ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead! | Profil Klett

16. studeni 2017.

ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead!

avatar
Autor: Vesna Rak

 

Agencija za mobilnost i programe Europske unije imenovala je projektni tim Osnovne škole Pantovčak na čelu s učiteljicom mentoricom Danijelom Takač, prof. fizike i tehničke kulture i učiteljicom razredne nastave i engleskog jezika Marinom Moćan prvom generacijom Erasmus+ ambasadora za područje općeg odgoja i obrazovanja.

Rezultat je to uspješno provedenog našeg prvog Erasmus+ projekta “Pollution! Find a STEM solution!“ koji je dobio oznaku European Quality Label 2016. te je predstavljen u e-časopisu Scientix Digest Newsleter kao jedan od najboljih primjera dobre prakse STEM projekta povezanog s ekologijom i održivim razvojem, a zaslužio je i visoku ocjenu predstavnice Europske komisije Jacqueline Pacaud prilikom posjeta školi.

Po završetku ovog projekta, prošle školske godine uspješno smo započeli provedbu novog dvogodišnjeg Erasmus+ projekta“Full STEAM ahead!“, najbolje rangiranog europskog projekta među projektima osnovnih škola. Cilj koji smo zacrtali jest motivirati i educirati učenike za aktivnosti vezane uz područja egzobiologije, robotike, 3D printanja, poduzetništva, inženjerstva i STEAM-a te ih upoznati s karijerama u svemirskoj grani industrije. Ostvarili smo mobilnost učiteljica u Irsku gdje je organiziran transnacionalni sastanak koordinatora projekta iz Francuske, Irske, Italije, Portugala i Hrvatske te su učenici i učiteljice sudjelovali u usavršavanju učitelja i aktivnostima međunarodne razmjene učenika u Portugalu. Tom prigodom dnevni program je obilovao bogatim sadržajem: upoznavanjem primjenjivih Web 2.0 alata, izrađivanje i programiranje ExoMars rovera s Lego Mindstorms blokovima, izrađivali su svemirske rakete od soli, simulirali trening astronauta u školskom bazenu, posjetili interaktivni Muzej znanosti u Lisabonu te sudjelovali u kulturološkim događanjima.

Ove školske godine naša škola bila je domaćin učiteljima i učenicima naših europskih partnera. Radni tjedan započeo je priredbom koju su domaćini pripremili za goste te igrama upoznavanja. Slijedilo je iznimno predavanje poznatog hrvatskog znanstvenika dr.sc. Ivice Puljka o životu zvijezda i Higgsovom bozonu te su ga učenici intervjuirali razotkrivajući što je potrebno da bi se postalo znanstvenikom. Goste smo poveli u interaktivni turistički razgled našega lijepog grada s QR kodovima te su u web 2.0 alatu izrađivali interaktivne plakate tematski vezane uz obilazak. Nakon odmora pridružili su se radionici o glagoljici.

Uzbudljivo je bilo natjecanje u Escape classroom-u sa zadatkom da pronađu ukradene kodove za lansiranje rakete. Nadalje, učenici su sa žarom prihvatili uloge poduzetnika sa zadaćom da izrade plakate i turističke brošure za turističke agencije kojima promoviraju putovanje i život na Marsu koristeći znanje koje imaju o tome crvenom planetu. Na likovnoj radionici dizajnirali su i izradili zamišljene nastambe na Marsu od recikliranog materijala.

Tijekom učeničkih vođenih aktivnosti učitelji partneri posjećivali su nastavu te smo uspoređivali značajke, međusobne sličnosti i razlike naših obrazovnih programa i sustava.

Iznenađenje za sve bila je radionica u kojoj su učenici i učitelji zajedničkim trudom izrađivali letjelicu sa svemirskim vozilom roverom i stanicu za slijetanje, dok je astronauta predstavljalo svježe jaje. Izrađenu letjelicu učenici su morali spustiti s 4 metra visine, ne oštetivši jaje, na označeno mjesto na Giant Destination Mars karti. Kartu smo dobili kao donaciju Fondacije ShareSpace Buzza Aldrina, astronauta i člana misije Apollo 11 i poznatog kao drugog čovjeka koji je stupio na Mjesec poslije Neila Armstronga.

Radne aktivnosti koje su se provodile u poticajnom školskom okruženju zamijenili smo na jedan dan turističkim putovanjem na Brijune i razgledom Pule koje su naši gosti oduševljeno prihvatili.

Približavanjem kraja radnog tjedna učenici su, primjenom Kahoot kviza, evaluirali sve što su tijekom boravka u našoj zemlji naučili.

Zadnja, ali ne manje zanimljiva, aktivnost bila CSI radionica u kojoj su učenici pomoću pet različitih forenzičnih eksperimenata otkrivali kradljivca računala: bavili su se kromatografijom, analizirali otiske prstiju i stopala kao i psihološke profile sumnjivaca te mikroskopirali tkiva.

Na kraju dana uslijedila je oproštajna večer uz nastup kulturno-umjetničkog društva i zabavu, dodjelu diploma i pisanje stečenih dojmova i poruka prijateljstva.

Naše međukulturalno događanje uveličao je posjet zamjenice ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidije Kralj koja nam je dala podršku i dodatnu motivaciju da nastavimo svoj višegodišnji uspješan rad kojim nastojimo promovirati interes za znanost, razvijati znanstveno i kritičko mišljenje kao i digitalnu pismenost te jezične i kulturološke kompetencije učenika u izgradnji europskog identiteta naše škole.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Virtualni izleti učenika kroz prostor i vrijeme

Stotine novih intrigantnih iskustava – od kojih su mnoga besplatna – mogu učenike prenijeti natrag kroz povijest ili kroz naš Sunčev sustav bez „magičnog“ školskog autobusa. Od Rata za neovisnost do močvara iz geološkog razdoblja jure, učenici se mogu naći u središtu akcije gdje mogu doživjeti vlastito pravo iskustvo. Cijeli spektar školskih virtualnih i i tzv. proširenih iskustava razvijen je za predmete u rasponu od matematike, preko povijesti do stranih jezika.

eTwinning korak po korak #1: registracija i kreiranje profila

Sigurno ste već nešto čuli o eTwinningu, eTwinning projektima, eTwinning mobilnostima ili eTwinning nagradama. Ako ste ikada pomislili da se radi o nečem kompliciranom ili da to možda nije za vas jer ne predajete engleski ili neki drugi strani jezik, na pravom ste mjestu kako bi vas razuvjerili i dokazali da vam treba tek malo digitalne pismenosti – koju zasigurno posjedujete ako čitate ovaj članak, u kojem ćemo vam pokazati kako se registrirati na eTwinning i na što obratiti pozornost pri kreiranju vašeg profila.

Važnost edukacije odgojno-obrazovnih djelatnika za pružanje prve pomoći

Budući da odgojno-obrazovni djelatnici, odnosno učitelji i profesori vrlo često nisu dovoljno educirani za pružanje prve pomoći učenicima u hitnim situacijama, odnosno kada im se dogodi nezgoda u školi, radionice na kojima mogu steći teoretska i praktična znanja vezana uz pružanje prve pomoći nužne su i izrazito korisne jer u školama nemamo zaposleno medicinsko osoblje koje bi moglo pravodobno i pravilno intervenirati i pomoći djeci, a vrlo često i spasiti im život.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja