Iskustva poučavanja iz Gran Canarije | Profil Klett

20. lipanj 2024.

Iskustva poučavanja iz Gran Canarije

Autor: Amrita Bocek

Tijekom travnja 2024., učiteljice OŠ Strahoninec, Tea Horvatić, Vesna Mikulić i Rozmari Vinković boravile su u sklopu Erasmus mobilnosti na kanarskom otoku Gran Canaria sa zadatkom poučavanja u školi CEIP Elvira Vaquero u mjestu Valsequillo.

Svakog dana poučavale su 5. razrede IKT i engleski jezik kroz primjerene aktivnosti poput MIT Scratcha, Micro:bita i programiranja na engleskom jeziku. Osim inovativnih metoda poučavanja koje su primjenjivale, učenici su imali priliku prvi puta se susresti s mini računalom Micro:bit i primjenjivati ga u različitim zadacima od osnova do brojanja koraka ili mjerenja temperature. Koristeći Scratch kreirali su svoje digitalne priče i animacije.

 

U utorak je održan seminar o igrifikaciji (engl. gamification) u obrazovanju gdje je predavačica Laura González Pérez, koja drži obuku nastavnika (a ujedno i objavljuje svoje materijale na svom Instagramu), predstavila osnove te metode rada i podijelila korisne ideje. Igrifikacija predstavlja upotrebu elemenata iz videoigara u neigračkom kontekstu poput obrazovanja, kako bi se povećala motivacija i angažman učenika. Uključuje elemente kao što su bodovi, bedževi, izazovi i nagrade.

Primjena igrifikacije u obrazovanju može poboljšati učenikovu motivaciju, angažman, suradnju i zadovoljstvo učenjem. Kroz igrifikaciju učenici razvijaju vještine kritičkog razmišljanja, rješavanja problema i timskog rada. Nastavnici mogu koristiti različite alate i metode za igrifikaciju nastave, kao na primjer:

- bodovi i nagrade: dodjeljivanje bodova za završene zadatke i postizanje ciljeva

- bedževi ili naljepnice: vizualne nagrade za postignuća, koje učenici mogu sakupljati

- izazovi i kvizovi: korištenje kvizova i izazova kako bi se gradivo ponovilo na zabavan način.

 

Neki od popularnih alata za igrifikaciju u nastavi su:

- Classcraft: Platforma koja omogućuje nastavnicima stvaranje igračkih scenarija u učionici.

- Kahoot!: Interaktivni kvizovi koji omogućuju učenicima natjecanje i suradnju.

- Duolingo: Aplikacija za učenje jezika koja koristi igrifikaciju za poticanje učenja.

Prezentacija sa seminara dostupna je na poveznici.

Tijekom boravka u školi, prisustvovale smo i satu matematike gdje se primjenjivala OAOA metoda (engl. Operational, Algorithmic, Abstract, Operational) koja naglašava integraciju operativnog, algoritamskog i apstraktnog razmišljanja u učenju matematike. Cilj je pomoći učenicima da postepeno prijeđu od razumijevanja osnovnih operacija do složenijih apstraktnih koncepata. U nižim razredima, OAOA metoda može se primjenjivati kroz operativne vježbe: fokusiranje na osnovne aritmetičke operacije (zbrajanje, oduzimanje); algoritamsko učenje: uvođenje jednostavnih algoritama za rješavanje problema (koraci za množenje); apstraktne koncepte: uvođenje osnovnih matematičkih pojmova (oblici, uzorci). Operativna primjena je primjena naučenog kroz praktične zadatke i igre. Zahvaljujući ovoj metodi, učenici s lakoćom i kroz igru provode računske operacije s višeznamenkastim brojevima. Za više informacija posjetite OAOA Matemáticas.

U samim učionicama primijetili smo zanimljive natpise i predmete koji mogu pomoći u samom nastavnom procesu. Kolegica u 3. razredu objasnila je kako koristi difuzor u razredu s različitim aromama što ponekad na učenike djeluje aromaterapeutski i smiruje ih kada je to potrebno. Uz ulazna vrata ima natpise kako se učenici osjećaju s termometrom gdje učenici jasno mogu kvačicom označiti svoje osjećaje toga dana – ukoliko se primijeti da se netko osjeća ekstremno (ljuto, tužno, potišteno…) lakše se mogu uočavati i rješavati problemi. Za vođenje bilješki i planiranje svog nastavnog rada, koristi aplikaciju iDoceo koja ima različite korisne alate za organizaciju nastavnika.

Škola CEIP Elvira Vaquero ima i svoj eko vrt koji održavaju učitelji i učenici, a plodovi se koriste u školskoj kuhinji. Sveobuhvatnim radom učenici uče o bilju, okolišu i stječu radne navike. Sve to provode u sklopu programa Eko škole i objavljuju na svojim Facebook stranicama. Uz školu nalazi se i kutak za čitanje u kojem učenici mogu posuditi i ostaviti knjige koje čitaju vani, u hladu.

Tijekom mobilnosti na otoku Gran Canaria stečena su dragocjena iskustva i inspiracija koja će dodatno obogatiti naš obrazovni rad u OŠ Strahoninec. Sudjelovanje u inovativnim nastavnim metodama poput igrifikacije i OAOA metode omogućilo nam je uvid u nove pristupe poučavanju matematike i engleskog jezika, kao i praktične tehnike za povećanje motivacije i angažmana učenika. Zanimljivi primjeri iz učionica CEIP Elvira Vaquero, kao i primjena aromaterapije i interaktivnih alata za praćenje emocionalnog stanja učenika, pružili su nam nova saznanja o osmišljavanju ugodnog i produktivnog okruženja za učenje. Vjerujemo da ćemo stečeno znanje i iskustva uspješno primijeniti u našoj školi, doprinoseći tako kvaliteti i raznolikosti obrazovnog procesa.

 

Autorica članka: Tea Horvatić, učiteljica engleskog jezika

Osnovna škola Strahoninec, Čakovec

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

eTwinning projekt „English Language Passport”

Učenici Osnovne škole „Josip Kozarac” Soljani, zajedno s nastavnicom engleskog jezika Adrijanom Roždijevac, obilježili su tijekom drugog polugodišta posebne datume i blagdane eTwinning projektom „English Language Passport”. U projektu je sudjelovalo 28 škola partnera iz 13 različitih europskih zemalja (Portugal, Španjolska, Slovenija, Ukrajina, Poljska, Češka, Grčka, Italija, Hrvatska, Armenija, Litva, Moldavija i Rumunjska).

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ivana Kirin, Marinko Uremović, (Daška Domljan)
udzbenik
Marinko Uremović, (Daška Domljan)