažetak, prepričavanje, opis...). U svim ostalim situacijama preporučuje se isključivo ocjenjivanje aktivnosti i zalaganja tijekom nastave na daljinu.
Učiteljima se preporučuje detaljno bilježenje sudjelovanje i angažmana svakog pojedinog učenika u virtualnoj nastavi, redovitost samostalnog rada i pisanja zadaća. Praćenje tih elemenata nakon određenoga vremenskog razdoblja (npr. mjesec dana) može/treba rezultirati sumativnom ocjenom.
U međuvremenu se preporuča učeniku/roditeljima davati povratne informacije u obliku bilježaka koje mogu sadržavati i broj bodova provedenih kvizova, radnih listića i slično.
Primjer bilježenja takvih aktivnosti možete naći u tekstu kolegice, učiteljice Njemačkoga jezika Tamare Tomljenović, a u prilogu su i Upute o vrednovanju i ocjenjivanju, Tablica za praćenje aktivnosti učenika i Vrednovanje aktivnosti.
Profil Klett je za sve učitelje Njemačkog jezika organizirao i webinar na tu temu čiju snimku možete pogledati ovdje. U prilogu ćete pronaći i njezinu prezentaciju o vrednovanju.
Kolegica Mirjana Klobučar koja je i vodila spominjani webinar pripremila je izvrstan podsjetnik koji uvelike može pomoći kod provedbe i ocjenjivanja složenijih zadatka:
Udžbenička serija Maximal olakšava svojim nastavnicima ocjenjivanje i u nastavi na daljinu jer sadrži pregled odgojno-obrazovnih ishoda što uvelike pomaže prilikom planiranja nastavnog procesa, a nakon svakog modula nalazi se zadatci za formativno vrednovanje, kao i oni za učeničku samoprocjenu.
Rubrika gramatički memo: (gramatika u malim porcijama) je poput izlaznih kartica jer učenici sami nadopunjuju paradigme i provjeravaju ostvarenost ishoda.
U metodičkom kutku nalaze se ispiti znanja u Wordu za provjeru jezičnih vještina, a na izbor su i testovi za provjeru gramatike i vokabulara. Sve materijale možete pregledati u digitalnom katalogu.
U prilogu se nalazi primjer ispita znanja u Wordu u kojem se ispituju vještine Hörverstehena i Leseverstehena te testovi za provjeru gramatike i vokabulara za Maximal 2, a u pripremi su i za Maximal 3 i 4.
Ispiti su također digitalizirani i u obliku Microsoft Formsa možete ih pronaći na sljedećim poveznicama:
- Test u Formsu: 5. lekcija Maximal 2
- https://forms.office.com/Pages/ShareFormPage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVmplmGX_2tLkDnxKADYiH9UNUpFUUNEV1Y2Rk1ZVlI1NVFHWkNDV1RWSi4u&sharetoken=YREFyo5tghOMv18MHtUw
- Test u Formsu: 6. lekcija Maximal
- https://forms.office.com/Pages/ShareFormPage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVmplmGX_2tLkDnxKADYiH9UQkhWN1c0N1QwSjVRSERFUExRTk8wWk41My4u&sharetoken=3DEjOPYB5JoMpBxnkTmE
Dodatne korisne poveznice možete pronaći ovdje, a možete preuzeti i prijedlog projekta za Maximal 2.
Tu je također i metodički kutak s mnoštvom materijala koji mogu pomoći u osmišljavanju i formiranju zadataka za praćenje i vrednovanje:
U nastavi na daljinu susrećemo se s jednim novim fenomenom. Nastava se često ne odvija u realnom vremenu ili pak učenici dobiju rok do kada trebaju izraditi i poslati neki zadatak. Nastavnik više nema mogućnost da sakupi njihove radne listiće, bilježnice... na jednu hrpu, nego zadaci dolaze u različitom vremenu tijekom dana i vrlo je teško pratiti i sistematski organizirati ispravljanje i vrednovanje kada su učeničke zadaće raspršene posvuda u virtualnom prostoru.
Profil Klett zato nudi svim učiteljima:
1. mjesto na IZZI platformi gdje mogu formirati svoj razred ili grupu:
2. upute za otvaranje razreda i praćenje rada učenika u tom razredu putem IZZI aplikacije:
https://www.youtube.com/watch?v=opR7EqCeR_0
3. upute za pridruživanje učenika u IZZI razred:
https://www.youtube.com/watch?v=sTyRV07J6C0
Ova izvanredna situacija nastave na daljinu nas je sve naučila da se moramo iz dana u dan prilagođavati i na najbolji mogući način udovoljavati novim izazovima. U ovom trenutku još nitko ne zna niti može predvidjeti hoćemo li se ove nastavne godine još vratiti u školske klupe ili ćemo nastavu završiti ovako, na daljinu.
Po pitanju zaključivanja ocjena za sada imamo preporuku MZO-a kako zaključna ocjena treba proizaći iz svih prethodnih ocjena i rada učenika kao i ocjena i praćenja rada tijekom nastave na daljinu.