Priče iz pera dviju učiteljica autorica! | Profil Klett

28. travanj 2020.

Priče iz pera dviju učiteljica autorica!

avatar
Autor: Anita Kiš Popović

 

Radni udžbenici za pomoć učenicima pri učenju hrvatskoga jezika Hrvatski za 5, Hrvatski za 6 i Hrvatski za 7

Ovo nije samo priča o trima udžbenicima, ovo su tri povezane osobne priče.

Osobna priča, priča o učeniku

 

„Moja priča počinje u školi na kraju grada“, govori Snježana Čubrilo, jedna od suautorica udžbenika. „Puno učenika, vrlo različitih, s različitim znanjima, obiteljima, bolestima, kulturama, jezicima, nejednakostima… I to je upravo ono što me stalno izazivalo, što mi nije dalo mira na putu k učeniku. Godinama traje taj put, oprezno obilazi oko učenika, promatra ga, istražuje što li sad misli, što osjeća: usamljenost, udaljenost, strah?

 

Moja osobna učiteljska i ljudska priča neodvojiva je od učeničkih osobnih priča, često teških, tužnih, nedokučivih i počinje pitanjem: što učiniti da se učenik osjeća učenikom, kao i drugi, jednako važnim, jednako uključenim, uspješnim?

 

Nije u tim počecima bilo ni edukacija ni literature, vrlo malo kolega s kojima sam se razumjela i dvije divne stručne suradnice bez kojih bi bilo puno teže.

I tako malo-pomalo, ja u učeniku, učenik u meni, tražimo onaj najbolji način da se razumijemo. Sjediti pokraj učenika, posvetiti mu minute, prepoznati njegovo zadovoljstvo u očima, glasu, priznanju ili šutnji jer često ne zna izraziti svoju sreću, ali, evo, i on je zaslužio četvorku i peticu, kao drugi.

 

Dalje je priča poznata. Sve više edukacija, znanja, iskustva i odlučnosti da se put do našeg učenika proširi, razgrana, zašareni…“

 

Udžbenik je priča mojega sina i njegove mame

 

„Ovi udžbenici nastajali su godinama u čekaonicama Goljaka: fizijatar… logoped (ili teta Tina)… psiholog… defektolog rehabilitator… 1 x tjedno… 6 godina“, govori nam druga suautorica Sandra Vitković.

„Moj je sin polako napredovao, a ja sam upijala ljubav, potporu, strpljivost i posvećenost svih tih ljudi.

 

Ovi su udžbenici i osobna priča jedne profesorice. Nastajali su godinama u školskim hodnicima i učionicama jedne škole u Vrapču. U njemu su brojni nastavni listići i načrčkani post-it papirići; ideje koje su nastajale godinama; brojni upitnici nad glavom i mnoge dvojbe:

  • Kako sažeti? Što izbaciti? Kako objasniti? Da bar to znam nacrtati!
  • Kako organizirati sat? Hoću li zaposliti dio razreda nečime da se mogu bar malo baviti učenicima s teškoćama?
  • A zatim ću tim učenicima dati da rješavaju ovo, dok ja s ostatkom razreda rješavam ono?

 

Ali to i dalje nije dobro! Sad nemaju mogućnost svi jednako sudjelovati u radu na satu: ovi imaju ove zadatke, a oni imaju one zadatke.“

 

„Upravo zbog toga“, nastavlja Sandra, „ovi su udžbenici i učenička priča: sad svi imaju mogućnost sudjelovati i biti dio naše male razredne zajednice:

ovi i oni sad su mi, a ovi i oni zadatci sad su naši zadatci.“

Treća – isprepletena priča

 

„Ovi su udžbenici i Profilova priča: prepoznao je potrebe učitelja na terenu, onih koji svaki dan žive i dišu sa svojom djecom, a nama dao potpunu slobodu u njihovu stvaranju. Pronašle smo tim istomišljenika koji priznaje i uvažava, pronašle smo drage suautorice s kojima dijelimo iskustvo, razumijevanje, znanje, a najviše, pronašle smo sreću jer smo u oblikovanje naših udžbenika utkale što najbolje znamo za našega učenika“, slažu se Snježana i Sandra.

 

„Oni su i osobna priča jednoga običnog čovjeka. Nastajali su godinama. Same ne možemo učiniti puno da svijet postane bolje i tolerantnije mjesto za život… ali možemo napraviti barem jedan korak.“

 

„Ovi su udžbenici za svu moju djecu… kućnu i školsku“, završava Sandra. „Od mene su napravili boljeg čovjeka i, sasvim sigurno, boljeg učitelja.“

 

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
STANISLAV FEMENIĆ
udzbenik
Julijana Levak, Iva Močibob, Jasmina Sandalić, Irena Skopljak Barić
udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić, Julijana Levak