Lego projekt – Kako cjelovito učiti uz pomoć lego kockica u nastavi | Profil Klett

30. travanj 2018.

Lego projekt – Kako cjelovito učiti uz pomoć lego kockica u nastavi

Autor: Gabriela Kukanja

Osluškujući interese svojih učenika, promatrajući njihovu igru i iz razgovora s njima zaključila sam da je slaganje Lego kockica svima jedna od omiljenih igara. Mogu beskrajno dugo komunicirati o svim mogućnostima i raznim kombinacijama koje su u stanju složiti. Zato mi nije bilo čudno kada su predložili da jedan dan posvetimo Lego kockicama.

Učenici su preuzeli inicijativu i dogovorili se između sebe tko će biti zadužen za pripremu plakata i prezentaciju Lego kockica, a tko za smišljanje, zajedno sa mnom, kako nastavne sadržaje prilagoditi igri s Lego kockicama. Ubrzo su pripreme bile gotove, plakati pomoću kojih će prezentirati Lego kockice dovršeni i preostalo je samo izmijeniti raspored sati te se prepustiti omiljenoj zabavi. Nekoliko je učenika donijelo u školu kockice koje su rasporedili po klupama i čekali upute za rad.

Za početak smo odslušali predavanje učenika koji su nam otkrili otkud dolaze Lego kockice i što ta riječ znači na danskom jeziku. Malo smo pritom „bacili oko“ i na zemljopisnu kartu te pogledali gdje se nalazi Danska, pronašli i imenovali glavni grad, opisali zastavu te zemlje i prisjetili se čuvenog pisca bajki H.C. Andersena koji također potječe iz Danske. S obzirom da se radilo o učenicima 2. razreda, te su nam informacije bile dovoljne za početak. Učenici su zainteresirano slušali predavanje svojih prijatelja i s velikim interesom proučavali plakat na kojem su bile ispisane brojne zanimljivosti.

Najveće iznenađenje bila je velika kartonska kutija oblijepljena zelenim papirom, na čijim su stranicama bili ispisani zadatci. Kutija je predstavljala ogromnu Lego kocku, a zbog plastičnih čepova koji su bili pričvršćeni s gornje strane, izgledala je poput prave divovske Lego kocke i pozivala na igru.

Podijelili smo se u četiri skupine i krenuli na posao. Okrećući kocku, rješavali smo matematičke zadatke koji su bili ispisani na njoj i rješenja provjeravali pomoću pravih kockica. Nakon riješenih matematičkih zadataka i prema zadanim uputama složenih figurica na red je došla i vježba pripovijedanja.

Trebalo je iskoristiti zadane oblike i „smjestiti“ ih u smislenu priču. Priče smo najprije ispričali jedni drugima, a zatim ih i ocijenili prema kriterijima - najmaštovitije, najsmješnije, najkompliciranije… i na kraju je svatko zapisao svoju priču i priču prijatelja koja mu se najviše svidjela.

Za kraj smo se poigrali i s Lego robotom te se  razgibali  vježbama koje nam je on pripremio. Na zvuk se zvona, početke i krajeve sati te na odmore, nismo previše obazirali, vrijeme nam je brzo prošlo. Bilo je lijepo promatrati kako djeca dijele znanje, pomažu jedni drugima, surađuju međusobno. Nisam imala potrebu nikoga dodatno poticati na rad jer su bili zaokupljeni igrom koja je preoblikovala učenje i uvježbavanje uobičajenih nastavnih sadržaja. Najbolja potvrda da su svi uživali bilo je pitanje: „Možemo li opet smisliti nešto i predstaviti to razredu?“

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Cjelovito učenje kroz priču u priči u OŠ Sesvete

Svoj dan učenici 4.a i b razreda odlučili su iskoristiti provodeći cjelovite aktivnosti uz Ninu i Tina. Tako su s učiteljicom Sandom Sabolić i Kristinom Podgorski  započeli Dan škole interaktivnim kvizom Zanimljiva lektira gdje su odgovarali na pitanja koja su bila vezana uz lektire koje su obrađivali.

Nakon uspješno odrađenog kviza svoje su aktivnosti premjestili u školsko dvorište te su temu lektire nastavili obrađivati uz pomoć tempera i plastične folije. 

 

Veliki kviz Nina i Tino održan u 280 škola u Hrvatskoj!

Ove godine s Ninom i Tinom cjelovito su učili svi razredi od prvog do četvrtog. Svoje znanje provjerili su 17. svibnja na velikom kvizu, u kojem je sudjelovalo 7600 djece iz 280 hrvatskih škola sa 650 mentora. Vrijedni učenici zajedno sa svojim učiteljima mentorima pripremali su se uz pomoć radnih bilježnica Nina i Tino za veliki kviz koji spaja zabavu i znanje.

U galeriji vam donosimo smo djelić odlične atmosfere koja je vladala u Nina i Tino učionicama ove godine!

ESCAPE (CLASS) ROOM

Escape (class) room je tematski zadana misija, u kojoj u određenom vremenskom roku skupina učenika treba riješiti niz neobičnih zadataka, zagonetki, dekodirati kodove, otključati brave lokota…U učionici su skriveni predmeti, poruke, putokazi, slike koje treba pronaći. Rješavanjem zadataka otkrivaju se tragovi koji upućuju gdje dalje tražiti. Posljednji zadatak je vrhunac igre – njegovo rješenje je ujedno izlaz iz učionice.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege