Učitelji, roditelji i djeca – prava filmska suradnja | Profil Klett

31. siječanj 2017.

Učitelji, roditelji i djeca – prava filmska suradnja

avatar
Autor: Mila Kokotović

Pročitajte jedno iskustvo koje govori o zajedničkom radu učitelja, roditelja i djece. To je iskustvo ovu radnu skupinu obogatilo i povezalo, a za sobom je zauvijek ostavilo neizbrisiv trag - film koji pokazuje da je suradnja poput ove moguća, poželjna i uspješna.

U svakom svaralačkom radu i ostvarenju svake suradnje mnoge se situacije moraju premostiti, teški trenutci oprostiti, a sve negativno odbaciti. Koliko se god trudili ponekad i u radu u kojem je utkan napor i trud nešto krene po zlu. Možda je to zbog velikog broja zadataka ili zbog velikog broja sudionika, a možda je samo riječ o prevelikoj želji da sve bude kako smo zamislili. Promišljajući o svom dugogodišnjem radu s djecom, prisjećajući se najtežih, najkompliciranijih situacija koje su završile pozitivnim ishodom, moram priznati da ih zasigurno ne bih riješila bez uske suradnje s roditeljima.

Pod tim mislim na razumijevanje i empatiju, zajedničko djelovanje, međusobno uvažavanje, te iskrenu i otvorenu komunikaciju koja je usmjerena prema pronalaženju rješenja. Koliko će roditelji biti prisutni u radu škole? Hoće li se osjećati dobrodošli? Odgovori na ova pitanja ovise o mnogim čimbenicima od kojih samo na neke možemo utjecati. Ipak, bez obzira na mnoge vanjske uvjete, mi ćemo dati sve od sebe da suradnja profunkcionira i preraste u kvalitetan odnos.

Zašto je to toliko važno? Dobra će suradnja iznjedriti veće povjerenje djeteta u školu i roditelje, rezultirati njegovim boljim uspjehom i podići njegovo samopoštovanje. Roditelji će bolje upoznati i na novi način razumjeti rad u školi, a učitelji će pronaći veće zadovoljstvo u radu. Takvi pozitivni rezultati zajedničkog rada ujedno su i glavni pokretači novih projekata u našim školama. Vratimo se na početak današnje teme, a uključimo i posljednji projekt na kojem sam radila s kolegicama, roditeljima i učenicima. Mnoge smo situacije premostili, ali zajedno smo napravili film. Za tih nekoliko minuta filma mnogo smo sati razgovarali, crtali, rezali, snimali, učili, govorili, glumili i montirali, no iza svega toga stoji nešto što se ne može ni nacrtati, ni montirati, a to je iskrenost i radost koje su nas vodile u radu.

Film koji je nastao kao rezultat našeg rada dovoljan je poticaj na razmišljanje o novim zajedničkim projektima, a pozitivni dojmovi ostalih sudionika dodatno motiviraju na stvaranje novih ideja. U nastavku pročitajte kometar jedne mame koji će i vas ohrabriti da se posvetite suradnji s učenicima i roditeljima.

 

Kad sam saznala za prijedlog sinove učiteljice o zajedničkom projektu izrade animiranog filma, okretala sam očima. Moja su iskustva o radu u grupi do tada bila vrlo negativna.

Uvijek je vladala strka, neorganiziranost i nedorečenost, a najviše me ubijalo to da bi glavninu rada moralo obavljati samo par osoba. Ostali su se samo prikrpali i statirali.

S obzirom na ranije izrečeno, moje je zadovoljstvo ovim projektom još veće. Suradnja bez pritiska, vremenski nemogućih rokova,  zavisti i podmetanja. Samo bezgraničan entuzijazam, dobra volja i oduševljenje svakim i najmanjim napretkom.

Ne želim biti neskromna, no mislim da je i krajnji rezultat bio vrhunski. Sav se taj zanos i ljubav roditelja i djece vidi u svakoj sekundi filma. Pogledajte i uživajte

Praktična kakva jesam, neskromno tvrdim, prenijela sam neka iskustva i u svoju tvrtku. Naši su zajednički projekti sad posve drugačiji i sadržajniji, a poslovi pravednije i pametnije raspoređeni. Još jedan dokaz da možemo i mi naučiti nešto od svoje djece. Prebrzo zaboravljamo vlastito djetinjstvo.

                                                                                                                                                  mama

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Crtajmo kao Michelangelo

Ove sam se školske godine uključila u projekt U svijetu likovnih umjetnika koji je pokrenula udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono, a otvoren je i na eTwinning platformi. Zadatak projekta bio je upoznati učenike s najvećim likovnim majstorima i njihovim djelima. Učiteljice i učitelji odabrali su po 5 umjetnika s čijim će likom i djelom upoznati učenike.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Maja Križman Roškar, Arijana Piškulić Marjanović, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš