Igrom tonskog i kolorističkog kontrasta, bogatom ornamentikom, zanimljivim kadriranjem sadržaja u dječjoj poliperspektivi s detaljem ljupke rode na krovu, likovni rad Antonia Novića, učenika OŠ Zrinskih Nuštar, PŠ Marinci iz Nuštra, potpuno je zaokupio pažnju žirija i osvojio prvu nagradu u kategoriji Slikam graditeljsku baštinu.
Mentorica, Nevenka Škrabo, učiteljica s više od 35 godina radnog iskustva, koja svake godine sa svojim učenicima aktivno sudjeluje na brojnim likovnim natječajima, osvrnula se na kvalitetu našega prošlog likovnog natječaja Želim, stvaram, oblikujem - podsjetimo se zajedno!
Prošle smo školske godine kroz brojne projekte obilježavali godinu kulturne baštine pa su učenici već djelomično bili upoznati s temom, a samim time im nije nedostajalo ideja i likovnih rješenja.
S obzirom na to da su bili četvrti razred kroz sadržaje PiD-a susretali su se sa znamenitostima, spomenicima i dvorcima RH, a neke su i posjetili tijekom Škole u prirodi, tako da im je sve to olakšalo stvaranje i realizaciju likovnih radova na temu graditeljske baštine. Čitali smo brojne legende i hrvatske bajke u kojima se zorno prikazuje graditeljska baština pa im je to dodatno potaknulo maštu.
Interesi su bili različiti, ali uglavnom su im bili zanimljiviji arhitektonski sadržaji iz naše blizine kao što su dvorac u Iloku, Dvorac Eltz u Vukovaru, a posebno dvorac Khuen Belassi u Nuštru, našoj općini. Upravo je prikaz toga dvorca i odnio prvu nagradu jer osim likovnog znanja učenik je na rad pretočio i dio svoje ljubavi, pripadnosti i privrženosti rodnome kraju. Prikaz je nadopunjen i njegovim zamislima o obnovi navedenoga dvorca koja uskoro i počinje pod vodstvom tima u kojem je mladi arhitekt Hrvoje Magdić, moj bivši učenik. Taj podatak je bio dodatan motiv Antoniju i drugim učenicima.
S velikim zadovoljstvom i određenim ponosom mogu reći da su moji učenici tijekom četiri godine izvrsno ovladali tehnikom akvarela i gvaša što su i prikazali na svojim radovima, tako da nam je bilo zaista teško odlučiti koji rad poslati. Kako ih od prvoga razreda navodim da kritički promišljaju i zaključuju o svemu, a pogotovo tijekom evaluacije likovnih radova, tako su mi sada svojim osvrtima uvelike pomogli i mogu reći da smo zajednički odabrali tri rada koja su nas predstavljala na vašem natječaju.
Kroz svoje dugogodišnje iskustvo rada i sudjelovanja na likovnim natječajima, mogu reći da je ovo bio jedan od najbolje organiziranih likovnih natječaja. U potpunosti je zadovoljio sve moje kriterije pri odabiru natječaja na kojemu ću sudjelovati jer je ponudio kvalitetnu pripremu kako učitelja, tako i učenika. Svi elementi bili su detaljno objašnjeni, a sav popratni materijal omogućio nam je kvaliteniji rad.
Antonio je skroman dječak kojega je uspjeh na ovome natječaju iskreno obradovao i razveselio. Prva nagrada je kruna njegova predanog, ustrajnog i marljivog likovnog stvaranja tijekom prva četiri razreda osnovne škole. Svi učenici su bili ponosni i sretni zbog njegova uspjeha, a Antonio nas je sve počastio te smo zajednički u veseloj atmosferi proslavili naš veliki uspjeh.