Učiniti nastavni sat učenicima zanimljivijim i ugodnije doživljenim, usmjeriti nastavu na učenike kako bi im omogućili slobodan, samostalan i osobni razvoj, osjećaj rasta vlastite kompetentnosti, samopouzdanja i autonomije te izražavanje kreativnosti i znanja kontinuirana je želja i namjera nas, odgojno-obrazovnih djelatnika.
Ove školske godine daroviti učenici 4. i 5. razreda sudjelovali su u Escape room-u koji je tematski bio posvećen upoznavanju zemalja, naših partnera u novom europskom projektu „Full STEAM ahead“: Italije, Francuske, Portugala i Irske, kao i Lijepe naše. Projekt je na natječaju Agencije za mobilnost i programe Europske unije ocijenjen najboljom ocjenom među apliciranim projektima osnovnih škola, odmah iza zagrebačkog i splitskog sveučilišta.
Intelektualni i kreativni razvoj učenika osmišljen je na način da su učenici 5. razreda samostalno kreirali zadatke koje su rješavali učenici 4. razreda i obratno pri čemu su istraživali zanimljivosti koristeći literaturu i internet. Sadržajem zadataka učenici su nadograđivali temeljno školsko znanje o zemljama partnerima.
Problemski zadaci bili su raznoliki: tekstualni zadaci znanja, zadaci opće informiranosti, matematičko-logički zadaci, rebusi, premetaljke, osmosmjerke, prostorne slagalice, origami, zagonetke, zadaci s glagoljicom. Sudjelovanje je bilo natjecateljske naravi s vremenskim ograničenjem među suprotstavljenim tročlanim ekipama vršnjaka pri čemu je naglasak bio na usvajanju strategija kooperativnog učenja odnosno timskog rada. Kroz ovakav rad učenici su naučili kako ujediniti pojedinačne potencijale učenika u jednu jedinstvenu cjelinu.
U ugodnoj i konstruktivnoj atmosferi učenici triju grupa od ukupno četiri iskoristili su svoje kompetencije i na vrijeme napustili vulkanski otok koji je za 45 minuta prijetio erupcijom. Naime, u učeničkom scenariju putem snimljenog video uratka učenici su saznali da su putnici doživjeli brodolom i našli se na usamljenom otoku na kojem je bilo sakriveno pet zaključanih kutija. Svaka je sadržavala zadatak čiji se sadržaj odnosio na pojedinu spomenutu državu i čije je rješenje ukazivalo na šifru kojom se otključava sljedeća kutija. Zadatak posljednje kutije nudio je rješenje kako se spasiti napuštajući otok: tehnikom origamija napraviti brod od papira, tangramom složiti brod iz sedam dijelova ili strelicu koja će pokazati da je pravi smjer putovanja prema Hrvatskoj, zemlji domaćinu idućeg susreta svih uključenih u projekt „Full STEAM ahead“. Otključavši ispravnom šifrom jednu kutiju, učenici su radoznalo iščekivali svaki novi postavljeni zadatak i konstruktivno reagirali na prijedloge rješavanja člana tima.
Zaključno svi uključeni pokazali su visoku motiviranost i interes za uspješnu realizaciju zadatka što nas je dodatno ohrabrilo za uvrštavanje i Escape room-a u izvannastavni rad s darovitima mlađeg uzrasta da bismo razvijali kreativnost, divergentno mišljenje, originalnost i korištenje interneta u korisnu svrhu. Prednost Escape room-a je i u tome što, s jedne strane, učenicima nudi razvijanje njihovih kompetencija na suvremeniji način za razliku od tradicionalne nastave i s druge podrazumijeva aktivnog učenika čime postaju subjekti, a ne objekti u procesu učenja. Uključivanjem učenika u ovu vrstu aktivnosti podržavamo njihovu ambiciju da dosegnu viši stupanj generičkih kompetencija poput preuzimanja inicijative, upotrebe digitalnih tehnologija, rješavanja problema i suradničkog rada potrebnih za uspjeh u školi, daljnje obrazovanje i tržište rada.
Ovakav zajednički i uspješan sinergijski čin vršnjaka kao i učenika različitih generacija osnažuje ih u pripremi za rad u suvremenom društvu brzih promjena. Osnažuje i nas u zbornicama, jer suvremeno društvo zahtijeva od škole da uz učenje školskih predmeta učinimo i korak dalje.
Na taj način škola prerasta u izvanobiteljsku bazu sigurnosti iz koje djeca dodatno crpe poticaj za cjeloviti i cjeloživotni razvoj, jer osjećaj uspjeha je oduvijek najbolji motivator.