Izborom motiva iz prirode – promišljamo i analiziramo dok stvaramo | Profil Klett

21. kolovoz 2018.

Izborom motiva iz prirode – promišljamo i analiziramo dok stvaramo

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Plakat u kojem su uspješno usklađene i likovno-tehnički objedinjene naizgled nemoguće kombinirane tehnike foto-kolaža i akvarela. Originalan je i po naglašenom odnosu, tj. smještaju teksta unutar slike, koji je vizualno pregledan te po okviru valovitog niza točaka, koji dodaje dinamiku slici stabla.

Ovim su riječima članovi našega stručnog žirija likovnog natječaja opisali trećenagrađeni rad Sebastiana Luke Vlačića, učenika iz OŠ Marčana, u kategoriji dizajniranja plakata Stablo mojega zavičaja. S njegovom mentoricom, učiteljicom Ninom Pliško razmijenili smo razmišljanja o izradi plakata, važnosti izbora tema, posebice motiva iz prirode i o značenju nagrade za učenike.  Likovni natječaj „Želim, stvaram, oblikujem“ proizašao je iz likovne mape za velika djela od 1. do 8. razreda osnovne škole i iznjedrio je 777 likovnih radova. 

 

Stablo kao motiv prenosi pozitivnu poruku

Zašto ste baš izabrali kategoriju dizajniram plakat Stablo mojega zavičaja? Smatrate li da je to i učenicima bila najzanimljivija kategorija - tema?

Kategoriju smo izabrali zbog motiva stabla. Učenici nekako uvijek preferiraju motive iz prirode. Stablo je uvijek zahvalan motiv, prenosi pozitivnu poruku i asocira na mir i sklad te se zbog toga lako koristi u svim temama i likovnim tehnikama.

Jesmo li ovim natječajem i odabranim motivima iz prirode te njihovom interpretacijom naveli učenike na promišljanje i brigu o prirodi i okolišu te očuvanju baštine?

Osobno sam veliki zagovornik motiva iz prirode jer tada se bavimo određenim dijelom prirode, promišljamo i  analiziramo dok stvaramo. Tek kada se nešto upozna počinje se shvaćati ljepota i važnost svakoga dijela.

Likovna kultura idealna je za stvaranje svijesti o brizi za okoliš. Kako bismo rekli, ljepota je svuda oko nas - samo je neki ne vide.

Koje ste motive dosad obrađivali u nastavi, a u kojima ste također obrađivali teme iz kulturne baštine i prirode?

Jako često koristim motive iz prirode, od makrofotografija, mikroskopa za upoznavanje sitnih dijelova, kako žive tako i nežive prirode. Uvijek prisutni motivi flore i faune koje učenici jako vole (zaštićene biljke i životinje, uobičajene biljke i životinje, prirodne pojave…). Priroda je neiscrpan izvor inspiracije. Teme iz kulturne baštine važne su za očuvanje zavičajnoga identiteta.

Učitaljica Nina Pliško i članica umjetničkog žirija Andrea Sužnjević na dodjeli nagrada
Širinom tema i tehnika natječaja do kvalitete i zanimljivosti

Što ste koristili kao poticaj u izradi plakata? Jeste li djeci predstavili primjere kvalitetnih plakata prije samoga rada? Koje su tehnike i likovne elemente djeca koristila u izradi plakata?

Učenici 4. razreda već su se susreli s različitim plakatima. Uvijek kad bismo negdje naišli na plakat uslijedila je analiza. Prije samoga rada nismo koristili primjere plakata, nego smo razgovarali o sastavnicama i onome što je važno za plakat – da je vizualno atraktivan i da „poziva“. Koristili smo kombiniranu tehniku – tuš, kolaž i akvarel te elemente točku, crtu i plohu.

Postoji li element natječaja koji biste dopunili ili izmijenili?

Doista ništa ne bih mijenjala, smatram da si je svatko mogao pronaći „svoje“ područje. Širinom tema i tehnika dobile su se kvaliteta i zanimljivost.

Kako je Sebastian Luka reagirao na svoj uspjeh, osvojenu treću nagradu na natječaju? Smatrate li to poticajnim i važnim za daljnje njegovanje likovnoga izraza?

Sebastian je bio izrazito ponosan i svi mi na njega! Njegov je primjer poslužio i ostalim učenicima jer kad je krenuo u prvi razred bio je izrazito nesiguran i rijetko bi koji rad uspio dovršiti do kraja. Nakon osvojene nagrade sjetili smo se njegovoga puta, od toga da nije mogao nacrtati gotovo ništa, do osvojene treće nagrade. To je i potvrda izreke da se radom i upornošću doista može uspjeti. Važna je to poruka za djecu današnjice koja su naviknuta na instant rješenja i sve odmah i sada.

Ova nagrada nije samo Sebastianova, nego i ostalih učenika koji su ga bodrili i koji su i sami bili uporni i nisu odustajali. Ovoga puta možda nije bilo njihovo ime ispod pobjedničkoga rada, ali ne znači da idući puta neće biti - ako i ne bude, isto dobro, važno je sudjelovati, napredovati i veseliti se vlastitom i tuđem napretku.

Sviđa li Vam se naša virtualna galerija? Jeste li preporučili roditeljima i učenicima da je posjete? A katalog učeničkih radova?

Sve pohvale timu na odlično odrađenome natječaju. Od samoga početka sve je bilo jasno, dobro definirano i imali smo dovoljno vremena. Katalog i virtualna galerija vrlo su kvalitetni i prekrasno dizajnirani.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Učenička mašta i vedrina pretočene u umjetnička djela

Abel Brčić ispred murala koji je oslikao sa svojim učenicima iz OŠ Petra Kanavelića, Korčula, 2016.

Učitelji likovne kulture često su i sami umjetnici, a koliko se ta dva poziva prožimaju upitali smo Abela Brčića, vrsnog slikara i profesora likovne kulture iz OŠ Petra Kanavelića u Korčuli. Povod nam je bio njegov skorašnji odlazak u mirovinu, a tjedan u kojem se obilježava Svjetski dan učitelja odličan okvir za razgovor o umjetnosti, edukaciji, dječjoj kreativnosti i mašti.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor