ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead! | Profil Klett

16. studeni 2017.

ERASMUS+ projekt: Full STEAM ahead!

avatar
Autor: Vesna Rak

 

Agencija za mobilnost i programe Europske unije imenovala je projektni tim Osnovne škole Pantovčak na čelu s učiteljicom mentoricom Danijelom Takač, prof. fizike i tehničke kulture i učiteljicom razredne nastave i engleskog jezika Marinom Moćan prvom generacijom Erasmus+ ambasadora za područje općeg odgoja i obrazovanja.

Rezultat je to uspješno provedenog našeg prvog Erasmus+ projekta “Pollution! Find a STEM solution!“ koji je dobio oznaku European Quality Label 2016. te je predstavljen u e-časopisu Scientix Digest Newsleter kao jedan od najboljih primjera dobre prakse STEM projekta povezanog s ekologijom i održivim razvojem, a zaslužio je i visoku ocjenu predstavnice Europske komisije Jacqueline Pacaud prilikom posjeta školi.

Po završetku ovog projekta, prošle školske godine uspješno smo započeli provedbu novog dvogodišnjeg Erasmus+ projekta“Full STEAM ahead!“, najbolje rangiranog europskog projekta među projektima osnovnih škola. Cilj koji smo zacrtali jest motivirati i educirati učenike za aktivnosti vezane uz područja egzobiologije, robotike, 3D printanja, poduzetništva, inženjerstva i STEAM-a te ih upoznati s karijerama u svemirskoj grani industrije. Ostvarili smo mobilnost učiteljica u Irsku gdje je organiziran transnacionalni sastanak koordinatora projekta iz Francuske, Irske, Italije, Portugala i Hrvatske te su učenici i učiteljice sudjelovali u usavršavanju učitelja i aktivnostima međunarodne razmjene učenika u Portugalu. Tom prigodom dnevni program je obilovao bogatim sadržajem: upoznavanjem primjenjivih Web 2.0 alata, izrađivanje i programiranje ExoMars rovera s Lego Mindstorms blokovima, izrađivali su svemirske rakete od soli, simulirali trening astronauta u školskom bazenu, posjetili interaktivni Muzej znanosti u Lisabonu te sudjelovali u kulturološkim događanjima.

Ove školske godine naša škola bila je domaćin učiteljima i učenicima naših europskih partnera. Radni tjedan započeo je priredbom koju su domaćini pripremili za goste te igrama upoznavanja. Slijedilo je iznimno predavanje poznatog hrvatskog znanstvenika dr.sc. Ivice Puljka o životu zvijezda i Higgsovom bozonu te su ga učenici intervjuirali razotkrivajući što je potrebno da bi se postalo znanstvenikom. Goste smo poveli u interaktivni turistički razgled našega lijepog grada s QR kodovima te su u web 2.0 alatu izrađivali interaktivne plakate tematski vezane uz obilazak. Nakon odmora pridružili su se radionici o glagoljici.

Uzbudljivo je bilo natjecanje u Escape classroom-u sa zadatkom da pronađu ukradene kodove za lansiranje rakete. Nadalje, učenici su sa žarom prihvatili uloge poduzetnika sa zadaćom da izrade plakate i turističke brošure za turističke agencije kojima promoviraju putovanje i život na Marsu koristeći znanje koje imaju o tome crvenom planetu. Na likovnoj radionici dizajnirali su i izradili zamišljene nastambe na Marsu od recikliranog materijala.

Tijekom učeničkih vođenih aktivnosti učitelji partneri posjećivali su nastavu te smo uspoređivali značajke, međusobne sličnosti i razlike naših obrazovnih programa i sustava.

Iznenađenje za sve bila je radionica u kojoj su učenici i učitelji zajedničkim trudom izrađivali letjelicu sa svemirskim vozilom roverom i stanicu za slijetanje, dok je astronauta predstavljalo svježe jaje. Izrađenu letjelicu učenici su morali spustiti s 4 metra visine, ne oštetivši jaje, na označeno mjesto na Giant Destination Mars karti. Kartu smo dobili kao donaciju Fondacije ShareSpace Buzza Aldrina, astronauta i člana misije Apollo 11 i poznatog kao drugog čovjeka koji je stupio na Mjesec poslije Neila Armstronga.

Radne aktivnosti koje su se provodile u poticajnom školskom okruženju zamijenili smo na jedan dan turističkim putovanjem na Brijune i razgledom Pule koje su naši gosti oduševljeno prihvatili.

Približavanjem kraja radnog tjedna učenici su, primjenom Kahoot kviza, evaluirali sve što su tijekom boravka u našoj zemlji naučili.

Zadnja, ali ne manje zanimljiva, aktivnost bila CSI radionica u kojoj su učenici pomoću pet različitih forenzičnih eksperimenata otkrivali kradljivca računala: bavili su se kromatografijom, analizirali otiske prstiju i stopala kao i psihološke profile sumnjivaca te mikroskopirali tkiva.

Na kraju dana uslijedila je oproštajna večer uz nastup kulturno-umjetničkog društva i zabavu, dodjelu diploma i pisanje stečenih dojmova i poruka prijateljstva.

Naše međukulturalno događanje uveličao je posjet zamjenice ministrice znanosti i obrazovanja, prof. Lidije Kralj koja nam je dala podršku i dodatnu motivaciju da nastavimo svoj višegodišnji uspješan rad kojim nastojimo promovirati interes za znanost, razvijati znanstveno i kritičko mišljenje kao i digitalnu pismenost te jezične i kulturološke kompetencije učenika u izgradnji europskog identiteta naše škole.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Natječaj za nagrade Platforme za cjeloživotno učenje (LLL Platform)

Platforma za cjeloživotno učenje (The Lifelong Learning Platform, LLL) krovna je organizacija koja okuplja 40 europskih organizacija aktivnih u području obrazovanja, osposobljavanja i rada s mladima. Suutemeljitelj platforme je Erasmus+, program Europske unije, dok je financijski potpomaže Europska komisija. Ove mreže danas predstavljaju više od 50 tisuća odgojno-obrazovnih institucija i udruga koje pokrivaju sve sektore formalnog, neformalnog i informalnog učenja.

Zanima nas

Chartres en lumières – osvijetlimo budućnost

Nakon dvije godine kvalitetnog provođenja, projekt Full STEAM Ahead uspješno je završen posjetom francuskom gradiću Chartresu. Učitelje i učenike iz Portugala, Irske, Italije i Hrvatske ugostili su francuski prijatelji iz Erasmus+ projekta, škola Collège Edouard Herriot.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja