U okolnostima u kojima komuniciramo, održavamo nastavu i učimo na daljinu ne bismo trebali zapostaviti ni umjetničke predmete.
Možda upravo sada, kad smo zatvoreni u svojim domovima, a u potrazi za kvalitetnim sadržajem i uopće nečim praktičnim, kreacija – stvaranje nečeg novo – dolazi do izražaja.
Likovna kultura u ovom trenutku, osim svoje umjetničke i obrazovne funkcije, dotiče i terapeutsku ulogu: smiruje, fokusira, mentalno odvaja od situacije koja nam može biti teška, naporna, ukalupljena.
Zbog količine vremena koju učenici imaju na raspolaganju može doista biti proces, neko uloženo, posvećeno vrijeme, koje neće ovisiti o zvonu, tj. ona dva školska sata u koja najčešće ne stane kvalitetan i fokusiran rad, posebice spoj teorijskoga i praktičnog nastavnog sata.
Također, likovni zadatak može postati i razlog suradnje učenika i njegovog roditelja koji učeniku može pomoći pri izradi, a može stvarati i svoj rad kojim će otvarati kreativni potencijal bježeći od zatvorenog, svakodnevnog ritma.
Možda će upravo sada naši učenici moći pokazati koliko se žele kreativno izražavati, koliko su vješti u stvaranju i kako na taj način oblikuju paralelnu, kreativnu stvarnost koja upotpunjuje svima teške dane izolacije i zatvorenosti.
Naša suradnica Sanja Gjurčević iz OŠ Julija Klovića iz Zagreba i učiteljica Ivana Švragulja iz OŠ Mate Lovraka, Petrinja, podijelile su s nama prijedloge priprave za šeste i osme razrede koje donosimo u prilogu članka.
Za učenike šestih razreda u svojoj su virtualnoj učionici obradili temu Linijski istanjena masa – materijalizacija crte u izradi Striborove krune.
Najprije su učenike uputile na udžbenički dio koji obrađuje temu linijski istanjene mase. No kako bi si učenici što bolje predočili ovu temu, možemo ih uputiti i na vrlo zanimljiv i atraktivan IZZI sadržaj našeg udžbenika Opažam, oblikujem 5 i 6, u modulu Vizualni jezik – Odnos mase/volumena i prostora u skulpturi IZZI za peti razred i IZZI za šesti razred.
Sam sadržaj učiteljice su povezale međupredmetno upućujući učenike da prije pristupa likovnom zadatku pročitaju bajku Šuma Striborova Ivane Brlić Mažuranić.
Zamislite kako je izgledao Stribor - šumski starješina. Sjedio je sred šume u velikom dubu u kojem je bilo sedam zlatnih dvorova i osmo selo, srebrnom ogradicom ograđeno. Sjedio je pred najljepšim dvorom u crvenoj kabanici. Možete li zamisliti kakvu je krunu mogao imati na glavi? Zadatak za učenike je oblikovati Striborovu krunu žicom ili kartonom. Pritom mogu kombinirati žicu i karton kako bi kruna bila što kreativnija.
Kruna će biti popunjena uglavnom linijski istanjenom masom, a treba biti dovoljno velika da stane na glavu učenika – malih Stribora koji znaju prave vrijednosti u ovim teškim trenutcima.
Za učenike osmih razreda pripremile su je temu Kontrast masa – ritam suprotnosti, plošno oblikovanje (2D). Njihove priprave donosimo u prilogu članka.
Nakon teorijskog dijela koji će učenici pronaći u udžbeniku Opažam, oblikujem, kao i u likovnom IZZI-ju, u modulu Vizualni jezik – Ritam na plohi u prostoru i vremenu - IZZI za 5. razred, IZZI za šesti razred, IZZI za sedmi razred, učiteljica Gjurčević je za svoje učenike pripremila i nekoliko fotografija koje ih mogu dodatno inspirirati.
Zadatak je da učenici kao motiv zamisle morski pejzaž (dinamičan ili statičan, bura/bonaca) te ga pokušaju slikati tako da poštuju sve likovne osobitosti rada tehnikom tempera: gust namaz, pokrivna boja, širok potez kistom, obojena podloga.
Dodatne ideje i materijale za učenike pronađite na našem likovnom IZZI-ju Opažam, oblikujem:
Opažam, oblikujem 5
https://hr.izzi.digital/DOS/1740/1741.html
Opažam, oblikujem 6
https://hr.izzi.digital/DOS/3500/3513.html
Opažam, oblikujem 7
Komentari
Linijski istanjena masa i Kontrast ritam suprotnosti