Slikovnica o medijskoj pismenosti | Profil Klett

11. srpanj 2022.

Slikovnica o medijskoj pismenosti

avatar
Autor:

Autorice: učiteljica razredne nastave Melita Ković i pedagoginja Miljenka Bujas

 

U svibnju ove godine,  u organizaciji Agencije za elektroničke medije i UNICEF-a, a pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture medija te Ministarstva znanosti i obrazovanja, održani su 5. Dani medijske pismenosti. Ove su godine u fokusu bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana.

Naša je želja učenike naučiti više o raznovrsnim vještinama iz područja medijske pismenosti. Zato smo ove godine odlučile učenike upoznati s procesom nastajanja slikovnice i potaknuti ih da naprave svoju. Tema slikovnice bila je medijska pismenost, odnosno štetnost pretjeranog provođenja vremena na mobitelima (ekranima).

Uz pomoć obrazovnih materijala s portala Medijske pismenosti pripremile smo kratko predavanje o medijima i medijskoj pismenosti. Pogledali smo videozapis o pripremi slikovnice, a nakon tog krenuli u pripremu svoje.

Kroz razgovor s učenicima odlučili smo koja će biti poruka i tema naše slikovnice. Učenici su izabrali likove i davali svoje prijedloge za sadržaj priče. Zatim su podijelili zadatke i prionuli na posao. Glavni lik je pas koji je postao superjunak tako što je svojoj vlasnici Lauri ukrao mobitel i vratio je druženju s prijateljima.

 

Uz našu podršku, učenici su se jako dobro snašli u zadatku, bili zainteresirani i aktivni. Slikovnica je pripremljena u Book creatoru. U izradi slikovnice koristili smo se fontom koji mogu čitati i učenici s disleksijom. Slikovnica je dostupna na poveznici Slikovnica.

Vjerujemo da ona može biti koristan materijal u poučavanju djece o medijskoj pismenosti i poticaj za stvaranje vlastite slikovnice.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pismenost – poziv i poruka skupa u Krapini

Stručni skup u Krapini

U Krapini je početkom listopada povodom Svjetskog dana učitelja održan stručni skup na kojemu su sudionici poslušali nekoliko zanimljivih tema: Osnove čitalačke pismenosti, Medijska kultura: Reklama kao medijska poruka, Jezične kompetencije u suvremenoj komunikaciji, Ispitivanje znanja Hrvatskoga jezika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Marijana Martić, Maja Križman Roškar, Goranka Bašić Mitrović
udzbenik
Sanja Polak, Darko Cindrić, Sanja Duvnjak
udzbenik
Sanda Marjanović