Zadnji je tjedan školskih praznika. Nekada davno knjižare su u ovo doba godine bile krcate roditeljima i djecom. Danas sam ušla u nekoliko knjižara u Osijeku u potrazi za sitnicama poput pribora za pisanje, možda nekom zanimljivom pernicom ili posebnom gumicom kojima se moje školarke vesele. Gužve nema. Tek poneki roditelj i nekoliko srednjoškolaca.
Onih redova koji su unazad nekoliko godina još virili iz knjižara kao repovi ljutitog zmaja (svi su nagurani na vrata dok se prema kraju reda gužva prorjeđuje) danas nije bilo. Možda ih više ni nema. Danas smo čekanje u redovima zamijenili klikovima uz ispijanje kave. Vjerujem da će se do kraja tjedna u torbama naših školaraca pronaći sve za školu: bilježnice, pernice, boje, novi udžbenici i radne bilježnice sa specifičnim mirisom. Sjećate se tog mirisa? Jeste li ikada svojim školarcima ponudili da pomirišu novi udžbenik kojeg ste netom donijeli iz knjižare? Ako niste, ponudite to ovih dana. Vjerujte, kako je nama ostao u sjećanju tako će i njima. Jedna od mojih učiteljica davno znala je reći: „Miris novog udžbenika nikada se ne zaboravlja. On je kao miris svježeg peciva iz pekarnice.“
Poznajem dosta roditelja koji zadnje tjedne školskih praznika potiču svoju djecu, svoje školarce na ponavljanje sadržaja prethodnog razreda. Posebno su uporni oni roditelji čiji se školarci ubrajaju među najmanje, koji su netom završili prvi i drugi razred. Vrijeme provode u uvježbavanju automatizacije zbrajanja i oduzimanja do 20, dok oni godinu stariji prebiru po tablici množenja i dijeljenja. Istina, treba se prisjetiti i matematike i prirode i društva, treba čitati, pripovijedati o pročitanom, izražavati se oblikovanjem misli u smislene i povezane cjeline, ali nikako ne pretjerivati u tome.
Suvremena svakodnevica zanemaruje papir i olovku pa su nam dostupne različite aplikacije, posebno za matematiku kojima se lako može uvježbati automatizacija matematičkih osnova. Unatoč aplikacijama i učitelji su oni koji će prve dane nove školske godine provesti u neizbježnom ponavljanju sadržaja prethodnog razreda i za učenike pripremati razne igrice, kartice, listiće, uređivati panoe u učionici kako bi svoje učenike s veseljem dočekali. Ova učiteljica pripremila je za svoje učenike kviz znanja za ponavljanje sadržaja 2. razreda iz prirode i društva. Kroz skoro trideset pitanja različitog tipa, igru vješala, osmosmjerke, učenici mogu ponoviti i prisjetiti se što su učili o kulturi stanovanja, zavičajima, godišnjim dobima, prometnim sredstvima, obiteljskim i rodbinskim odnosima kao i učeničkim pravima i dužnostima. Kviz znanja dostupan je na poveznici https://www.bookwidgets.com/play/WCRFLM. Osim prirode i društva školarcima je dostupno utvrđivanje množenja i dijeljenja na poveznici http://LearningApps.org/watch?v=pmtrqrt7317.
Budući da su djeci često u rukama razni uređaji (tableti, mobiteli, računala) iskoristimo priliku i uputimo ih na sadržaje kojima će ponoviti znanja kroz igru na način koji im je prihvatljiv.
Na kraju kada su knjige kupljene, sav potreban pribor nabavljen, naoružajte se dobrom voljom i krenimo zajedno u novu školsku godinu. Zajedno ćemo otkrivati svijet, pronalaziti zanimljivosti, istraživati, pjevati, plesati, družiti se sa starima i upoznavati nove prijatelje. Dobro došli u novu školsku godinu! Sretno svima!