eTwinning korak po korak #4: Twinspace – virtualni prostor eTwinning projekta | Profil Klett

29. svibanj 2017.

eTwinning korak po korak #4: Twinspace – virtualni prostor eTwinning projekta

avatar
Autor: Alenka Miljević

Nastavljamo sa serijom članaka o eTwinningu. Saznajte kako kreirati projekt, uploadati materijale te izraditi stranicu projekta.Nastavljamo sa serijom članaka o eTwinningu. Saznajte kako kreirati projekt, uploadati materijale te izraditi stranicu projekta.

Prije nego krenemo na Twinspace ostat ćemo još malo na eTwinning Liveu gdje ćete odlučiti tko će vam biti partner i kreirati svoj projekt.

 

Odabirom opcije „PROJEKTI“ na zaslonu će se otvoriti i opcija „KREIRAJTE PROJEKT“.

Kada je odaberete, moći ćete kreirati projekt slijedeći zadane korake.

Ovdje možete vidjeti kako izgleda opis projekta i što sve trebate planirati.

 

Budući da se mrežne stranice eTwinninga zbog sigurnosti automatski isključuju kada su neaktivne, sve što ste napisali u tom slučaju će se izgubiti. Stoga je praktičnije popuniti projektni obrazac u posebnom dokumentu pa opis projekta, kada je spreman, samo kopirati u online obrazac na eTwinningu.

 

Nakon toga slijedi pregled i odobrenje projekta od strane Nacionalne agencije prijavitelja, pri čemu se otvara Twinspace kojeg možete uređivati. Obavijest da je projekt odobren dobit ćete na adresu elektroničke pošte.

eTwinning – What is it all about?

Za potrebe vježbe otvoren je projekt „eTwinning – What is it all about?/eTwinning – o čemu se tu radi?“. Twinspace ovog projekta poslužit će nam za učenje, a ako se želite i sami okušati u uređivanju virtualnog prostora projekta, slobodno se javite autorici članka.

 

Kao što se iz priložene fotografije početne stranice Twinspacea vidi, ona je pregledna te je vrlo jasno čemu pojedine mogućnosti služe. Stoga će ovdje biti naglasak na uređivanju malih web stranica unutar Twinspacea koje služe za prikaz rezultata projektnih aktivnosti.

Prije nego kreiramo stranicu, na Twinspace moramo staviti materijale koji će nam za to poslužiti.

 

Odabirom opcije „MATERIJALI“ možemo birati vrstu datoteka koju želimo pohraniti. Slike (fotografije) i datoteke biramo s našeg računala tako da ih dovučemo ili učitamo.

Videosnimke stavljamo kopirajući link s YouTubea, Vimea ili DailyMotiona.

Sve što se nalazi u materijalima nije vidljivo nikom osim administratorima projekta. Kada imate materijale, odnosno rezultate projekta, koje želite pokazati, odabirom opcije „STRANICE“ otvorit će se i mogućnost „STVORITE STRANICU“.

Kada stvarate novu stranicu, važno je obratiti pozornost na naredbe koje možete zadati prije nego je pohranite. To se posebno odnosi na odabir opcije „TKO MOŽE VIDJETI OVU STRANICU“. Ako ostane na opciji da je možete vidjeti samo vi i administratori stranice, pored naziva stranice u zagradi će pisati (NACRT) i neće je moći vidjeti niti uređivati nitko drugi. Međutim, ove male stranice trebale bi biti mjesto za prikazivanje zajedničkog rada i suradnje među partnerskim školama, kao i rezultata koji su pri tome nastali.

 

Izbjegavajte kreirati stranice koje uređuje isključivo jedan partner i nazivati ih po zemljama koje sudjeluju. Bolje je stranicama dati nazive aktivnosti koje će se tijekom projekta provoditi. Što je manje vidljivije tko je iz koje države ili škole nešto radio, to vaš projekt ima veću kvalitetu i odražava smisao ovakvih projekata, a to je prvenstveno zajednički rad i suradnja.

Da biste stranicu mogli pohraniti ona mora imati sadržaj poput teksta, fotografije, videosnimke ili dokumenta. Ono što želite staviti na stranicu birate klikom na spajalicu koja će vas odvesti do materijala koje ste pohranili na Twinspaceu. Kada ste stranicu uredili, ne zaboravite uz pomoć crvenog gumba pohraniti promjene.

Projekt „eTwinning – What is it all about?/eTwinning – O čemu se tu radi?“ otvoren je za potrebe vježbanja i isprobavanja. Ako želite i sami istraživati i isprobati mogućnosti Twinspacea, slobodno, nakon što se registrirate na eTwinning, kontaktirajte autoricu članka da vas doda kao člana projekta.

 

Budući da je važno u eTwinning projekte uključiti učenike i omogućiti im suradnju s učenicima iz partnerskih škola to ćete učiniti odabirom opcije „ČLANOVI“.

Na zaslonu će se otvoriti mogućnost „Učenici“.

Uz pretpostavku da ste novi na eTwinningu trebat ćete upisati ime i prezime učenika pod „Novi učenici“ jer još nemaju svoj račun. Kada upišete ime i prezime učenika, automatski će vam se ponuditi korisničko ime, a lozinku ćete upisivati sami. Obavezno zabilježite podatke jer učenici se s njima mogu pridružiti i svim sljedećim projektima.

Svakog sljedećeg učenika u projekt ćete dodati klikom na bijeli plus u plavom krugu, nakon čega ponovite postupak upisa podataka.

Učenici u projektu mogu komentirati objave u projektnom dnevniku i teme u forumima, ali ne mogu otvarati nove forume, razgovarati putem chata i kreirati i uređivati stranice.

Najvažnije je da učenici surađuju radeći na projektnim aktivnostima i da rezultati koji nastanu na kraju projekta budu upravo posljedica zajedničkog dogovora i odlučivanja o načinima rada na projektnim zadacima.

Stoga uključite učenike što više i dozvolite da odlučuju kako žele raditi, jer učenički rad na projektima treba biti dokaz njihovog znanja s kojim mogu biti kreativni, što znači nastavne sadržaje zaista razumjeti i uvidjeti njihovu svrsishodnost.

Kada kreirate projekt razmislite koje nastavne teme bi bile prikladne za projektnu nastavu i suradnju, tako da vam projekt ne bude dodatno opterećenje nego mogućnost da nastavu obogatite novim metodama kojima potičete aktivno učenje.

Odvažite se i dajte i sebi i učenicima priliku!

 

Ovdje pogledajte sve članke vezane uz eTwinning.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Škola za život na daljinu

 

Obraćanje ministrice Blaženke Divjak ravnateljima osnovnih i srednjih škola 14. 3. 2020. povodom obustave nastave kao mjere zaštite od širenja koronavirusa te organizacije nastave na daljinu. Donosimo važne informacije za učitelje, učenike i roditelje.

Micro:bitno simuliranje ponašanja čestica

Voda u uvjetima mikrogravitacije na Međunarodnoj svemirskoj stanici

Uvod

 

Objasniti ponašanje tvari uporabom modela čestica jedna je od velikih obrazovnih ideja u prirodoslovnoj edukaciji. Učenici koji započinju srednjoškolsko obrazovanje možda su se već susreli s modelom čestica, no moguće da nisu bili svjesni na koji način vanjski uvjeti mogu utjecati na ponašanje čestica. Micro:bit uređaji mogu se programirati da simuliraju ponašanje čestica i potaknu ispitivanje učinaka različitih agregatnih stanja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja