U današnjem užurbanom svijetu čitanje ima blagotvoran učinak, a dodamo li tome prijatelje u razredu, dobit ćemo kvalitetno ispunjeno vrijeme. Čitanjem priča djeca uče o svemu što ih okružuje, spontano uče nove riječi i grade svoj rječnik. Na zabavan način uče o osnovnim pojmovima pismenosti i stvaraju vezu između izgovorene i pisane riječi. Čitanje naglas stvara osjećaj pripadnosti, potiče stvaranje ljubavi prema čitanju i znatiželje prema knjigama. Uz dobru volju to je sve što nam treba za novu pustolovinu u prvom razredu!
Projekt Vrijeme je za čitanje usmjeren je na učenje novih riječi, stvaranje rečenica, osmišljavanje priče, te razvoj govora, pažnje, mašte, koncentracije i kreativnosti. Tijekom godine poticali smo znatiželju prema knjigama i druženje s prijateljima, a u projekt smo uključili i roditelje. Svakoga dana nakon velikog odmora čitali smo naglas desetak minuta, a da bismo čitanjem ostvarili ciljeve projekta obuhvatili smo kratke vježbe (brain gym), čitanje priče i igre slušanja.
Metoda “braingym” je gimnastika za mozak u službi razvoja slušanja, čitanja, učenja, pisanja i koncentracije. Osnovni je cilj ove metode uključivanje i aktiviranje lijeve i desne polutke mozga za učenje s pomoću kretanja. Takvo usklađivanje tijela i uma pomaže ostvarenju svih ciljeva projekta, a dobiveni rezultati učenicima su korisni i primjenjivi pri učenju općenito.
Sadržaj priča prilagođen je uzrastu učenika. Naslove priča zapisali smo na mjesečnim plakatima, te smo odabrali priču tjedna, mjeseca i godine. Povodom blagdana u goste smo pozvali roditelje koji čitaju priče, a povodom Noći knjige priče su čitali gosti iznenađenja. U svibnju su učenici sami čitali najdraže priče, a nakon toga smo odabrali najčitača razreda.
Važno je naučiti slušati, a aktivnost čitanja priča uz brain gym potiču koncentraciju i pamćenje pa su igre slušanja bile vrijedno iskustvo projekta. Razgovarali smo o radnji priče, osjećajima i osobinama likova. Osmišljavali smo što se u priči moglo dogoditi da je neki dio radnje bio drugačiji, čime su učenici razvijali maštu i oslobađali svoju radoznalost u ugodnom društvu suučenika. Razotkrivanjem poruka koje donosi pojedina priča uključili smo odgojno-obrazovnu komponentu projekta, a slušanjem priča razvijali smo fonološku svijest učenika.
Ovaj je projekt uz čitanje, slušanje, razgovor, opisivanje i objašnjavanje donio i jedno vrijedno iskustvo u kojem smo se družili, razmjenjivali ideje i darovali jedni drugima kvalitetno provedeno vrijeme koje se samo pričom može opisati, a čitanjem, slušanjem, maštanjem i stvaranjem iskusiti.