Nakon četiri tjedna škole na daljinu, na red dolazi vrednovanje. Svoja iskustva u nastavi matematike na daljinu s nama je podijelila učiteljica Magdalena Mikulić, kao i korisne savjete i prijedloge. Otkrijte kako možete kreativno ispitati učenike tako da i vrednovanje bude IZZI.
Složit ćete se sa mnom da vam se život preko noći promijenio. Redovna nastava bila je izrazito naporna, ali u usporedbi s onim što sada radimo, prava je sitnica. Trenutačni rad usporedila bih s „beta“ verzijom neke opake računalne igre. U kojoj svakoga ponedjeljka igrač dobije novi set života i pokušava doći do kraja igre, a da pritom, naravno, ostane živ. Mislite da je to sasvim normalno za svaku igru koju ste dosad igrali. Slažem se, ali kada biste jednom odigrali igru, podrazumijeva se da biste bili malo mudriji. Znali biste točno kako nivo igre izgleda. Trebali biste znati gdje se nalaze neprijatelji, a gdje koja prepreka ili koja nagrada. Ova igra, nažalost, nije takva. Naprotiv, ova igra svaki tjedan mijenja svoje nivoe. Bit je ista: „Dođi do kraja i ostani živ!“, ali nivoi su svaki tjedan potpuno drukčiji. Svakoga ponedjeljka dobivaš novi set života, ali i nove nivoe. Jesi mudriji, jesi sposobniji i imaš bolje reakcije, ali na kraju tjedna svakako misliš kako tapkaš na istome mjestu i da nikad nećeš prijeći ovaj nivo.
Ono što je važno istaknuti, a vrijedi za svakoga učitelja, bio on igrač ili ne, jest da smo svi uporni, borbeni i tvrdoglavi.
Nakon četverotjedne igre, moram priznati, postali smo svi puno mudriji, sposobniji i polako predviđamo što možemo očekivati u sljedećim tjednima, a to je vrednovanje. Dopustite mi da svoje ideje, iskustvo, ali i materijale podijelim s vama. Želim vam prezentirati kako pratim aktivnost učenika i kako ih planiram vrednovati. Možda će nekome koristiti, a možda neki i dobiju ideju kako kreirati svoje vlastite materijale.
Na webinaru Profil Kletta Stvaranje razreda i praćenje aktivnosti učenika uz IZZI vidjela sam kako je moguće kreirati razrede u IZZI-ju, dodati učenike i pratiti njihov rad. Odlučila sam to testirati sa svojim učenicima i pokazalo se odličnim potezom. Definitivno bih svima savjetovala, na osnovi svojega iskustva, da radite putem internetskoga preglednika. Može se dogoditi da školski tableti ne povuku nadogradnju, pa vam se zakomplicira cijeli rad putem aplikacije. Preko internetskoga preglednika ne biste smjeli imati nikakvih problema.
Nakon što sam dodala učenike, zadala sam im nastavnu jedinicu, tj. podijelila sam poveznicu u Teamsu. Vrlo su brzo učenici počeli rješavati, a za 10-15 min meni su se počele pojavljivati zvjezdice za one dijelove koje su svladali. Sada imam uvid u konstantni rad učenika. Osim toga, oni trenutačno dobivaju povratnu informaciju. Kada učenik riješi bilo koji zadatak, odmah vidi je li mu točan ili nije. Na temelju te informacije može zatražiti pomoć od vas, ako procijeni da mu je potrebna. Ovaj način rada olakšao mi je posao. Na osnovi zvjezdica pratim aktivnost učenika. Ako ne vidim zvjezdice, kontaktiram s učenikom i vrlo brzo napredujemo dalje. Količina zadataka sasvim je dovoljna i postupno vodi učenika kroz samostalno učenje.
Nakon uvođenja učenika u IZZI, bazirala sam se na osmišljavanje vrednovanja putem interneta. Bilo mi je jasno da treba osigurati kvalitetu i spriječiti prepisivanje. Tijekom tjedna ponavljanja isprobala sam s učenicima jedan oblik pismene provjere znanja uz pomoć Office Formsa. Nažalost, rezultati su velikim dijelom bili prepisani. Što od drugih učenika, što s interneta. Većinu toga učenici su doslovno kopirali bez razumijevanja. Shvatila sam kako od toga, nažalost, nemam koristi ni ja, ali ni moji učenici. Potom sam pažljivo iščitala upute za vrednovanje gdje jasno stoji kako učenici mogu raditi samostalno ili u timu na nekim konkretnim projektnim zadatcima.
Stoga sam odlučila isprobati i ovaj oblik vrednovanja. Smatram kako ovaj oblik provjeravanja, osim što potiče originalnost i kreativnost , svodi prepisivanje na minimum i jača učeničku suradnju u virtualnome okruženju. Svi smo svjesni da ova ocjena nije pravo mjerilo učeničkoga znanja. Mogu mu pomoći roditelji, braća, sestre…
Stoga sam prebacila fokus s provjeravanja znanja na samostalno učenje, istraživanje i primjenu znanja, za koje vjerujem da će trajnije ostati u učeničkim glavama nego ono koje dobije prepisivanjem i provjeravanjem putem kviza ili Formsa.
Kreirala sam obrazac koji od učenika traži da prvo riješi zadatak, tj. vježba na IZZI platformi, a zatim i primijeni znanje gdje je to moguće. Do projektnoga zadatka ne može doći dok god ne upiše tražena rješenja u obrazac.
Smatram kako u ovakvome tipu provjeravanja nema straha od loše ocjene i nema potrebe da traži pomoć i prepisuje od nekoga. Može rješavati samostalno ili u timu. Prateći njegov rad u IZZI-ju vidim kako napreduje, a kao rezultat svojega rada predaje mi ispunjenu PowerPoint prezentaciju koja sadržava njegov projektni zadatak.
Je li ovaj moj pristup dobar i hoće li dati najbolje rezultate? Hoću li uspješno prijeći na novi nivo? Hm… Ne znam! Ne nadam se još pobjedi, ali je igranje uz IZZI svakako postalo easy.