I ove školske godine dio učenika 7.b razreda OŠ kneza Trpimira uključio se u eTwinning projekt Lingoture. Projekt je provodila Tina Parać, učiteljica engleskog i talijanskog jezika. Započeo je još u srpnju 2020. i trajao je do lipnja 2021. Odrađen je u suradnji sa 16 škola partnera iz 7 država: Turske, Poljske, Latvije, Španjolske, Češke, Rumunjske i Hrvatske. U projekt je bilo uključeno 16 učitelja i 174 učenika u dobi od 10 do 14 godina.
Projekt je usklađen s kurikulumom i međupredmetnim temama nastavnog predmeta engleski jezik. Sve aktivnosti provodile su se tijekom nastave engleskog jezika, kao i tijekom izvannastavne aktivnosti Projektne aktivnosti malih Engleza.
Cilj projekta je poticanje interesa za učenjem engleskog jezika razvijajući četiri osnovne jezične vještine (govorenje, slušanje, čitanje i pisanje na engleskom jeziku), provodeći zanimljive i djeci zabavne aktivnosti.
Korištenjem raznih IKT alata htjeli smo osnažiti i njihove digitalne vještine, a ujedno na kreativan način upoznati običaje i kulturu naših partnera.
Kako se rad uglavnom provodio u timovima sastavljenim od učenika iz različitih zemalja uz koordinaciju dva učitelja, sklopljena su nova prijateljstva uz aktivno korištenje engleskog jezika.
Tijekom ljeta 2020., iako na praznicima, učenici su suradnički izradili logo projekta i sudjelovali u zajedničkom natjecanju s ostalim partnerima čim je nastava počela. Također su izradili video uradak u kojem su svojim partnerima predstavili našu školu i grad iz kojeg dolaze.
Početkom nove školske godine obilježili smo Europski dan jezika nizom različitih aktivnosti. Učenici OŠ kneza Trpimira otpjevali su pjesmu Bratec Martin na engleskom, talijanskom i hrvatskom jeziku. Video pogledajte OVDJE.
Iako suočeni s radom na daljinu u velikom broju partnerskih škola, uspjeli smo snimiti zajednički video gdje učenici pjevaju pjesmu Bratec Martin na različitim jezicima.
Svi učitelji i učenici su za potrebe predstavljanja kreirali avatare korištenjem alata MojiPop. Korištenjem avatara i alata Chatterpix svi smo se predstavili na engleskom jeziku.
Naš video pogledajte OVDJE.
Krajem rujna učitelji su organizirali prvi virtualni susret svih partnera na kojem su dogovorili plan rada i sve etape projekta. Posebno je zanimljiv bio prvi virtualni susret svih učenika uključenih u projekt s ciljem upoznavanja i uvježbavanja komunikacijskih vještina.
U listopadu je uslijedila prva aktivnost slušanja s razumijevanjem. Učiteljica Ozge iz Turske je tijekom webinara svim kolegama podijelila pisane upute za maskotu našeg projekta, vanzemaljca Zig Zag Zoga. Učitelji su po dobivenim uputama snimili zvučni zapis opisa Zig Zag Zoga. Preslušavajući zvučni zapis učenici su nacrtali Zig Zag Zoga i tako pokazali svoju kreativnu stranu izradom vlastoručnih ili digitalnih crteža po vlastitom izboru.
Sve njihove radove profesorica Tina Parać sakupila je u virtualnoj izložbi koju možete vidjeti OVDJE.
Svaka partnerska škola izabrala je svoj najbolji rad. Od svih izabranih radova korištenjem Geniallyja napravili smo Zig Zag Zog Family Tree. Svaki tim trebao je predstaviti jednog člana Zig Zag Zogove obitelji.
U sklopu projekta obilježili smo i Europski tjedan programiranja (EU Code Week) i sudjelovali u Svjetskoj aktivnosti „Outdoor Classroom Day“.
Svaki tim je izradio prijedlog zastave i naziva Zig Zag Zogove planete uz korištenje alata po izboru Canva, PosterMy Wall …
Potom je Zig Zag Zog krenuo na svoj virtualni put tako da su svi učenici trebali pripremiti njegov doček i osmisliti njegov boravak u svom gradu. Trebalo je predstaviti mu znamenitosti iz svog kraja, pripremiti tradicionalno jelo, upoznati ga s jednom poznatom osobom… Način izrade i predstavljanje bilo je po vlastitom izboru, a svi radovi su bili postavljeni na zajednički Padlet.
Nakon završenog putovanja suradnički smo napisali priču Zig Zag Zog Travel Story koju smo potom uklopili u zajedničku e- knjigu Zig Zag Zog – Travel Story.
U prosincu smo obilježili Dan invalidnih osoba i zajednički napravili plakat.
Za učitelje je bio organiziran webinar stručnog usavršavanja pod nazivom „Teaching foreign language online“.
Svi članovi projekta sudjelovali su u izradi kalendara za 2021. godinu.
Drugo polugodište započeli smo pripremama za obilježavanje Dana sigurnijeg interneta. Zajednički smo osmislili i izradili slogan „Together for a better Internet“.
Sastavili smo i e-knjigu digitalnih igara za učenje engleskog jezika .
Napravili smo i igru Jeopardy.
Svaka partnerska škola napisala je pjesmu o Zig Zag Zogu koju smo predstavili u e-knjizi Lingoture Zig Zag Zog songs.
Učitelji su redovito svaku našu aktivnost objavljivali na facebook stranici projekta i blogu projekta.
Kao krajnji rezultat učenici izrađuju dvije mape Zig Zag Zogovog putovanja korištenjem alata PictraMap (mapa 1 i mapa 2) i samo virtualno putovanje kroz sve partnerske zemlje uklopili u zajednički video Zig Zag Zogovog putovanja.
Važno je napomenuti da su učenici sudjelovali u radu u skupinama iz različitih zemalja uz dva učitelja voditelja. Sve njihove radove pogledajte u Genially prezentaciji OVDJE.
Tijekom svibnja i lipnja 2021. provodila se evaluacija projekta u kojoj su sudjelovali svi učenici, učitelji i roditelji. Projekt je pozitivno ocijenjen i svi sudionici su istaknuli želju za sudjelovanjem u novim eTwinning projektima i iduće školske godine.
Nabrajanje svih naših aktivnosti trajalo bi unedogled, stoga s ponosom dijelim Wakelet kolekciju Lingoture projekta koji se trenutno prijavljuje za Nacionalnu oznaku kvalitete u svim zemljama sudionicama.
Po završetku projekta, za ostvarenje svih postavljenih ciljeva, a posebice usavršavanja četiriju najvažnijih jezičnih vještina, kao i izniman doprinos i aktivno sudjelovanje u eTwinning projektu, svi sudionici su od naših dviju koordinatorica Ozge Ozalp i Melis Arda dobili priznanja.
Tina Parać, profesorica engleskog i talijanskog jezika i književnosti
OŠ kneza Trpimira, Kaštel Gomilica