eTwinning vertikalno povezuje osnovne škole s fakultetom
Ovaj eTwinning događaj prvi je ujedinio studente, učenike osnovne škole iz Hrvatske i jedne europske osnovne škole, a u planu je i nastavak suradnje.
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Osijek jedina je visokoškolska ustanova u Hrvatskoj koja je uključena u eTwinning. Doc. dr. sc. Ivana Đurđević Babić voditeljica je projekta „Teacher Training Pilot“ koji za cilj ima upoznati studente, buduće učitelje, s eTwinningom, potencijalima i mogućnostima koje nudi ova europska obrazovna zajednica škola. Studenti su sa svojom profesoricom dr. sc. Đurđević Babić bili uključeni u eTwinning projekt „Learning with spreadsheet application“ tijekom kojeg su proširivali svoja znanja i kompetencije, primjenjujući proračunske tablice u rješavanju zadataka i problema iz raznih područja. Ujedno su se osposobljavali za rad u TwinSpaceu i primjenu eTwinninga u obrazovanju. U sklopu projekta ostvarili su suradnju sa studentima i nastavnicima iz Prešova (Pedagogická fakulta Prešovskej unerzity) i Palerma (Università degli Studi di Palermo). Projekt je završen u lipnju 2016. godine.
Krajem studenoga za studente 2. godine fakulteta NSS, stručna suradnica, Ana Perišić iz Agencije za mobilnost i programe EU, dr. sc. Ivana Đurđević Babić s FOOZOS i eTwinning ambasadorica Nataša Ljubić Klemše organizirale su aktivnost Online lesson observation, tijekom koje su studenti promatrali online aktivnost dviju škola uključenih u eTwinning projekt „English Learning Friends“ – provođenje videokonferencije učenika 2.b razreda I. osnovne škole Bjelovar s učenicima iz 1. eksperimentalne osnovne škole Alexandroupoli iz Grčke.
Učenici škole iz Hrvatske i njihove učiteljice Nataša Ljubić Klemše i Helena Gustović Ljubić, učiteljica engleskog jezika i učenici škole iz Alexandroupolija i njihova učiteljica Virginia Karavoukiri pripremile su videokonferenciju na temu Božića i božićnih pjesama. Ciljevi održane videokonferencije bili su razvijati usmenu komunikaciju učenika na engleskom jeziku i proširivati vokabular uz upotrebu IKT-a, s obzirom da je cilj projekta „English Learning Friends“, unutar kojeg se provodila ova aktivnost, učenje stranog jezika uz aktivnu upotrebu IKT-a. Zadaće su ove videokonferencije bile učenicima omogućiti govoriti na engleskom jeziku u stvarnoj situaciji, poboljšati komunikacijske vještine (javni nastup), upoznati učenike iz Grčke te saznati neke njihove običaje.
Dobrobiti su za sve bile višestruke. Studenti su prethodno bili upoznati s projektom i aktivnostima koje se provode unutar njega. Tijekom opservacije bili su u mogućnosti promatrati neposredan tijek videokonferencije, spoznati kako su tehničke poteškoće sastavni dio svake online aktivnosti i aktivnosti koja neposredno uključuje upotrebu tehnologija, promatrati tijek ovakve online aktivnosti te evaluirati provedenu aktivnost.
Učenici škole iz Bjelovara su tijekom cijele aktivnosti bili aktivni sudionici cjelokupnog projekta, od priprema do realizacije, bili su u mogućnosti pokazati svoje znanje, izgovor i poznavanje zadanog vokabulara. Također su unaprjeđivali svoje komunikacijske vještine (javni nastup), s obzirom na to da su ih u ovoj nastavnoj situaciji promatrali studenti i profesori s fakulteta, a upoznali su i učenike iz Grčke, te saznali neke njihove običaje vezane uz Božić.
Prvi je to ovakav eTwinning događaj koji je ujedinio studente, učenike osnovne škole iz Hrvatske i jedne europske osnovne škole. Planirano je nastaviti suradnju I. osnovne škole Bjelovar i razreda eTwinning ambasadorice Nataše Ljubić Klemše sa studentima dr. sc. Ivane Đurđević Babić s osječkog fakulteta.