Kako obilježiti Europski dan jezika? | Profil Klett

12. lipanj 2024.

Kako obilježiti Europski dan jezika?

avatar
Autor: Ante Žderić

Svake godine 26. rujna, ili u tjednu kada je taj datum, škole diljem zemlje obilježavaju EDL na različite načine. Ciljevi su svugdje isti: prigodnim kreativnim jezičnim aktivnostima potaknuti učenike na učenje novih jezika, dati im posebnu priliku da pokažu svoje jezične vještine i zainteresirati ih za sudjelovanje na razrednim jezičnim natjecanjima. Iznimno je važno ukazati učenicima na važnost multikulturalnosti i višejezičnosti u Europskoj uniji u kojoj su jezici svih nacija ujedno i službeni jezici EU-a.

U zagrebačkoj OŠ Cvjetno naselje Europski dan jezika obilježava se svake godine – i to različitim aktivnostima.

 

1. Sudjelovanje u eTwinning projektu (zajedno sa školama iz još devet europskih država). Škole su se povezale preko platforme i dogovorile razmjenu čestitki (razglednica) na različitim europskim jezicima i s prijevodom na engleski. Čestitke su stigle dobrom starom poštom te su izložene na školskim panoima.

2. Organiziranje integriranog dana na temu jezika (različiti predmeti povezali su se sa zadanom temom). Učenici su imali poseban raspored sati na dan 26. rujna (četiri nastavna sata bila su posvećena sadržajima povezanim s temom integriranog dana). Sadržaji rada bili su sljedeći:

 

Hrvatski jezik (izrada malog rječnika posuđenica iz drugih jezika)

Matematika (uporaba geometrijskih likova u pisanju poruka na stranim jezicima)

Likovna kultura (crtanje i bojenje zastava država Europske unije)

Geografija (prezentacija o jezičnim porodicama i službenim jezicima)

Glazbena kultura (pjevanje dječjih pjesmica na engleskom i talijanskom)

Njemački jezik (izrada malog rječnika germanizama u hrvatskom jeziku)

Biologija (upoznavanje s latinskim nazivima biljnih i životinjskih vrsta)

Fizika (upoznavanje s podrijetlom naziva fizikalnih veličina)

Vjeronauk (učenje najpoznatijih molitvi na latinskom)

Povijest (učenje osnova glagoljičnog pisma)

TZK (izvorni govornik i igrač ragbija upoznaje učenike s tim sportom)

Engleski jezik (upoznavanje s posuđenicama iz drugih jezika)

3. Učenje osnova jezika koje učenici ne uče u našoj školi (latinskog, češkog, velškog, francuskog i turskog).

 

4. Sudjelovanje u razrednim jezičnim kvizovima (s književnim i lingvističkim pojmovima).

 

5. Natjecanje u sricanju te interpretativnom čitanju (bilježi se točnost u sricanju i izgovoru riječi).

 

6. Priprema i izvedba školske priredbe na kojoj su učenici sudjelovali u jezičnom kvizu (najuspješniji predstavnici razrednih odjela), primili zaslužene nagrade (pobjednici generacijskih natjecanja u sricanju i čitanju) te izveli kratku predstavu na temu poštivanja različitosti pod naslovom „True Colors“.

Učenici rado sudjeluju u obilježavanju Europskog dana jezika, stoga se trudimo redovito im nuditi nove aktivnosti kako bi bili još motiviraniji. Tako su, među aktivnostima koje pripremamo za školsku godinu 2024./2025., primjerice Guess the Flag / the Language (kviz pogađanja zastava/jezika europskih država na osnovi fotografije / zvučnog i tekstualnog zapisa), Translation Challenge (razredna natjecanja u prevođenju teksta s engleskog na materinski jezik), The Ultimate Language Quiz (školski jezični kviz sa zanimljivostima o jezicima i jezičnim pojmovima).

Članak priredio:

Ante Žderić, prof., učitelj izvrstan savjetnik

Galerija: 
Izvještaj EDL 2023

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Završno natjecanje povodom Europskog dana jezika

Učiteljice engleskog i talijanskog jezika Ivona Jerković i Tina Parać za početak su pripremile i svojim učenicima prikazale prezentaciju o europskim jezicima.

Zajednički su osmislile i napravile jezični kviz za učenike od 5. do 8. razreda. Učenici su na razrednim natjecanjima pokazali iznimno znanje o europskoj jezičnoj raznolikosti, materinjem jeziku, dvojezičnosti i višejezičnosti u Europi.

Animal Kingdom - istraživanje čudesnog svijeta životinja kroz eTwinning projekt

Cilj projekta bio je aktivno koristiti engleski jezik na temu životinja i životinjskog carstva i razvijati sve jezične vještine, kao i proširiti vukabular na zadanu temu. Učenici su imali prilike pokazati i svoju kreativnu stranu te u zajedničkim projektnim aktivnostima surađivati s učenicima iz ostalih zemalja i naučiti nešto više o njihovim nacionalnim životinjama, kao i o njihovoj kulturi i običajima.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja