Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi | Profil Klett

20. veljača 2017.

Čarolijom razgovora do uspjeha u kući i školi

avatar
Autor: Mila Kokotović

Razgovaramo li dovoljno? Neki ljudi govore više i otkrivaju sve, a neki su povučeni i nerado dijele svoja iskustva i osjećaje. Kako uspostaviti ravnotežu i stvoriti razgovor koji doprinosi prisnom i kvalitetnom odnosu? Pročitajte nekoliko savjeta i preuzmite materijale za radionicu Štapić koji govori

 

Teško je govoriti i pisati o odgoju djece. Svatko najbolje poznaje svoje dijete i sigurno preispituje svoje postupke i razmišlja o odgoju svoje djece. Na prvom su nam mjestu sreća i dobrobit naših najdražih. Ipak, zbog velike emotivne povezanosti, ponekad jednostavno ne vidimo ili ne zapažamo neke važne događaje ili postupke svoje djece. Jedan od razloga tome je povremeni izostanak komunikacije ili je komunikacija jednostavno nedovoljna.

U početku školovanja djeca su sklona govoriti o tome što se događa u razredu i na nastavi. No, postoje i djeca od kojih je teško doznati informacije. I, začuditi ćete se, nisu problem samo šutljiva i zatvorena djeca. Problem su i djeca koja stalno komuniciraju. Njih smo skloni slušati jednim uhom i samo po navici kimati glavom. Tako od šume ne vidimo drvo. Prečujemo nešto doista važno i zanimljivo. Zato bi i tu trebali pokazati volju i napor te kanalizirati njihovu rječitost.

Naučiti slušati druge, izmjenjivati ideje i doživljaje, reagirati na tuđe riječi strpljenjem i pozornošću. Svima nam nedostaje ponešto od toga. Razvijamo li to kod svoje djece, jednog dana će im biti od koristi baš poput tablice množenja. Neki bi nadodali, i više od toga. Prekinite dakle, njihovu bujicu riječi. Dajte djeci do znanja da ih slušate, ali da trebaju govoriti polako i razumljivo. Neka to bude dvostrana komunikacija. Pitanje, odgovor. Pitanje, odgovor.

 

Ako dijete ne govori i izbjegava bilo kakav razgovor o školi i prijateljima to ne mora značiti da postoje problemi. Jednostavno, postoje djeca koja ne vole razgovor o školi. Ipak, trebali bismo se potruditi i doznati ne krije li se iza šutnje neki problem ili dječja nesigurnost. Nema zabijanja glave u pijesak. Budite sigurni, koliko možete, da je sve u redu pa onda do mile volje uživajte u nekomuniciranju. Nije ni meditacija ponekad loša, pogotovo poslije napornog i bučnog školskog dana. Nastavnici i profesori znat će na što mislim.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zdravi uz zdrav zrak

Danas ljudi dobar dio dana provode u zatvorenim prostorima, često okruženi raznim elektroničkim uređajima. Iako je boravak u prirodi i na svježem zraku nezamjenjiv, u učionicama, uredima pa i u našim životnim prostorima sobne biljke ne samo da mogu djelomično nadomjestiti izravan odnos s prirodom, nego mogu i poboljšati zrak koji udišemo.

Vrijeme je za priču

Čitanjem priča djeca uče o svemu što ih okružuje, spontano uče nove riječi i grade svoj rječnik. Čitanje naglas stvara osjećaj pripadnosti, potiče stvaranje ljubavi prema čitanju i znatiželje prema knjigama. Uz dobru volju to je sve što nam treba za novu pustolovinu u prvom razredu!

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Dijana Posedi, Lana Remenar, Mia Šavrljuga
udzbenik
Sanda Marjanović
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov