Profil Klettova didaktička kocka | Profil Klett
Profil Klett-ova didaktička kocka

Profil Klett-ova didaktička kocka

21. listopad 2016.

Profil Klettova didaktička kocka

Autor: Adrijana Leko

Kocka je bačena!

Nedavno nas je posjetio prodajni predstavnik Profil Kletta te našu postojeću razrednu zbirku didaktičkih materijala i igara obogatio jednom novinom: dobili smo Didaktičku kocku. I to ne jednu, već tri! Vrijedni patuljci iz radionice Profil Kletta zajedno s kockom odlično su osmislili i čitav niz metodičkih aktivnosti te su nam poslali i njih.

 

O čemu se zaista radi?

Riječ je o kocki duljine brida 15 cm koja je presvučena tkaninom (procjena: prilično nepoderivom), svaka strana je u drugoj boji te ima jedan plastični džep. U taj džep potrebno je uložiti karticu (ili više njih) te nakon proučenih uputa zaigrati odabranu igru/aktivnost i razigrati nastavu. Osobno sam zagovornik učenja kroz igru pa mi je ova didaktička kocka zaokupila pozornost.

Profil Klettova didaktička kocka
Profil Klettova didaktička kocka
Što sve s didaktičkom kockom mogu u nastavi?

Prema dobivenim uputama didaktičku kocku učiteljice/učitelji mogu koristiti u nastavi Hrvatskog jezika za aktivnosti govorenja, slušanja, čitanja i pisanja. Kao primjer navedeno je povezivanje riječi sa slika u rečenice, osmišljavanje razgovora među likovima na sličicama, imenovanje predmeta na sličici te rastavljanje riječi na slogove, o zadanoj sličici može se napisati rečenica, postaviti pitanje… Osim slikovnih kartica za hrvatski jezik postoje i kartice s pojmovima, pitanjima, upitnim riječima. (Čemu te priča poučila? Smisli drukčiji završetak priče. Smisli pet pitanja o priči. Izaberi jedan lik iz priče. Pripremi i uprizori telefonski razgovor s njim.) Kartice se mogu koristiti na nastavi književnosti, lektire ili u nekakvim drugim prilikama. Ove i slične igrolike aktivnosti predviđa se raditi u paru, skupinama ili samostalno, a učenicima omogućuju učenje jezičnih sadržaja i razvoj jezično-komunikacijske kompetencije.

Didaktička kocka ima i kartice za matematiku. Njima su obuhvaćene teme sukladno nastavnom planu i programu, npr. za 2.razred: zbrajanje, oduzimanje, množenje i dijeljenje u skupu brojeva do 100, računanje s kunama i lipama te računanje dana, tjedana i mjeseci po kalendaru. (Koliko dana ukupno imaju veljača, travanj i rujan?) Kartice za matematiku osmišljene su kao matematičke priče koje pored jednostavnih zadataka u kojima se razvijaju osnovne matematičke kompetencije potiču i razvoj logičkog mišljenja, zaključivanja, argumentiranja, a potiču i prikazivanje zadataka i rješavanje matematičkih problema crtežom.

Profil Klettova didaktička kocka
Profil Klettova didaktička kocka

Na karticama za prirodu i društvo nalaze se zadatci koji nadopunjuju nastavne sadržaje redovne nastave. Didaktičku kocku prije nastave popunimo karticama koje su povezane s nastavnim sadržajima koje obrađujemo. Možemo ih koristiti u svakoj etapi sata, za samostalni rad, u paru ili u skupini, a zadatci na njima potiču kreativnost te povezuju sadržaje nastave prirode i društva s ostalim predmetima i iskustvom učenika. Onaj dio koji je oduševio moje učenike bile su kartice sa zadatcima „Odmori se od sjedenja“. Još od prvih dana dolaska u školu u 1. razredu ove su aktivnosti dio svakog nastavnog sata, a ne samo prirode i društva. Rekreativna stanka za cijeli razred kod nas je must have, a oduševljenje je sada još veće kad odabrani učenik baca kocku, čita zadatak s kartice, zatim svima pokazuje vježbu, a nakon toga je ostatak razreda ponavlja. Radost i samopouzdanje učenika uz blagu nestrpljivost uz didaktičku kocku svaki sat zagrijavaju atmosferu.

Didaktička kocka ima i kartice za glazbenu kulturu. Pogodne su za sve dijelove nastavnog sata jer pomoću njih učenik ponavlja, određuje, opisuje, analizira i primjenjuje naučeno. Kartice su oblikovane tematski po područjima: pjevanje, sviranje tjeloglazbom (ili Orffovim glazbalima), slušanje, pokret/ples, stvaranje. Svaka kartica osim teksta sadrži i sličicu te tako učenicima olakšava rješavanje zadatka. (Imenuj glazbalo i opiši njegov zvuk. Odsviraj glazbalom sa slike svoju omiljenu brojalicu. Opiši glazbeni pojam DIRIGENT. Izvedi svoju omiljenu pjesmicu sve brže.)

Kako smo mi počeli?

Kako sam bila oduševljena kockom željela sam je odmah uvesti u nastavu. Zato sam za početak osmislila nekoliko osobnih kartica za Matematiku i Hrvatski jezik. (Glavni i redni brojevi do 100; Jesne i niječne rečenice; Izjavne, upitne i usklične rečenice). Moje matematičke kartice koristili smo prilikom ponavljanja nastavnih sadržaja prije pisane provjere, dok nam one o rečenicama dobro posluže svaki sat za preoblikovanje raznih zadanih rečenica upotrebom niječnica ili upitne rječce li. Kad su se učenici upoznali s korištenjem didaktičke kocke na zadatcima koje sam osmislila prema njihovim dotadašnjim navikama i predznanjem, počeli smo koristiti metodičke aktivnosti predložene uz didaktičku kocku.

Rezultat? Pun pogodak!

Učenici su oduševljeni svim aktivnostima vezanim uz didaktičku kocku. S obzirom da sam zadatke prilagodila svojim učenicima i sadržajima koje trenutno radim kocka je stalno u pokretu. Bitno je da se baca. Od kartica izdavačke kuće Profil Klett za sada su nam najzanimljivije one za glazbenu kulturu, kartice s aktivnostima za rekreativnu stanku te kartice s rebusima.

Dan po dan i ostale će doći na red. Samo polako. Bitno je da je kocka bačena!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čudo japanskoga školskog sustava

Koliko vam vremena treba da pomnožite 21 puta 13? Jedna minuta, vjerojatno. A koliko za 123 puta 321? Više od minute, sigurno. Međutim japanska su djeca sposobna to riješiti u trenutku, pomoću nekoliko redaka. Svako dijete to može čak i petogodišnje. Oni ne uče brojeve napamet. Umjesto toga, crtaju i igraju se.

Pitate se kako je to moguće.

Moguće je zato što se nastava u toj zemlji usmjerava na kvalitetu poučavanja, a ne na kvantitetu.

Zanimljivi radovi za početak ljetnih praznika

Maja Biro, učiteljica iz OŠ Ivana Gorana Kovačića, Zdenci, ljetnim se praznicima približila izradom raznobojnih ribica koje su zaplivale na razrednom panou kroz morske mjehuriće i travu. Ove su ribice likovni rad učenika kojima je učiteljica Maja Biro čestitala na uspjehu veselim diplomama za kraj školske godine. I mi im čestitamo, a vama donosimo ove inspirativne radove.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Begović Ikica
udzbenik
Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Škreblin