Jesu li se vaši učenici kada pitali što su sve radili njihovi predci? Kako su nastajala šarena i maštovita tkanja u prošlosti? Ovim su se pitanjima bavili učenici 2. a razreda OŠ Šimuna Kožičića Benje iz Zadra uz vodstvo učiteljice Sandre Tomić.
Dobro osmišljen projekt poticao je suradničko učenje, učenje istraživanjem i čitanjem raznovrsne literature vezane uz razvoj vještina potrebnih za izradu predmeta. Učenici su mogli vidjeti koliko je truda potrebno uložiti da bi nastali razni predmeti od tkanina. Uključenje roditelja u projekt doprinijelo je veselom okružju za rad i stvaralaštvo.
Zajedno smo svladavali tehnike šivanja, tkanja, konstruiranja, građenja, mriškanja, oblikovanja. Zajedno smo uvidjeli koliko je važno da se uključimo i da potičemo vrijednosti istraživačkog načina učenja. Da bismo izradili didaktičke materijale za igru, morali smo se organizirati i prikupiti materijale za izradu predmeta. Da bismo ostvarili projekt, organizirali smo radne skupine i radili kroz osam koraka, odnosno radionica.
Na prvoj radionici zajedno smo tkali, na drugoj smo reciklirali i ponovnom uporabom predmeta izradili ukrasna ogledalca, a na trećoj smo krojili i šivali. U preostalih pet radionica igrali smo se i vježbali motoriku, izrađivali igračke, bavili se STEM aktivnostima. Na posljednoj smo radionici postavili izložbu radova.
Ovaj je projekt u razredu stvorio kreativno ozračje, povezao djecu, omogućio stjecanje znanja i vještina na praktičan način i pokazao učenicima da zajedničkim promišljanjem i radom možemo pokazati našu različitost i ostvariti zajednički cilj.
Nadam se da ćete se i vi odvažiti na ovakvu avanturu. Pogledajte na video uratku kako je izgledao naš zajednički rad, a pripremu i opis projekta preuzmite u privitku članka.
Kako je sve izgledalo pogledajte na poveznici Dani vještina.