Svakodnevni učiteljski izazovi – Codeweek | Profil Klett

10. studeni 2020.

Svakodnevni učiteljski izazovi – Codeweek

avatar
Autor: Adriana Kaštelan

Codeweek se odnosi na Europski tjedan programiranja te se sastoji od društvene inicijative čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. 

Mnoge će se kolegice i kolege složiti da je naš učiteljski posao klupko svakodnevnih izazova. Možda ga upravo zato toliko volim i ponekad nazivam adrenalinskim poslom. Nedavno sam stigla kući iz škole i suprugu još jednom krenula s pričom o nekom novom projektu. Kako je počelo? Ovoga puta, sasvim slučajno. Voditelji našega međunarodnog etwinning Art club 2 projekta zadali su tjedni zadatak: Codeweek – Tjedan kodiranja. Čitam u whatsapp grupi i hvatam se za glavu… Što je to? Kako da to napravim? Kreće istraživanje koje ne pita ni za vrijeme ni za mjesto, pa je krenulo u večernjim satima. Odlazim na stranicu Codeweek i proučavam. Codeweek se odnosi na Europski tjedan programiranja te se sastoji od društvene inicijative čiji je cilj na zabavan i angažirajući način svima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Nakon pola sata gledanja i promišljanja, shvaćam što mi je činiti i dobivam ideje.

Evo kako smo ideje realizirali u našem razredu. Otišla sam na stranicu code.org gdje sam se registrirala i izabrala sat kodiranja Building a Galaxy With Code. Idućeg su dana djeca oduševljeno slagala blokove i otkrivala kodove te gradili svoju varijantu igrice Star Wars. Bilo je jako zabavno vidjeti kako igrica nastaje, jer svi ih svakodnevno igramo, a ne znamo koliko je složen proces nastajanja jedne igrice. Krenuli smo u našu prvu avanturu učenja programiranja. Naša škola sada je zabilježena na karti Codeweeka. Ono što je posebno obradovalo naše male sudionike je potvrda koju su dobili nakon sudjelovanja koja im ujedno predstavlja nagradu i motivaciju za daljnji rad.

 

Nakon našeg tjednog zadatka spoznali smo da nam učenje programiranja pomaže da bolje shvatimo svijet oko sebe koji se pod utjecajem tehnologije sve brže mijenja, te da bolje razumijemo funkcioniranje tehnologije i razvijamo vještine i sposobnosti za budućnost.

Uz to, nemojmo zaboraviti: učenici su se odlično zabavili i mnogo naučili. Učenje o programiranju nije samo igra, na taj se način razvija i posebna logika koja se može razviti upravo izlaganju takvim sadržajima.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

22. ožujka - Svjetski dan voda

Učenike u školama još od prvog razreda učitelji potiču na štednju vode te im nastoje osvijestiti odgovornost prema zaštiti i očuvanju vode na Zemlji. Mnoge takve aktivnosti u školama posebno se organiziraju sredinom ožujka kada se službeno obilježava Svjetski dan voda.

Aktivna učionica

Većina osnovnoškolske djece provede prosječno 70 posto svojeg vremena u učionici sjedeći. Štoviše, i izvan učionice opao je broj učenika koji pješače do škole dok, istodobno, sve veći broj provodi više vremena pred zaslonima. Djeca u dobi od pet do šesnaest godina danas provode prosječno šest i pol sati pred zaslonima u usporedbi s oko tri sata u 1995. godini.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Martina Kolar Billege, Gordana Ivančić, Vlatka Mijić, Nevenka Puh Malogorski
udzbenik
Saša Veronek Germadnik, Miroslava Vekić, Ulita Pocedić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Ušćumlić Danica
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik