ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead! | Profil Klett

16. studeni 2017.

ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead!

avatar
Autor: Vesna Rak

 

Agencija za mobilnost i programe Europske unije imenovala je projektni tim Osnovne škole Pantovčak na čelu s učiteljicom mentoricom Danijelom Takač, prof. fizike i tehničke kulture i učiteljicom razredne nastave i engleskog jezika Marinom Moćan prvom generacijom Erasmus+ ambasadora za područje općeg odgoja i obrazovanja.

Rezultat je to uspješno provedenog našeg prvog Erasmus+ projekta “Pollution! Find a STEM solution!“ koji je dobio oznaku European Quality Label 2016. te je predstavljen u e-časopisu Scientix Digest Newsleter kao jedan od najboljih primjera dobre prakse STEM projekta povezanog s ekologijom i održivim razvojem, a zaslužio je i visoku ocjenu predstavnice Europske komisije Jacqueline Pacaud prilikom posjeta školi.

Po završetku ovog projekta, prošle školske godine uspješno smo započeli provedbu novog dvogodišnjeg Erasmus+ projekta“Full STEAM ahead!“, najbolje rangiranog europskog projekta među projektima osnovnih škola. Cilj koji smo zacrtali jest motivirati i educirati učenike za aktivnosti vezane uz područja egzobiologije, robotike, 3D printanja, poduzetništva, inženjerstva i STEAM-a te ih upoznati s karijerama u svemirskoj grani industrije. Ostvarili smo mobilnost učiteljica u Irsku gdje je organiziran transnacionalni sastanak koordinatora projekta iz Francuske, Irske, Italije, Portugala i Hrvatske te su učenici i učiteljice sudjelovali u usavršavanju učitelja i aktivnostima međunarodne razmjene učenika u Portugalu. Tom prigodom dnevni program je obilovao bogatim sadržajem: upoznavanjem primjenjivih Web 2.0 alata, izrađivanje i programiranje ExoMars rovera s Lego Mindstorms blokovima, izrađivali su svemirske rakete od soli, simulirali trening astronauta u školskom bazenu, posjetili interaktivni Muzej znanosti u Lisabonu te sudjelovali u kulturološkim događanjima.

Ove školske godine naša škola bila je domaćin učiteljima i učenicima naših europskih partnera. Radni tjedan započeo je priredbom koju su domaćini pripremili za goste te igrama upoznavanja. Slijedilo je iznimno predavanje poznatog hrvatskog znanstvenika dr.sc. Ivice Puljka o životu zvijezda i Higgsovom bozonu te su ga učenici intervjuirali razotkrivajući što je potrebno da bi se postalo znanstvenikom. Goste smo poveli u interaktivni turistički razgled našega lijepog grada s QR kodovima te su u web 2.0 alatu izrađivali interaktivne plakate tematski vezane uz obilazak. Nakon odmora pridružili su se radionici o glagoljici.

Uzbudljivo je bilo natjecanje u Escape classroom-u sa zadatkom da pronađu ukradene kodove za lansiranje rakete. Nadalje, učenici su sa žarom prihvatili uloge poduzetnika sa zadaćom da izrade plakate i turističke brošure za turističke agencije kojima promoviraju putovanje i život na Marsu koristeći znanje koje imaju o tome crvenom planetu. Na likovnoj radionici dizajnirali su i izradili zamišljene nastambe na Marsu od recikliranog materijala.

Tijekom učeničkih vođenih aktivnosti učitelji partneri posjećivali su nastavu te smo uspoređivali značajke, međusobne sličnosti i razlike naših obrazovnih programa i sustava.

Iznenađenje za sve bila je radionica u kojoj su učenici i učitelji zajedničkim trudom izrađivali letjelicu sa svemirskim vozilom roverom i stanicu za slijetanje, dok je astronauta predstavljalo svježe jaje. Izrađenu letjelicu učenici su morali spustiti s 4 metra visine, ne oštetivši jaje, na označeno mjesto na Giant Destination Mars karti. Kartu smo dobili kao donaciju Fondacije ShareSpace Buzza Aldrina, astronauta i člana misije Apollo 11 i poznatog kao drugog čovjeka koji je stupio na Mjesec poslije Neila Armstronga.

Radne aktivnosti koje su se provodile u poticajnom školskom okruženju zamijenili smo na jedan dan turističkim putovanjem na Brijune i razgledom Pule koje su naši gosti oduševljeno prihvatili.

Približavanjem kraja radnog tjedna učenici su, primjenom Kahoot kviza, evaluirali sve što su tijekom boravka u našoj zemlji naučili.

Zadnja, ali ne manje zanimljiva, aktivnost bila CSI radionica u kojoj su učenici pomoću pet različitih forenzičnih eksperimenata otkrivali kradljivca računala: bavili su se kromatografijom, analizirali otiske prstiju i stopala kao i psihološke profile sumnjivaca te mikroskopirali tkiva.

Na kraju dana uslijedila je oproštajna večer uz nastup kulturno-umjetničkog društva i zabavu, dodjelu diploma i pisanje stečenih dojmova i poruka prijateljstva.

Naše međukulturalno događanje uveličao je posjet zamjenice ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidije Kralj koja nam je dala podršku i dodatnu motivaciju da nastavimo svoj višegodišnji uspješan rad kojim nastojimo promovirati interes za znanost, razvijati znanstveno i kritičko mišljenje kao i digitalnu pismenost te jezične i kulturološke kompetencije učenika u izgradnji europskog identiteta naše škole.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Grad po mjeri djeteta na Cestu

Instalacija 'Grad po mjeri djeteta' stvorena od dječjih radova likovnog natječaja Profil Kletta Želim, stvaram, oblikujem

Profil Klett ponosni je partner 22. Međunarodnog uličnog festivala Cest is d' Best 2018. Od srijede, 30. svibnja do nedjelje, 3. lipnja promijenit će se slika širega centra Zagreba.

Zagreb će pjevati, plesati, glumiti, igrati, smijati se… Dvadeset i drugi put zaredom zagrebačkim će ulicama i trgovima zavladati glazba, ulični teatar, performeri, cirkus, ples, likovni program, dječji program, sportska događanja.

Učenje na znanstveni način

Kada razmišljamo o „učenju“ u umu nam se vjerojatno javljaju slične slike: dugi, beskrajni sati sjedenja na istome mjestu, zadubljivanje nad istim gradivom i gotovo očajnički pokušaji da se to zapamti. Na te se zamorne načine učenja nerijetko gleda kao prokušane i prave, unatoč nepostojanju stvarnih znanstvenih činjenica koje bi to potvrdile.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja