Poklade su vrijeme prije korizme u kojem se priređuju karnevalske svečanosti. U tom se vremenu priređuju maškarani i kostimirani plesovi, povorke maškara, rade se maske i kostimi. Ovisno u kojem dijelu Hrvatske nazivi su od krnoval, pokladi, pust, fašnik, maškare ili karnevo. Vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem ove su godine učenici petih i šestih razreda OŠ Petra Kanavelića u Korčuli radili temu maske u kombiniranoj tehnici.
Utemeljeno kao vjerovanje da samim činom protjerivanja zla i zlih duhova zapravo simbolizira kraj tmurne zime i početak svjetlijeg proljeća. Sam običaj seže u daleku prošlost, a najvjerojatnije je nastao i razvio se iz rimskih bakanalija. Karneval kao običaj slavi se posvuda u svijetu, a uključuje maskirane plesove, povorke, vatromete i na kraju spaljivanje velike lutke, krnovala.
Maska kao motiv proteže se u daleku prošlost, zadržala se sve do danas i uvijek je bila prilika za kreativno i maštovito likovno izražavanje. Kao motiv pruža mnoštvo mogućnosti radi li se u trodimenzionalnoj ili dvodimenzionalnom obliku.
Ove su godine učenici Osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule nastavili niz izrade maski, ali svaki put na drugi način. I prijašnjih smo se godina znali javljati na Profil Klettov portal s idejama kako smo ih radili, zato smo i ove godine pokušali osmisliti neko novo rješenje.
Na pola lista iz likovne mape radili su jednu polovinu lica maske u tehnici kolaža. Radi razigranosti kombinirali su i rezanje i trganje kolaž-papira. Druga polovina lica radila se u tehnici tuša i drvca. Mogla je biti i simetrična, ali učenici su istraživali i druge mogućnosti te dolazili do zanimljivih ideja i rješenja. Zatim su i dio koji je rađen u tehnici kolaža mogli ukrašavati linijama, mrljama, točkama, šarama dajući novu dimenziju i dekorativnost jednoličnom kolažu.
I na samom kraju rada koristili su lavirani tuš, čime su doprinijeli atraktivnosti i maštovitosti svoje maske. Korelacija među predmetima je prisutna u Vjeronauku, Povijesti, Matematici. Učenici su vrlo znalački kombinirali i primijenili stečena znanja iz slikarskih i crtačkih tehnika, pri tom ne zaboravljajući primijeniti znanja o crti. Našlo se u ovom radu više likovnih problema koji su uspješno realizirani. Prigodno su ukrasili zidni pano u školi i izazvali pozornost ostalih učenika.