Webinar: Zašto je ocjena imperativ i stres za učitelja i učenika | Profil Klett

09. rujan 2018.

Webinar: Zašto je ocjena imperativ i stres za učitelja i učenika

Autor: Maja Jelić Kolar

Profil Klett je još jednom napravio korak naprijed i pokazao kako s pomoću tehnologije spaja ljude, ideje i znanje. U četvrtak, 6. rujna, održao se webinar koji je spojio doc. dr. sc. Martinu Kolar Billege s učiteljicama na otoku Hvaru. Tako je na suvremen način zanimljivo, aktualno i znanstveno izlaganje otputovalo na Županijsko stručno vijeće na otoku Hvaru.

Docentica Martina Kolar Billege održala je izlaganje na temu ocjenjivanja i vrednovanja u razrednoj nastavi. Predavanje je bilo usmjereno na ocjene kao imperativ za učitelje i često stres za sve sudionike obrazovnog procesa. Istaknula je koji postupci mogu ublažiti stres i pomoći učiteljima da dobro procijene uspjeh učenika. Izlagačica je potaknula na razmišljanje o preteškim torbama o kojima je često riječ u javnom prostoru. Uz neke praktične mogućnosti rasterećenja učenika primjerice poput školskih ormarića za knjige, istaknula je i ključnu ulogu učiteljica i učitelja. Kad je riječ o učeničkim torbama, treba reći da njihovu težinu treba promatrati i s gledišta sadržaja.

U tom kontekstu, predavačica naglašava metodičko vodstvo i pomoć učiteljica/učitelja koji su ključni za njegovo razumijevanje. Količina sadržaja kojemu su izloženi nije opterećenje učenicima.

Opterećenje postoji zbog nesustavnog i međusobno nepovezanog izbora sadržaja koji ne poštuje znanost, odnosno nije znanstveno utemeljen (primjerice, niječnice -ne i -ni, te rječica -li poučavaju se prije glagola).

Uz znanstvenu teorijsku podlogu izlagačica je ponudila i brojne praktične primjere vrednovanja koji su primjenjivi u nastavnom procesu. Učiteljice/učitelji imali su priliku potvrditi, ali i preispitati svoju dobru praksu te se ohrabriti za buduće postupke vrednovanja koji su utemeljeni na novim znanstvenim spoznajama.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zaigrajmo matematiku!

Matematika je često predmet koji učenici najmanje vole. Mislim da razlog tome leži u suhoparnosti činjenica koje učenici razredne nastave trebaju usvojiti jer su im upravo one preduvjet i osnova za svladavanje svih ostalih matematičkih zakonitosti i apstrakcija. Zbog toga u nastavu matematike učitelji trebaju uložiti znanje, kreativnost i vještine kako bi sadržaje koje poučavaju učinili zanimljivijima.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov