Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski | Profil Klett

30. rujan 2018.

Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski

Autor: Maja Jelić Kolar

Doc. dr. sc. Vesna Budinski radi na Katedri za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Objavila je brojne znanstvene radove, sudjeluje na mnogim konferencijama, autorica je udžbenika za Hrvatski jezik. Osim u znanstvenim, vrlo je poštovana i u učiteljskim krugovima gdje ju prepoznaju i cijene učiteljice/učitelji, no i roditelji i učenici s kojima se povezala tijekom dugogodišnjeg rada u razredu. Bogato znanstveno i učiteljsko iskustvo čine docenticu Budinski izvrsnom sugovornicom povodom nadolazećeg Dana učitelja.

 

Više sam puta imala priliku poslušati Vaša predavanja. Uz to što su vrlo stručna i zanimljiva, uz znanstveno se uporište ističe još jedno – iskustvo dugogodišnjeg rada s učenicima. Je li Vam bilo teško napustiti razred kada ste otišli raditi na Učiteljski fakultet?

 

Sjećanja na svoje učiteljske dane i godine vezujem i danas uz metodičku svakodnevicu. Smjenjuju se razredni prizori i susreti. Učenika i učitelja povezuje znanje, dobrota, rast, mudrost i radost zajedničkog života. Bilo je teško napustiti razred… Volim i cijenim učitelja. Osjećam ljepotu i teškoću učiteljskog poziva. I ove akademske godine odlazim sa studentima na vježbaonice Učiteljskog fakulteta (centre izvrsnosti) i uživam u nastavi Hrvatskoga jezika.   

 

Svakodnevno radite sa studentima i prenosite im znanje iz područja metodike hrvatskoga jezika. Koliko Vam u tom radu služi iskustvo koje ste ostvarili u radu s učenicima?

 

Iskustvo koje sam ostvarila u radu s učenicima dragocjeno je u strukturiranju metodičkih elemenata vezanih uz uspjeh praktičnoga rada studenata – budućih učitelja. To znači pomoći studentu pronaći najbolje putove organizacije nastave i izvođenje praktičnog metodičkog čina koji će učenika dovesti do spoznaje. Konkretizacija metodičkog pristupa obuhvaća slijed poučavanja i znanstvenu utemeljenost uz dobro znanje o sadržaju pouke. Dugogodišnje iskustvo u radu s učenicima u primarnom obrazovanju i znanstvena istraživanja bila su dobra podloga za uspostavljanje metodičkoga sadržajno-vremenskog optimuma u poučavanju početnoga čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku. Kad o navedenim sadržajima govorim na predavanjima u sklopu stručnog usavršavanja učitelja, oni to prepoznaju kao dobar metodički model i primjenjivo iskustvo.

 

Kako se ideje drukčijeg obrazovanja (kurikularna reforma, škola za život) implementiraju u sadržaj studentskog kurikula, odnosno jesu li suvremene metode poučavanja usklađene s idejama koje se u javnosti tumače kao reforma hrvatskog obrazovnog sustava?

 

Silabi (programi kolegija) na Učiteljskom fakultetu obuhvaćaju sadržaje matičnih i temeljnih odgojno-obrazovnih znanosti. Navedena literatura u znanstvenim radovima, sveučilišnim udžbenicima i metodičkim praktikumima jasno definira, opisuje i objašnjava suvremene oblike rada, komunikaciju, metode i sredstva. To je potrebno govoriti (istinovati) i pisati u javnosti kako bi se implementacija kurikula čvrsto utemeljila na suvremenim znanstvenim dostignućima i najboljem iskustvu hrvatske metodičke prakse.

 

Radite na katedri za metodiku hrvatskoga jezika i autorica ste udžbenika za hrvatski jezik. Metode rada godinama ste usavršavali u razredu, a sada ste docentica koja se već godinama bavi metodikom. Koliko je metodika važna u stvaranju sadržaja udžbenika?

 

Udžbenik je knjiga koja mora učeniku omogućiti radost komunikacije, razumijevanje i spoznavanje sadržaja. Učeniku se uz metodički predložak (tekst u najširem smislu) i metodički instrumentarij u udžbeniku nudi i digitalni materijal s ciljem razumijevanja sadržaja i razvoja čitalačke pismenosti.

Metodika je važna u stvaranju sadržaja udžbenika za hrvatski jezik jer interdisciplinarno povezuje odgojne i obrazovne sastavnice s bitnim uporištem u matičnoj znanosti.

 

S obzirom na trenutno stanje i promjene u obrazovanju te ulogu koju svaka učiteljica i svaki učitelj ima u životu svakog djeteta koje iz vrtića zakorači u školu, uz koju biste poruku voljeli obilježiti Dan učitelja?

 

Učitelj živi svoj životni poziv, a cilj koji mu svako jutro ide u susret jest dijete/učenik, najveće i najljepše bogatstvo.

Učitelj ga prihvaća s ljubavlju i kreću zajedno korak po korak.

Poštovana učiteljice, poštovani učitelju, prihvati susret i vjeruj u svako dijete!

Sretan Vam Dan učitelja!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Uz dobre ideje, dobar početak!

Kroz skoro trideset pitanja različitog tipa, igru vješala, osmosmjerke, učenici mogu ponoviti i prisjetiti se što su učili o kulturi stanovanja, zavičajima, godišnjim dobima, prometnim sredstvima, obiteljskim i rodbinskim odnosima kao i učeničkim pravima i dužnostima. 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas