Osobni razvoj kroz dramske korake | Profil Klett

17. svibanj 2022.

Osobni razvoj kroz dramske korake

avatar
Autor:

Tekst napisala: Jasmina Štefan, OŠ Mahično

 

Svakom djetetu najbliži način učenja je učenje uz i kroz igru. Na taj način dijete osim socijalizacije, upija i poštivanje dogovora, pravila i uvažavanja, potiče govorne sposobnosti i svekoliko izražavanje.

Za razliku od dječjih spontanih igara dramske igre su organizirane igre koje sudionika uvlače i pozivaju u određene situacije, pojave, reakcije te prizivaju promjenu lica, upliću pokret, zvuk i riječ.

Dramske igre slobodom potiču svakog sudionika na stvaralaštvo.

Djetetu su dramske igre bliske jer je dječja mašta široka i neopterećena. Uz metodičku pomoć učitelja dramski je ostvaraj neponovljiv, kreativan, uspješan. Dramskim igrama ostvaruju se prednosti u svim nastavnim predmetima i nastavnim situacijama.

Ključnu ulogu u realizaciji dramskih igara ima voditelj (moderator) - učitelj. Njegova uloga može biti uloga promatrača ili sudionika dramske igre što posebno veseli učenike nižih razreda osnovne škole koji vole vidjeti učiteljice i učitelje u ravnopravnim scenskim zadaćama.

Uloga voditelja i njegov pristup prema učenicima je od izuzetne važnosti za one učenike kojima je javni nastup i samostalni govor teška zadaća. U takvim situacijama učitelj hrabri, pohvaljuje i motivira takve učenike. Radost dramskog rada voditelj svojim sudjelovanjem prenosi na svoje učenike.

 

Svjedoci smo sve manje komunikacije među učenicima te svoje probleme i strahove često zadržavaju za sebe. Dramske igre odličan su alat kojim možemo doprijeti i do ovakvih učenika. Kako bi ih potaknuli na suradnju, otkrivanje i stvaranje važno je početi s grupnim dramskim igrama. Kroz takve igre učenici nisu „izloženi“ zato što mogu biti i promatrači te na taj način doprinijeti uspjehu grupe. Taj prvi korak je značajan u mogućnosti da se izraze i kroz pokret, zvuk ili drugi oblik izražavanja.

Sudjelovanje u dramskim igrama izaziva kod učenika svih generacija radost, međusobnu pažnju i pomoć u rješavanju postavljenih zadataka. Idealan su način timskog rada. Provođenjem dramskih igara moguće je provesti i formativno vrednovanje u svim oblicima.

Konačno, dramske igre su izvor ljubavi prema scenskoj umjetnosti i umjetničkom izričaju uopće.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

21.3. odjenite šarene čarape i podržite osobe s Down sindromom!

Iako se nekima od nas ponekad dogodi da nehotice odjenemo različite čarape, u utorak, prvog dana proljeća to možemo učiniti namjerno. 21. ožujka obilježavamo Dan sindroma Down i šarenim ćemo čarapama poručiti da se brinemo, da razumijemo i poštujemo prava osoba s Down sindromom. Odjenite i vi šarene čarape te se vedro, dobrodušno i s osmijehom na licu pridružite obilježavanju ovoga dana.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Holetić
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege, Suzana Delić
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov