Kad učenici naprave slikovnicu | Profil Klett

22. srpanj 2022.

Kad učenici naprave slikovnicu

avatar
Autor: Maja Pilipović

Dugogodišnji rad s djecom velika je radost. Svaka generacija nosi novu inspiraciju i potiče me da se i ja mijenjam kako bih nastavu učinila što zanimljivijom. Priprema i izvedba različitih izvannastavnih aktivnosti poticali su me na istraživanje i učenje.

Vrijeme pandemije donijelo je posve nove izazove u učiteljsku svakodnevicu. Smanjena koncentracija, nedostatak motivacije i česti izostanci nastave uživo postali su dio radnog dana mnogih učiteljica i učitelja. Tijekom toga razdoblja započela sam rad s Literarnom skupinom. Raznovrsne jezične igre i čitanje te upoznavanje s djelom „Mali princ”, A. de Saint-Exupérya, vodio nas je prema kreiranju vlastite učeničke slikovnice. Upoznala sam se s radom u digitalnoj aplikaciji Book Creator te naučila svoje učenike unosu sadržaja u aplikaciju.

Učenica polaznica literarne skupine napisala je priču, a ostali su učenici njezinu priču oblikovali u slikovnicu. Učenici su radili samostalno i pokazali brojne vještine. Osmislili su tekst za svaku stranicu i međusobno podijelili zaduženja. Učenici koji dobro crtaju su crtali, a drugi su bojili. Skenirali su crteže, „lijepili“ ih na digitalne stranice te pisali tekst. Završni zadatak bio je snimanje zvuka.

U nastanku digitalne slikovnice važnu ulogu imao je dječak s posebnim crtačkim talentom i osebujnim čitalačkim sposobnostima. Malo se odužilo, ali sve su uspjeli na vrijeme, do kraja školske godine. Učenici su radili u školi, sastajali se i mimo redovnog sata. Bilo je lijepo pratiti tijek nastanka slikovnice. Timskim radom pokazali su da zaista mnogo mogu napraviti zajedničkim radom. Ponosna sam i sretna što su bili dio mog životnog iskustva. Naučili su kako voljom, upornošću, radom i zajedništvom mogu doći do velikih rezultata. Ovo je prva slikovnica. Druge će, sigurno, biti još bolje.

 

Pomno odabrani, kvalitetni i primjereni uzrastu sadržaji udžbenika Tragača, po kojima smo dvije godine radili, bili poticaj i pokretač mašte i kreativnosti mojih učenika. Uživali su u svakom tekstu i pjesmi. Vrlo često je nakon prvog čitanja uslijedio pljesak. To je meni, kao učiteljici, bio dobar znak da mogu očekivati vrlo kreativnu analizu, ali i znak da su odabrani tekstovi u učenicima probudili osjećaj prema književnosti i stvaralaštvu. Takav rad doveo je do trenutka u kojem mogu biti ponosna na svoje učenike koji stvaraju samostalno, uče brzo i rade spretno.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi

Razgovaramo li dovoljno? Neki ljudi govore više i otkrivaju sve, a neki su povučeni i nerado dijele svoja iskustva i osjećaje. Kako uspostaviti ravnotežu i stvoriti razgovor koji doprinosi prisnom i kvalitetnom odnosu? Pročitajte nekoliko savjeta i preuzmite materijale za radionicu Štapić koji govori

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Darko Cindrić, Sanja Polak
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš