Izložba učeničkih i učiteljskih radova u OŠ Samobor | Profil Klett
Slaven Jurić, učitelj likovne kulture u OŠ Samobor, predstavlja izložbu Sve i svašta

Slaven Jurić, učitelj likovne kulture u OŠ Samobor, predstavlja izložbu Sve i svašta

23. svibanj 2017.

Izložba učeničkih i učiteljskih radova u OŠ Samobor

Autor: Maja Trinajstić

Prilog o izložbi pripremila je Tatjana Ognjenović, profesorica hrvatskoga jezika u OŠ Samobor.

Izložba učeničkih i učiteljskih radova Sve i svašta publici je predstavljena povodom obilježavanja šezdesete obljetnice rada OŠ Samobor. Samom izložbom učitelj likovne kulture u OŠ Samobor Slaven Jurić obilježio je i pet godina radnog staža te deset godina vlastite umjetničke karijere.

Prilikom svečanog otvorenja izložbe 24. 4. 2017. autor izložbe kazao je prisutnima:“Dugo vremena u mislima sam pripremao ovu izložbu i oblikovao viziju postava u školskom prostoru. Želio sam objediniti radove učenika koji su nastali u proteklih pet godina, od moga dolaska u OŠ Samobor do sada, sa zbirom vlastitih crteža, slika i grafika nastalih različitim načinima i stilovima izražavanja. Djela su to koja predstavljaju moja istraživanja iz područja likovnih umjetnosti. Također, na moje veliko zadovoljstvo, pozvao sam nekoliko kolegica da izlože vlastite radove na ovoj cjelovitoj izložbi učenika i učitelja OŠ Samobor.“

Slikarski radovi učenika OŠ Samobor
Slikarski radovi učenika OŠ Samobor
Radovi učenika OŠ Samobor

Na izložbi su predstavljeni reprezentativni grafički radovi u tehnici linoreza, suhe igle i kartonskog tiska. Radovi koji su postavljeni uzeti su iz arhiva učeničkih radova koji se čuvaju u učionici likovne kulture. Svaki rad predstavlja izuzetno umijeće, kreativan postupak te se odlikuje preciznošću izrade u pojedinoj tehnici. Slikarski radovi učenika predstavljaju motive oblikovane različitim mokrim i suhim slikarskim tehnikama. Identično i uvjerljivo stvaralaštvo s naglaskom na preciznosti predstavljeno je u crtaćim radovima učenika nastalih u posljednjih pet godina. Učitelj Jurić kaže da učenici ponekad rade uživo promatrajući motive, a ponekad se inspiracija potraži i pronađe u vlastitoj mašti. Zanimljiv je i izbor tehnika koje dosljedno prate jedan motiv. Primjerice, motiv meduze prikazan je tehnikom laviranog tuša, motiv ornamenta u olovci, a geometrijska, apstrahirajuća forma biva dobro prikazana u tehnici flomastera.

Crtački radovi učenika OŠ Samobor
Crtački radovi učenika OŠ Samobor
Radovi učitelja Slavena Jurića

Na učeničke crteže nastavljaju se crteži učitelja Slavena Jurića. Crteži su iz različitih faza rada. Balerine predstavljaju seriju crteža stvaranih po zamišljanju, a predstavljaju pokret tijela. Podno balerina izloženi su crteži koji su rađeni uživo po promatranju. Umjetnikov crtež grčkog poprsja božice Afrodite predstavlja studijsko proučavanje proporcija lica, kao i motiv draperije toniranjem volumena i naglašavanjem teksture tkanine. Slike koje su predstavljene na izložbi prvenstveno odražavaju učiteljev interes za različite stilove, postupke, ali i motive. Veliki val koji udara o stijene predstavlja ljubav prema realizmu, a motivi djevojčice i veduta Samobora prikazuju interes za optičko miješanje boja na platnu. Posebnost je i nerijetka geometrijska apstrakcija izrađena u jednoj boji.

Radovi učitelja Slavena Jurića
Radovi učitelja Slavena Jurića
Uređenje interijera

U okviru izložbe prikazan je i dizajn interijera koji je učitelj Jurić kao srednjoškolac i student uređivao sedam godina. Uz sam prikaz interijera nalazi se i popratni tekst o nastanku ideje za uređenje interijera koji predstavlja njegovu strast, a sam interijer odraz je umjetnikove ljubavi prema dvorskim stilovima. 

Uređenje interijera, Slaven Jurić
Uređenje interijera, Slaven Jurić
Zrcalna skulptura

Dok šećemo prostorom izložbe, nailazimo na zrcalnu skulpturu koja svojom površinom reflektira prostor oko sebe. Skulpturu su izradili učenici dvaju sedmih razreda, a skulptura, između ostalog, zrcali cjelovitost i jedinstvo učeničkog stvaranja.

Pogled na izložbu i zrcalnu skulpturu učenika 7. razreda OŠ Samobor
Pogled na izložbu i zrcalnu skulpturu učenika 7. razreda OŠ Samobor
Keramičarski radovi

Likovna kultura, osim što razvija divergentno mišljenje kod učenika, pruža mogućnost uspješnog ostvarivanja zahtjevnih likovnih zadataka kroz zajednički rad. OŠ Samobor ima posebno odjeljenje u kojem se obrazuju učenici s poteškoćama, a njihov je doprinos školi izuzetno velik. Učenici izrađuju uporabne predmete u keramici jer je njihov rad naglašen isključivo prilikom prostornog oblikovanja. Učiteljica Ida Mrzak, čiji su radovi predstavljeni u okviru izložbe, vlastitim keramičarskim radovima upućuje na to da njezino slobodno vrijeme biva kreativno iskorišteno za oblikovanje uporabnih predmeta i dekoracija.

Nakon osvrta na izložbu, jasniji postaje naziv izložbe Sve i svašta koja je jedinstven prikaz produktivnog stvaralaštva učenika i učitelja Likovne kulture, predmeta koji ima malu satnicu u nastavnom procesu, a usprkos tomu pridonosi puno kulturnom razvoju školske zajednice,  sive dane čini vedrima te iznova novim idejama otvara pogled u svijetlu budućnost, kako našeg, tako i razvoja naših učenika.

 

Keramičarski radovi posebnog odjeljenja OŠ Samobor
Keramičarski radovi posebnog odjeljenja OŠ Samobor

Kada se na jednom mjestu sretno spoje kreativnost i stvaralačka želja učenika koje prepozna i njeguje vrsni likovni pedagog, a onda i umjetnik, u ovome slučaju učitelj Slaven Jurić, jedinstvena likovna ostvarenja i ovakve izložbe postaju, na sreću cijele zajednice, ne toliko rijetka pojava.

Replika pariškog Slavoluka pobjede, autor S. Jurić i učenici OŠ Samobor
Replika pariškog Slavoluka pobjede, autor S. Jurić i učenici OŠ Samobor

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Uključi se likovnom kulturom

Rekompozicija, kombinirana tehnika kolaž i lavirani tuš, učenik K. B., 8. r.

Djeca s posebnim edukacijskim potrebama u likovnom se stvaralaštvu najčešće izražavaju u crtačkim medijima kao što su olovka, drvene bojice ili flomasteri. Ti mediji ih najviše smiruju i opuštaju i najpraktičniji su za rad. Mogu se prepoznati i istaknuti djeca koja posjeduju izrazitu vještinu i talent.

 

Predstavljam se svijetu likovnom kulturom

Učiteljica Ivana Maradin, jedna od nagrađenih mentorica prošlogodišnjeg natječaja Želim, stvaram, oblikujem, osobno i iskustveno opisuje načine propitivanja identiteta na nastavi Likovne kulture uz primjere radova učenike. Upravo je novi likovni natječaj „Predstavljam se svijetu“ mogućnost prikazivanja bilo kojeg hrvatskog zavičaja s običajima i njegovim ljudima. Uključite se i vi sa svojim učenicima!

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
ALISON MARIĆ, DRAGANA PALČIĆ