Dan ružičastih majica | Profil Klett

26. veljača 2019.

Dan ružičastih majica

Autor: Marija Galović

Ovaj običaj nastao je 2007. godine u Kanadi kada je dječak u znak podrške majci oboljeloj od karcinoma dojke došao u školu obučen u ružičastu majicu zbog čega je doživio izrugivanje I verbalno nasilje. Kolege iz njegovog razreda počeli su sljedećih dana dolaziti u školu identično obučeni kako bi mu iskazali  potporu te ukazali na problem vršnjačkog nasilja u školama.

 

Posljednje srijede u veljači obilježavamo  Dan ružičastih majica kojim se na simboličan način želi skrenuti pozornost na problem sve učestalijega vršnjačkog nasilja u školama. Hrvatski sabor je 2017. godine proglasio taj dan Nacionalnim danom borbe protiv vršnjačkog nasilja. 

 

Iako se tijekom cijele školske godine na satovima razredne zajednice, ali i u sklopu međupredmetne teme građanskog odgoja naglašava važnost međusobne tolerancije, uvažavanja i suzbijanja svakog oblika nasilja među djecom i mladima, Dan ružičastih majica odlična je prilika da se još jednom skrene pozornost na ovaj gorući problem.

Bullying – termin preuzet iz engleskog jezika je (ovako ga definira Američko psihološko društvo: Bullying is a form of aggressive behavior in which someone intentionally and repeatedly causes another person injury or discomfort. Bullying can take the form of physical contact, words or more subtle actions) je i kod nas uobičajen naziv za vršnjačko nasilje. Pri čemu je bully termin kojim se označava osoba koja vrši takvo nasilje nad drugima.

Radi se o konstantnom obliku agresivnog (fizičkog ili verbalnog) zlostavljanja, vrijeđanja ili omalovažavanja pojedinca.

Ova vrsta nasilja može imati i svoj suptilniji oblik koji je teže prepoznati, pogotovo ako žrtva pati u sebi, ne govori o tome što joj se događa niti odraslima, niti svojim vršnjacima.

U novije vrijeme susrećemo se i sa specifičnim oblikom nasilja nazvanim cyber bulliyng – radi se o vrijeđanju i ponižavanju putem društvenih mreža na internetu (u ovo ubrajamo i nedozvoljeno objavljivanje nečijih slika, video zapisa ili javno vrijeđanje i negativno i posprdno komentiranje drugih osoba).

Izuzetno je važno s djecom razgovarati o svim oblicima nasilja i negativnog ponašanja prema drugima jer oni sami (pogotovo učenici mlađe dobi) ponekad nisu svjesni da neki oblici njihovog ponašanja spadaju u nasilje ili barem neprimjerene oblike ponašanja.

Obilježavanje Dana ružičastih majica na Engleskom i Njemačkom jeziku

 

Izvorno potekao iz engleskog govornog područja Pink shirt day obilježava se najčešće na satovima engleskog jezika.

Postoji čak i službena stranica na Facebooku na kojoj se mogu naći ideje i materijali:

https://www.facebook.com/pinkshirtday/

U nedostatku vlastitih ideja za obilježavanje ovog dana bilo na satu razredne zajednice ili stranog jezika, inspiracija se može pronaći i na platformi za Etwinning projekte koja svake godine nudi i po nekoliko radionica na ovu temu.

U našoj školi se na satovima engleskog jezika ova radionica godinama radi pod motom Be a buddy, not a bully. Vodi ju učiteljica engleskog jezika Senka Javorović. Prošle godine ostvarila je sa učenicima šestih i sedmih razreda putem Etwinning radionice uspješnu suradnju s njihovim vršnjacima iz Ukrajine.

Ovogodišnji moto je #NasiljePrestajeOvdje, a djeca će dobiti i ružičaste majice s ovim natpisom.

Radionica na engleskom jeziku imaju i svoju himnu:

https://www.youtube.com/watch?v=wT3RhIJZu4k  

Bars and Melody prikazali su ovom pjesmom riječima i slikom (snimljeni spot) vršnjačko nasilje kojem je bio izložen jedan član njihove grupe, te ovom bjesmom pobijedili na British Talent Show.

Za satove njemačkog jezika ja sam informacije i ideje pronašla upisujući riječi “Gewalt gegen Jungen” u tražilicu.

Na ovoj poveznici možete pronaći osnovne pojmove s kojima već učenici koji njemački jezik uče četvrtu godinu mogu raditi:  https://www.jungenbuero-nuernberg.de/gewalt-gegen-jungen/

Radom na tekstu i razumijevanjem ovih pojmova učenici su izrađivali plakate, naravno u ružičastoj boji.

Suprotstavili smo i glagole lieben # hassen te radili igru asocijacije i zapisivali misli i ideje na plakat.

O autorici Mariji Galović

 

Činjenice kako ću cijeli život ostati u školi, bila sam svjesna čim sam krenula u prvi razred Osnovne škole Klinča Sela pored Jastrebarskog. Bila je to ljubav na prvi pogled! Naravno, cijeli ostatak moga školovanja odvijao se u tom pravcu.

Završila sam VII. (opću) gimnaziju u Zagrebu te svoje školovanje nastavila na Filozofskom fakultetu u Zagrebu birajući vrlo rijetku studijsku kombinaciju: germanistiku i povijest.

Nakon diplome 2002. godine stekla sam zvanje profesora njemačkog jezika i književnosti i povijesti.

U školi radim preko petnaestak godina, trenutno u statusu profesorice mentorice Njemačkog jezika. Imala sam tu sreću te sam tijekom svog radnog staža predavala oba predmeta koja sam studirala.

Neprocjenjivo pedagoško iskustvo s druge strane katedre zahvaljujem i svojim dječacima uz koje puno učim i ponovno proživljavam radosti đačkog života.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
C.Andrašec, A.Korčanin
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Vida Lukić, (Jasna Pavuna)