Osobni razvoj kroz dramske korake | Profil Klett

17. svibanj 2022.

Osobni razvoj kroz dramske korake

avatar
Autor:

Tekst napisala: Jasmina Štefan, OŠ Mahično

 

Svakom djetetu najbliži način učenja je učenje uz i kroz igru. Na taj način dijete osim socijalizacije, upija i poštivanje dogovora, pravila i uvažavanja, potiče govorne sposobnosti i svekoliko izražavanje.

Za razliku od dječjih spontanih igara dramske igre su organizirane igre koje sudionika uvlače i pozivaju u određene situacije, pojave, reakcije te prizivaju promjenu lica, upliću pokret, zvuk i riječ.

Dramske igre slobodom potiču svakog sudionika na stvaralaštvo.

Djetetu su dramske igre bliske jer je dječja mašta široka i neopterećena. Uz metodičku pomoć učitelja dramski je ostvaraj neponovljiv, kreativan, uspješan. Dramskim igrama ostvaruju se prednosti u svim nastavnim predmetima i nastavnim situacijama.

Ključnu ulogu u realizaciji dramskih igara ima voditelj (moderator) - učitelj. Njegova uloga može biti uloga promatrača ili sudionika dramske igre što posebno veseli učenike nižih razreda osnovne škole koji vole vidjeti učiteljice i učitelje u ravnopravnim scenskim zadaćama.

Uloga voditelja i njegov pristup prema učenicima je od izuzetne važnosti za one učenike kojima je javni nastup i samostalni govor teška zadaća. U takvim situacijama učitelj hrabri, pohvaljuje i motivira takve učenike. Radost dramskog rada voditelj svojim sudjelovanjem prenosi na svoje učenike.

 

Svjedoci smo sve manje komunikacije među učenicima te svoje probleme i strahove često zadržavaju za sebe. Dramske igre odličan su alat kojim možemo doprijeti i do ovakvih učenika. Kako bi ih potaknuli na suradnju, otkrivanje i stvaranje važno je početi s grupnim dramskim igrama. Kroz takve igre učenici nisu „izloženi“ zato što mogu biti i promatrači te na taj način doprinijeti uspjehu grupe. Taj prvi korak je značajan u mogućnosti da se izraze i kroz pokret, zvuk ili drugi oblik izražavanja.

Sudjelovanje u dramskim igrama izaziva kod učenika svih generacija radost, međusobnu pažnju i pomoć u rješavanju postavljenih zadataka. Idealan su način timskog rada. Provođenjem dramskih igara moguće je provesti i formativno vrednovanje u svim oblicima.

Konačno, dramske igre su izvor ljubavi prema scenskoj umjetnosti i umjetničkom izričaju uopće.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Prometna animacija u OŠ Remete

Sigurnost djece u prometu jedna je od najvećih roditeljskih briga, pa je naučiti djecu pravilima za sigurno sudjelovanje u prometu velik izazov za sve učiteljice i učitelje. Doznajte kako možete snimiti GIF animacije o prometu sa svojim učenicima.

Živimo zeleno

Oduvijek sam smatrala da je razvijanje ekološke svijesti učenika jedna od najvažnijih učiteljskih zadaća. Promišljajući o tome kako potaknuti učenike da postanu odgovorni građani, a da poštujem godišnji kurikul, shvatila sam da će mi sudjelovanje u projektima koji se temelje na eko načelima pomoći u tome.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov