Edukacija uz degustaciju – cirkularna radionica | Profil Klett

22. listopad 2024.

Edukacija uz degustaciju – cirkularna radionica

avatar
Autor:

Autorice teksta: Jadranka Dunatov i Nina Dokoza, OŠ Šime Budinića, Zadar

Europskoj noći istraživača 2024., koja se odvija u sklopu projekta BLUE CONNECT 2.0 i provodi kao dio programa HORIZON-MSCA-2023-CITIZENS-01, pridružile su se i učiteljice iz OŠ Šime Budinića u Zadru: Mira Šarić, Nina Dokoza, Antonia Bajlo, Ljeposava Gulan i Jadranka Dunatov. U sklopu projekta BLUE CONNECT 2.0 organizirale su cirkularnu radionicu naziva „Od istraživanja do degustiranja“ koja je imala za cilj educirati javnost o očuvanju morskih ekosustava i važnosti znanstvenih istraživanja u održivom razvoju.

Tijekom cirkularne radionice „Od istraživanja do degustiranja“, održane 27. rujna 2024. u zgradi Sveučilišta u Zadru, učiteljice su osmislile interaktivne sadržaje kojima se demonstriralo kako se znanstvena istraživanja mogu povezati s realnim životnim situacijama.  Na početku prisutni su trebali prepoznati i imenovati  morske životinje te pridružiti sliku imenu morskog stanovnika.  Razvijanje opažanja, pamćenja i jezičnih vještina tijekom prepoznavanja i imenovanja morskih stanovnika te povezivanje vizualne informacije s pojmovima, što potiče kognitivni razvoj i proširivanje znanja o morskom svijetu, bio je cilj uvodnog dijela radionice.

U nastavku radionice slike su se riba, mekušaca, rakova, sisavaca i školjkaša razvrstavale prema skupinama kojima pripadaju. Tijekom razvrstavanja, uspoređivalo se i tražilo razloge zašto pojedine morske životinje pripadaju određenoj skupini, uzimajući u obzir njihove tjelesne karakteristike, prehrambene navike, staništa i načine života. Ova aktivnost omogućila je dublje razumijevanje raznolikosti morskog ekosustava i važnosti svake životinjske skupine za održavanje ravnoteže u prirodi.

Inspirirani bogatstvom podmorskog svijeta, sudionici su imali priliku izraziti svoju kreativnost crtajući na oblutcima akrilnim bojama. Ova je aktivnost sudionicima omogućila istraživanje mašte tijekom prikazivanja morskih životinja ili prizora iz podmorja. Tijekom crtanja, učiteljice su poticale sudionike na razmišljanje o karakteristikama odabranih stvorenja, poput boja, oblika i tekstura, čime su dodatno obogatile njihovo razumijevanje morskog ekosustava.

Cirkularna radionica „Od istraživanja do degustiranja“ pokazala je kako kombinacija znanstvenih spoznaja, kreativnih zadataka i praktične degustacije može podići svijest o održivom upravljanju morskim resursima te nužnosti zaštite okoliša za buduće generacije. Sudjelovanje učiteljica u ovakvim aktivnostima ključno je za poticanje interesa za znanost i istraživanje među mladima.

U  igri "Pogodi tko sam", izabirući i čitajući stihokartice u rimi, napisane u prvom licu jednine, odgonetavalo se o kojem se morskom stvorenju radi. Svaka stihokartica je sadržavala osobine ili karakteristike morskog bića, predstavljene u ja-formi, što je igračima olakšalo prepoznavanje identiteta morske životinje. Cilj igre bio je poticanje kritičkog mišljenja i logičkog zaključivanja analizom opisa osobina morskih stvorenja napisanog u stihovima. Tijekom igre razvijala se pažnja, sposobnost povezivanja informacija i prepoznavanja ključnih karakteristika morskih životinja, čime se dodatno proširivalo znanje o morskom svijetu na interaktivan i zabavan način.

Promišljajući o važnosti očuvanja mora i morskih organizama, posjetitelji su, igrajući se, uspoređujući, grupirajući, raspoređujući, crtajući, odgonetavajući i raspravljajući, u završnom dijelu cirkularne radionice imali priliku degustirati morske delicije poput paštete od tunjevine. Degustacija je naglasila važnost održivog upravljanja morskim resursima, ukazujući na potrebu očuvanja morskih ekosustava i odgovorne upotrebe njihovih bogatstava kako bi se osigurala dugoročna ravnoteža između prirode i ljudskih potreba. Učiteljice su tijekom radionice razgovarale s djecom i odraslima, pokazujući kako znanost, kroz kreativnu igru i istraživanje, može povezati znanje o morskom svijetu s praktičnom primjenom u svakodnevnom životu te kako istraživanje može biti zabavno i dostupno svima.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zaigrajmo matematiku!

Matematika je često predmet koji učenici najmanje vole. Mislim da razlog tome leži u suhoparnosti činjenica koje učenici razredne nastave trebaju usvojiti jer su im upravo one preduvjet i osnova za svladavanje svih ostalih matematičkih zakonitosti i apstrakcija. Zbog toga u nastavu matematike učitelji trebaju uložiti znanje, kreativnost i vještine kako bi sadržaje koje poučavaju učinili zanimljivijima.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ksenija Ćosić, Sanja Duvnjak, Darko Cindrić, Sanja Polak
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini