Iskustva poučavanja iz Gran Canarije | Profil Klett

20. lipanj 2024.

Iskustva poučavanja iz Gran Canarije

Autor: Amrita Bocek

Tijekom travnja 2024., učiteljice OŠ Strahoninec, Tea Horvatić, Vesna Mikulić i Rozmari Vinković boravile su u sklopu Erasmus mobilnosti na kanarskom otoku Gran Canaria sa zadatkom poučavanja u školi CEIP Elvira Vaquero u mjestu Valsequillo.

Svakog dana poučavale su 5. razrede IKT i engleski jezik kroz primjerene aktivnosti poput MIT Scratcha, Micro:bita i programiranja na engleskom jeziku. Osim inovativnih metoda poučavanja koje su primjenjivale, učenici su imali priliku prvi puta se susresti s mini računalom Micro:bit i primjenjivati ga u različitim zadacima od osnova do brojanja koraka ili mjerenja temperature. Koristeći Scratch kreirali su svoje digitalne priče i animacije.

 

U utorak je održan seminar o igrifikaciji (engl. gamification) u obrazovanju gdje je predavačica Laura González Pérez, koja drži obuku nastavnika (a ujedno i objavljuje svoje materijale na svom Instagramu), predstavila osnove te metode rada i podijelila korisne ideje. Igrifikacija predstavlja upotrebu elemenata iz videoigara u neigračkom kontekstu poput obrazovanja, kako bi se povećala motivacija i angažman učenika. Uključuje elemente kao što su bodovi, bedževi, izazovi i nagrade.

Primjena igrifikacije u obrazovanju može poboljšati učenikovu motivaciju, angažman, suradnju i zadovoljstvo učenjem. Kroz igrifikaciju učenici razvijaju vještine kritičkog razmišljanja, rješavanja problema i timskog rada. Nastavnici mogu koristiti različite alate i metode za igrifikaciju nastave, kao na primjer:

- bodovi i nagrade: dodjeljivanje bodova za završene zadatke i postizanje ciljeva

- bedževi ili naljepnice: vizualne nagrade za postignuća, koje učenici mogu sakupljati

- izazovi i kvizovi: korištenje kvizova i izazova kako bi se gradivo ponovilo na zabavan način.

 

Neki od popularnih alata za igrifikaciju u nastavi su:

- Classcraft: Platforma koja omogućuje nastavnicima stvaranje igračkih scenarija u učionici.

- Kahoot!: Interaktivni kvizovi koji omogućuju učenicima natjecanje i suradnju.

- Duolingo: Aplikacija za učenje jezika koja koristi igrifikaciju za poticanje učenja.

Prezentacija sa seminara dostupna je na poveznici.

Tijekom boravka u školi, prisustvovale smo i satu matematike gdje se primjenjivala OAOA metoda (engl. Operational, Algorithmic, Abstract, Operational) koja naglašava integraciju operativnog, algoritamskog i apstraktnog razmišljanja u učenju matematike. Cilj je pomoći učenicima da postepeno prijeđu od razumijevanja osnovnih operacija do složenijih apstraktnih koncepata. U nižim razredima, OAOA metoda može se primjenjivati kroz operativne vježbe: fokusiranje na osnovne aritmetičke operacije (zbrajanje, oduzimanje); algoritamsko učenje: uvođenje jednostavnih algoritama za rješavanje problema (koraci za množenje); apstraktne koncepte: uvođenje osnovnih matematičkih pojmova (oblici, uzorci). Operativna primjena je primjena naučenog kroz praktične zadatke i igre. Zahvaljujući ovoj metodi, učenici s lakoćom i kroz igru provode računske operacije s višeznamenkastim brojevima. Za više informacija posjetite OAOA Matemáticas.

U samim učionicama primijetili smo zanimljive natpise i predmete koji mogu pomoći u samom nastavnom procesu. Kolegica u 3. razredu objasnila je kako koristi difuzor u razredu s različitim aromama što ponekad na učenike djeluje aromaterapeutski i smiruje ih kada je to potrebno. Uz ulazna vrata ima natpise kako se učenici osjećaju s termometrom gdje učenici jasno mogu kvačicom označiti svoje osjećaje toga dana – ukoliko se primijeti da se netko osjeća ekstremno (ljuto, tužno, potišteno…) lakše se mogu uočavati i rješavati problemi. Za vođenje bilješki i planiranje svog nastavnog rada, koristi aplikaciju iDoceo koja ima različite korisne alate za organizaciju nastavnika.

Škola CEIP Elvira Vaquero ima i svoj eko vrt koji održavaju učitelji i učenici, a plodovi se koriste u školskoj kuhinji. Sveobuhvatnim radom učenici uče o bilju, okolišu i stječu radne navike. Sve to provode u sklopu programa Eko škole i objavljuju na svojim Facebook stranicama. Uz školu nalazi se i kutak za čitanje u kojem učenici mogu posuditi i ostaviti knjige koje čitaju vani, u hladu.

Tijekom mobilnosti na otoku Gran Canaria stečena su dragocjena iskustva i inspiracija koja će dodatno obogatiti naš obrazovni rad u OŠ Strahoninec. Sudjelovanje u inovativnim nastavnim metodama poput igrifikacije i OAOA metode omogućilo nam je uvid u nove pristupe poučavanju matematike i engleskog jezika, kao i praktične tehnike za povećanje motivacije i angažmana učenika. Zanimljivi primjeri iz učionica CEIP Elvira Vaquero, kao i primjena aromaterapije i interaktivnih alata za praćenje emocionalnog stanja učenika, pružili su nam nova saznanja o osmišljavanju ugodnog i produktivnog okruženja za učenje. Vjerujemo da ćemo stečeno znanje i iskustva uspješno primijeniti u našoj školi, doprinoseći tako kvaliteti i raznolikosti obrazovnog procesa.

 

Autorica članka: Tea Horvatić, učiteljica engleskog jezika

Osnovna škola Strahoninec, Čakovec

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Nove udžbeničke serije u Profil Klettu

Kako bismo aktivno sudjelovali u kreiranju nove paradigme poučavanja za sve škole i učitelje koji ove godine počinju raditi prema eksperimentalnom programu pripremili smo IZZI program za Školu za život te nove udžbeničke komplete za Informatiku od petog do osmog razreda.

Zanima nas

Keep Up the Great Work!

Razgovarali smo s članicom stručnog žirija literarnog natječaja Let's Build a Story!, Paolom Accattoli. Zanimalo nas je zašto je pričanje i čitanje priča važno te što misli o pričama hrvatskih osnovnoškolaca.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković