Autorica teksta: Željka Polić, mag. prim. educ.
Čitanje jamči dobru zabavu, obogaćuje stvaralaštvo, potiče na razmišljanje i smanjuje stres. Čitanjem razvijamo svoje mentalno zdravlje jer poboljšava kvalitetu života.
U svom razredu čitanje potičem svakodnevno, različitim aktivnostima. Kako bih ga svojim učenicima učinila zabavnijim i ugodnijim, napravila sam kutak za čitanje. Učenici sami biraju slikovnicu/priču koju čitamo. U početku smo čitali kraće priče, a kako su učenici rasli, bivali stariji i odgovorniji, njihov interes i pažnja su se povećavali. Iz dana u dan, iz tjedna u tjedan čitamo sve duže priče.
Na izgled našeg kutka potakla me je misao moje učenice „Čitanje pomogne da drvo prolista“. Naš kutak za čitanje ujedno je i barometar čitanja. Naslov svake priče koju pročitamo, zalijepimo na stablo (u svoj kutak za čitanje).
U kutku za čitanje nalazi se i Pričomat. Njegov cilj je poticanje čitanja po preporuci - „Ja tebi priču, ti meni preporuku.“
Učenici su dobili zadatak da napišu ili nacrtaju preporuku za dobru priču/knjigu koju su pročitali. Zainteresirani učenik izvlači preporuku te bira knjigu. Ovisno o preporuci, sam odlučuje sviđa li mu se naslov ili ne. Samostalnim preuzimanjem odgovornosti za čitanje, potičem na ljubav prema pisanom tekstu, priči, knjizi koja danas učenicima nije prvi izbor.
Osim što čitamo, stvaramo priče, stihove i igrokaze, želimo pobuditi ljubav prema čitanju i darivanju. Darujući svoju knjigu ili slikovnicu potičemo, odrasle i djecu na čitanje i darivanje.
Boravkom u kutku za čitanje učenici su stekli nove vještine, bolje se izražavaju usmeno i pismeno te im se poboljšalo kratkoročno i dugoročno pamćenje.
Česte aktivnosti poticanja čitanja vezane su za određene datume. Noć knjige obilježili smo čitanjem s obitelji. Osim što roditeljima na ovaj način skrećemo pozornost na važnost čitanja, čitanje u obiteljskom okruženju ima posebnu ulogu. Zajednički pročitana priča čini članove obitelji bližima i duhovno ih ujedinjuje.