Ususret Svjetskom danu zaštite okoliša – uz Tragače bez okolišanja | Profil Klett

26. svibanj 2021.

Ususret Svjetskom danu zaštite okoliša – uz Tragače bez okolišanja

Autor: Maja Jelić Kolar

Članak je napisala Monika Bionda, magistra razredne nastave, OŠ 22. lipnja, Sisak

Svjetski dan zaštite okoliša obilježava se svake godine 5. lipnja. Taj se dan u nastavi posebno ističu ekološki problemi i pokušava se kod učenika razviti odgovornost u razmišljanju i djelovanju s ciljem održivog razvoja našeg okoliša. Ekološku osviještenost moguće je i potrebno je razvijati već u prvom razredu. Uz udžbenički komplet Tragači niti jednom učitelju to neće biti problem. Teme vezane uz zaštitu okoliša, vode i šuma, obnovljivih izvora energije i osobnog zdravlja povezanog s prirodom, provlače se kroz sve udžbenike tijekom cijele godine, ne samo ususret Svjetskom danu zaštite okoliša.

Moguće je provesti mnoge aktivnosti koje potiču prirodnu radoznalost kod učenika te zahtijevaju istraživački pristup koji pridonosi kreativnosti, razvoju vještina promatranja, uspoređivanja, analiziranja, bilježenja u grafičkim prikazima te razvijanju svih ostalih kompetencija propisanih kurikulumima nastavnih predmeta i Međupredmetnih tema.

Za isticanje važnosti vode u našim životima, jedna pjesma može biti dovoljan poticaj za igru riječima te razvijanje i bogaćenje rječnika kod učenika, a pojašnjavanjem nepoznatih riječi stvaraju se motivi za likovne radove.

 

Koristeći se udžbenikom Pogled u svijet 1 učenici na zanimljiv i poticajan način stječu funkcionalno znanje i vještine potrebne za samostalnu izradu plakata i provođenje istraživanja.

Istraživanja su učenicima posebno zanimljiva, stvara se radna navika svakodnevnog promatranja i bilježenje podataka te ih se uvodi u izradu grafičkih prikaza i čitanja podataka.

Na satu Glazbene kulture također možemo istaknuti svekoliku uporabu vode. Vodeni ksilofon osim što lijepo izgleda djeci pomaže u ispitivanju i istraživanju različitih zvukova.

Različitim pričama ili slikovnicama učenike možemo upoznati sa šumama i njihovom ekološkom važnošću, prikazati zašto su šumska staništa ugrožena i kako ih možemo očuvati. Učenici tako upoznaju mnoge šumske životinje, a kao motiv za samostalno stvaranje slikopriča izvrsno može poslužiti poznato djelo književnice Željke Horvat-Vukelje.

Kroz likovne i lutkarske radionice učenici za zanimljiv i njima prihvatljiv način uče i povezuju nastavne sadržaje te iskustveno upoznaju osnovne pojmove o očuvanju okoliša, odlaganju otpada te važnosti obnovljivih izvora energije.

Ekološki osviješteno ponašanje može se poticati i na satu Matematike s pomoću tekstualnih zadataka. Aktivnost je zanimljivija ako pritom upotrebljavamo neki od „mentalnih sportova“.

 

Praktičnu primjenu znanja o razvrstavanju otpada, osim u razredu, poželjno je provoditi i na izvanučioničkoj nastavi. Sav otpad koji ostaje učenicima nakon konzumacije jela i pića potrebno je razvrstati u odgovarajuće vreće.

Svijest da ne možemo brinuti o okolišu ako prvenstveno ne brinemo o svoje zdravlju, svakodnevno moramo prenositi na svoje učenike. Stoga je u razredu liječnik uvijek dobrodošao gost. Kroz interaktivno predavanje učenici dobiju mnogo informacija o važnosti brige za zdravlje – održavanju čistoće tijela i prostora, pravilnoj prehrani, važnosti bavljenja sportom i kretanja, ali i o povezanosti našeg zdravlja s prirodom.

 

I poruka za kraj: Brinuti se o okolišu uz Tragače nije teško!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ekologija, turizam, ekološki turizam

Uz rastući utjecaj medija na naše potrošačke potrebe, ubrzani ritam života i napredak tehnologije, postupno gubimo dodir s okolišem i prirodom. Uoči Svjetskog dana zaštite okoliša, 5. lipnja promišljamo o zamki zvanoj hiperturizam. Kao izrazito turistička zemlja koja, nažalost, sve više ovisi o bogatoj turističkoj, a sve manje o bogatoj poljoprivrednoj žetvi, Hrvatska može postati ekološki osjetljiva.Što možemo učiniti?

Vukovar mi priča

Bijeli križ na ušću rijeke Vuke

Prije osamnaest godina kao studentica apsolventica još bez diplome počela sam raditi u školi na samom istoku naše domovine. Put me je, kako onda tako i danas, vodio kroz Vukovar. Prvi dojmovi Vukovara u ono vrijeme bili su neopisivi.

(Potencijalno) darovito dijete u razredu

Puno je definicija, različitih mišljenja i odgovora na to što je 'darovitost'. Smjernice za rad s darovitom djecom i učenicimima (2022.) navode da su kod darovitog djeteta/učenika utvrđene iznadprosječne opće intelektualne sposobnosti i/ili specifične sposobnosti, visok stupanj kreativnosti i motivacije te dosljedno postizanje izrazito iznadprosječnih postignuća i/ili uradaka u jednom ili više područja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege, Suzana Delić