Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi | Profil Klett

20. veljača 2017.

Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi

avatar
Autor: Mila Kokotović

Razgovaramo li dovoljno? Neki ljudi govore više i otkrivaju sve, a neki su povučeni i nerado dijele svoja iskustva i osjećaje. Kako uspostaviti ravnotežu i stvoriti razgovor koji doprinosi prisnom i kvalitetnom odnosu? Pročitajte nekoliko savjeta i preuzmite materijale za radionicu Štapić koji govori

 

Teško je govoriti i pisati o odgoju djece. Svatko najbolje poznaje svoje dijete i sigurno preispituje svoje postupke i razmišlja o odgoju svoje djece. Na prvom su nam mjestu sreća i dobrobit naših najdražih. Ipak, zbog velike emotivne povezanosti, ponekad jednostavno ne vidimo ili ne zapažamo neke važne događaje ili postupke svoje djece. Jedan od razloga tome je povremeni izostanak komunikacije ili je komunikacija jednostavno nedovoljna.

U početku školovanja djeca su sklona govoriti o tome što se događa u razredu i na nastavi. No, postoje i djeca od kojih je teško doznati informacije. I, začuditi ćete se, nisu problem samo šutljiva i zatvorena djeca. Problem su i djeca koja stalno komuniciraju. Njih smo skloni slušati jednim uhom i samo po navici kimati glavom. Tako od šume ne vidimo drvo. Prečujemo nešto doista važno i zanimljivo. Zato bi i tu trebali pokazati volju i napor te kanalizirati njihovu rječitost.

Naučiti slušati druge, izmjenjivati ideje i doživljaje, reagirati na tuđe riječi strpljenjem i pozornošću. Svima nam nedostaje ponešto od toga. Razvijamo li to kod svoje djece, jednog dana će im biti od koristi baš poput tablice množenja. Neki bi nadodali, i više od toga. Prekinite dakle, njihovu bujicu riječi. Dajte djeci do znanja da ih slušate, ali da trebaju govoriti polako i razumljivo. Neka to bude dvostrana komunikacija. Pitanje, odgovor. Pitanje, odgovor.

 

Ako dijete ne govori i izbjegava bilo kakav razgovor o školi i prijateljima to ne mora značiti da postoje problemi. Jednostavno, postoje djeca koja ne vole razgovor o školi. Ipak, trebali bismo se potruditi i doznati ne krije li se iza šutnje neki problem ili dječja nesigurnost. Nema zabijanja glave u pijesak. Budite sigurni, koliko možete, da je sve u redu pa onda do mile volje uživajte u nekomuniciranju. Nije ni meditacija ponekad loša, pogotovo poslije napornog i bučnog školskog dana. Nastavnici i profesori znat će na što mislim.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zatresle se ruke

Zašto je učenica Tonka Bukulin osvojila nagradu na međunarodnom likovnom natječaju? Ne propustite pročitati ovu pjesmu - ganutljivu, nježnu, promišljenju, toplu, ljudsku. Neprocjenjivo je pročitati pjesmu u kojoj jedno dijete pronicljivo i vješto riječima dočarava ono što je oku nevidljivo.

Etno naselje u srcu Turopolja

Učenici OŠ Nikole Hribara, Velika Gorica, posjetili su etno naselje Novo Čiče u sklopu izvanučioničke nastave. Etno naselje svim posjetiteljima nudi poseban i nezaboravan ugođaj turopoljskog ambijenta, a tradicionalno gostoljubivi domaćini nastoje prikazati život i običaje naših predaka. Sastoji se od nekoliko starih drvenih kuća, uređenih u stvarnom duhu prošlosti, cvjetnom vrtu, kolima nekadašnjeg tramvaja „kojnače“, bunarom, nizom starih alata, nošnja, nakita i instrumenata. Uz taj tradicijski kolorit i ugođaj pridružuju se i suvremene aktivnosti očuvanja prirode.

ESCAPE (CLASS) ROOM

Escape (class) room je tematski zadana misija, u kojoj u određenom vremenskom roku skupina učenika treba riješiti niz neobičnih zadataka, zagonetki, dekodirati kodove, otključati brave lokota…U učionici su skriveni predmeti, poruke, putokazi, slike koje treba pronaći. Rješavanjem zadataka otkrivaju se tragovi koji upućuju gdje dalje tražiti. Posljednji zadatak je vrhunac igre – njegovo rješenje je ujedno izlaz iz učionice.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Marina Gabelica, Renata Gredelj
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik