Kako uvesti devetogodišnjeg učenika u svijet kodiranja na njemu prihvatljiv i zanimljiv način?
Ovo pitanje postavila sam si prije početka planiranja projekta EU code week razmišljajući o temi i izvedbi aktivnosti. Upravo tih dana obilježavao se Svjetski tjedan svemira. U našoj školi, Osnovnoj školi Bol, ta se manifestacija održala postavljanjem izložbe Žene u svemiru na kojoj su predstavljeni radovi učenika nastali na raznim kreativnim radionicama.
Učenici su slikali, reciklirali, istraživali planete, svemirska tijela i živote žena koje su letjele u svemir. Tako su nastali mnogi plakati, prezentacije, crteži. Izloženi su i radovi djece DV Grigor Vitez, Rašeljka. Izložbu smo prezentirali našim partnerima u Erasmus projektu Cultural Bridges in Europe, te smo se prijavili za Erasmus days.

Logično je bilo nastaviti EU code week na temu svemira. Osmislila sam dvije aktivnosti za moje učenike. Prva je izrada slika u pixelima u kojoj su se učenici koristili binarnim sustavom kako bi otkrili zadani kod. Tijekom otkrivanja, morali su bojati pixele na kvadratnoj ploči. Otkrivanjem su dobili robota i raketu. Drugi je zadatak programiranje u Scratchu.

Učenici su imali zadatak osmisliti kȏd kojim će lansirati raketu na Mjesec. S obzirom da tek počinju učiti programiranje u Scratchu, radionica je zamišljena tako da stariji učenici budu podrška mlađima. Na taj su način razvijali suradništvo, kreativnost, komunikacijske i informatičke vještine.
Bilo je radno i veselo. Učenici su zadovoljni završili svoje aktivnosti tražeći još zadataka.
Kȏd mog događaja, Universe coding, objavila sam u Facebook grupi EU code week Teachers uz poziv kolegama da se pridruže. Nakon mnogih prijava podijelila sam link Padleta na kojem sam postavila materijale odrađenih aktivnosti: https://padlet.com/nela9m/tz44hs7gdv7ytqwd.
Dijeljenje savjeta, iskustava, komunikacija i suradnja su se izmjenjivali te su ubrzo počeli stizati i radovi kolega.
Velika mi je čast što sam bila dio ove priče i što je ona izišla iz okvira moje učionice i preselila se u druge učionice diljem Europe. Najvrijednije jest što su i ostali devetogodišnjaci ušli u svijet kodiranja. Polako, na mala vrata...