Oduvijek sam smatrala da je razvijanje ekološke svijesti učenika jedna od najvažnijih učiteljskih zadaća. Promišljajući o tome kako potaknuti učenike da postanu odgovorni građani, a da poštujem godišnji kurikul, shvatila sam da će mi sudjelovanje u projektima koji se temelje na eko načelima pomoći u tome.
Živimo zeleno jedan je od takvih eTwinning projekata. Mnoštvo aktivnosti koje se provode u suradnji s partnerskim školama, natjecanja u recikliranju, ploggingu, stvaranje digitalnih knjiga o životinjama i biljkama, igara, kvizova, filmova,postera itd., daje učenicima priliku da na kreativan način i kroz igru stječu nove spoznaje. Ove godine ponudila sam učiteljicama suradnju u EU Code Weeku te na Padlettu ponudila materijale koje mogu koristiti.
Kodiranje je učenicima zanimljivo i zabavno te kroz igru razvijaju svoje IKT kompetencije i digitalno promišljanje. Kodiranje se može koristiti u svim temama i svim etapama nastave te ga vrlo rado koristim u projektnoj nastavi.
Cilj radionice je bio pisanje šifriranih eko poruka pomoću raznih šifri kao što su: Pigpen, Atbash i Tap code te rad u digitalnom alatu PixilArt kojim su učenici stvarali slike pixelima. To je digitalni alat u kojemu se pikselima (kvadratićima) može slikati željeni motiv. Cilj aktivnosti je pomoći učenicima da shvate što je piksel, koja je njegova uloga u digitalnoj fotografiji te kako se mogu stvarati slike s pomoću piksela.
Radionica je zamišljena tako da učenici pišu šifrirane eko poruke, a dešifriraju one koje su postavili učenici drugih škola. Nakon šifriranja i dešifriranja, postavljali su plakate koje su osmislili u alatu Canva, a kojima promoviraju važnost očuvanja planeta Zemlje kao i slike koje su izradili u PixilArtu.
Učenici su uživali u svakoj etapi radionice, u svakoj aktivnosti projekta te se raduju budućim zelenim izazovima.