Likovni natječaj ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM | Profil Klett

02. studeni 2017.

Likovni natječaj ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM

Autor: Maja Trinajstić
Cilj natječaja

Likovni natječaj ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM dio je projekta Profil Kletta Želim stablo i Likovna mapa za velika djela, a cilj je putem likovnosti potaknuti svijest o kulturnoj i prirodnoj baštini. Slikanjem i modeliranjem našu kulturnu baštinu ispreplećemo sa svakodnevnim životom, približavamo je djeci jednostavnim tehnikama poput akvarela, a činimo je suvremenom ako su djeca njome inspirirana za grafički, tekstilni i produkt-dizajn. S druge strane motivima iz prirode potičemo ih na promišljanje i brigu o prirodi i okolišu. Neka umjetničke interpretacije učenika također sudjeluju u očuvanju naše baštine i građenju našeg okoliša.

Komu je natječaj namijenjen

Natječaj je predviđen za sve učenike, učitelje razredne nastave i učitelje likovne kulture od 1. do 8. razreda, a nastavna područja, likovi problemi, motivi i tehnike obuhvaćeni su nastavnim planom i programom.

Način sudjelovanja

U realizaciji sudjeluju svi učenici u razredu, a zatim se odabire jedan do tri najuspješnija rada po razredu. Te radove učitelj prijavljuje na natječaj. Predlažemo postavljanje izložbe svih radova u školi ili razredu. Fotografije izložbe objavit ćemo na Facebook i mrežnoj stranici Profil Kletta.

Način prijave

Prijave na likovni natječaj ŽELIM, STVARAM, OBLIKUJEM obavljaju se online.

Obrazac prijave popunite ovdje.

Prijedlozi za realizaciju likovnih radova

1. Slikam graditeljsku baštinu

Slikarskim tehnikama oživjeti graditeljsku baštinu te osvijestiti njezinu prisutnost i vrijednost u našim svakodnevnim životima.

Motivi slika:

a) vedute zaštićenih građevine (tradicijske kuće, zaštićene zgrade iz starije ili novije povijesti, crkve…) ili njihovi detalji (pročelje, prozor, vrata, portal, ograda…)

b) zgrade koje čuvaju i njeguju našu baštinu (muzeji, kazališta i druge kulturne institucije iz starije ili novije povijesti).

Tehnike: akvarel, gvaš ili kombinirana tehnike akvarel/flomasteri, akvarel/tuš

Pribor: akvarel-papir, vodene boje i meki kist ili akvarel-papir, vodene boje, bijela tempera i meki kist ili akvarel-papir, vodene boje, meki kist i flomasteri

 

2. Oblikujem škrinju za čuvanje naše baštine

Dizajnirati škrinju/kutiju, dakle stvoriti uporabni predmet, upotrijebiti vještinu ruku te potaknuti svijest o povezanosti funkcionalne, materijalne i vizualne vrijednosti predmeta.

Motivi dizajna kutije: Kutija ukrašena ornamentom iz starije i novije povijesti: biljnim, životinjskim ili geometrijskim (pleter, akantus, trolist, florealni motivi, meandar…).

Tehnika: Kombinirana tehnika (aluminijski uleknuti reljef + 3D oblikovanje kartona)

Pribor za izradu kutije: karton, škare, tekuće ljepilo, selotejp, olovka, ravnalo, šestar

Pribor za izradu reljefa: aluminijska folija, paus-papir, kemijska olovka, krep-traka

 

3. Dizajniram plakat Stablo mojeg zavičaja

Grafički dizajn kao sredstvo upoznavanja, proučavanja, čuvanja i njegovanja naše prirodne baštine i njezine povezanosti sa suvremenim životom i kulturom.

Motiv dizajna plakata: tipična stabla određenog zavičaja ili detalji tog stabla (list, cvijet, plod).

Tehnika: linorez (7. i 8. razred) i/ili kombinirana tehnika (svi razredi: kolaž, flomasteri, tuš…)

Pribor za prijenos skice: paus-papir i olovka, indigo-papir i kemijska olovka

Pribor za izradu matrice: linoleum, nožić za linorez

Pribor za otiskivanje: amber-papir, valjak, grafička boja za visoki tisak na bazi vode, žlica

Ostali pribor: papir iz mape, natron-papir dvostrukog formata, kolaž: u boji, raster i s motivima iz prirode, škare, ljepilo, flomasteri, tuš…

 

4. Stvaram uzorke, modeliram pregače…

Modelirati upotrebne tekstilne predmete jastučnice, pregače, pokrivače i stolnjake od papira i/ili filca poput naših baka ili tekstilnih dizajnera - odabir je na vama.

Motivi dizajna: a) zaštićene i ljekovite biljke našeg kraja

b) stilizirani biljni i životinjski ornamenti naše baštine

Tehnika: 3D oblikovanje tekstila ili papir-plastika

Pribor za oblikovanje tekstila: filc, škare, tekuće ljepilo

Pribor za papir-plastiku: papir iz mape, kolaž: u boji, raster i s motivima iz prirode, škare, ljepilo, klamerica

Rokovi natječaja

1. faza: 15. 10. 2017. – 15. 1. 2018. – prijava za sudjelovanje te priprema učitelja i učenika za izvedbu

– u pripremnoj fazi pratite naše objave na mrežnoj stranici:

  • stručni članci o tehnikama i motivima natječaja
  • video klipovi
  • PPT prezentacije
  • nastavni listići za međupredmetnu povezanost
  • aktualnosti povezane s temama natječaja, Godinom svjetske baštine i održivim razvojem te odnosom likovnosti i prirode

2. faza: 16. 1. 2018. – 26. 3. 2018. izvedba i predaja odabranih radova

3. faza: 11. 4. 2018. proglašenje rezultata natječaja

Način predaje

Odabrane radove učitelji predaju zaštićene i zapakirane promotoru Profil Kletta zaduženom za njihovu školu. Uza svaki učenički rad potrebno je navesti ime i prezime učenika, razred, ime i adresu škole, ime i prezime učitelja te njegove podatke za kontakt.

Vrednovanje

Radove će vrednovati povjerenstvo sastavljeno od učitelja, umjetnika i stručnjaka.

Nagrade i priznanja

U svakoj će kategoriji biti odabrana i nagrađena tri najuspješnija rada te sedam pohvaljenih radova. Autori i mentori triju najuspješnijih radova dobit će likovne poklon-pakete, a autori i mentori sedam pohvaljenih radova dobit će diplome i razredni plakat, a svi sudionici zahvalnice u obliku razrednog plakata.

 

Napomena: Radovi se ne vraćaju i bit će izloženi na zajedničkoj izložbi u organizaciji Profil Kletta u Zagrebu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Započnite s umjetnošću

Umjesto da pruže odmor od učenja, satovi umjetnosti omogućuju učenicima prostor koji im je potreban da obrade i iskoriste ideje iz svih područja. Kritička analiza umjetnosti iz nekog razdoblja, primjerice, može poduprijeti lekciju iz povijesti. Analiziranje likovne umjetnosti i arhitekture može biti iskorišteno za ilustraciju matematičkih koncepata, poput Fibonaccijeva niza ili simetrije.

Vertikalni vrtovi: spoj dizajna, ekologije i praktičnosti

Četiri članice Udruge studenata krajobrazne arhitekture (Katarina Celija, Lucija Jelavić, Nikolina Martinec i Doroteja Matić) u sklopu #PLAC-a održanog na Britanskom trgu predstavile su svoj zajednički rad: vertikalni vrt. Riječ je o trendu koji je u svijetu prisutan već neko vrijeme, a dobro je prihvaćen jer vertikalni vrtovi na praktičan i kreativan način približavaju prirodu čovjeku u urbanim sredinama.

Lutka: prijatelj i suradnik u učenju

Od 15. do 21. rujna 2018. godine, stanovnici Zagreba te svi njegovi posjetitelji moći će sudjelovati na Međunarodnom festivalu kazališta lutaka, PIF-u, na kojemu će šest dana moći gledati lutkarske predstave iz različitih zemalja te sa svojim najmlađima prisustvovati mnogobrojnim lutkarskim radionicama. Cilj je programa, kao i samoga festivala, pored starijih, ukazivati i na neke nove dosege i poglede na lutkarsku umjetnost.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Gordana Remussini, Marija Tolić
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik

Komentari

Slika korisnika branka303531

Poštovanje! Samo da provjerimo jesmo li se prijavili za ovo nathecanje. OŠ I.G.Kovačića Vinkovci, 4.b. Lp!