Uključi se likovnom kulturom | Profil Klett
Rekompozicija, kombinirana tehnika kolaž i lavirani tuš, učenik K. B., 8. r.

Rekompozicija, kombinirana tehnika kolaž i lavirani tuš, učenik K. B., 8. r.

11. listopad 2018.

Uključi se likovnom kulturom

Autor: Maja Trinajstić

Djeca s posebnim edukacijskim potrebama u likovnom se stvaralaštvu najčešće izražavaju u crtačkim medijima kao što su olovka, drvene bojice ili flomasteri. Ti mediji ih najviše smiruju i opuštaju i najpraktičniji su za rad. Mogu se prepoznati i istaknuti djeca koja posjeduju izrazitu vještinu i talent.

 

Pripremio Marc Antonio Cinotti, prof. likovne kulture u OŠ Antuna Mihanovića

 

U školi u kojoj radim ustrojen je oblik obrazovanja po kojemu naši učenici jedan dio nastave ostvaruju s rehabilitatorom, a jedan dio nastave su integrirani u redovni razred u kojem slušaju odgojne predmete. Jedan od odgojnih predmeta je i nastava Likovne kulture.

 

U nastavi Likovne kulture djeci s posebnim edukacijskim potrebama se, ovisno o stupnju njihovih radnih mogućnosti, daju jednostavniji likovni zadatci. Bitno je da učenici zadani motiv izrade u tehnici u kojoj mogu. Što se tiče crteža, djeca s posebnim potrebama najčešće su još u oblikovnom stadiju, odnosno u fazi šaranja, stereotipija ili stiliziranih linearnih formi. Što se tiče slikanja, izražavaju se ekspresivnim gestualnim potezima bojom, najčešće monokromatske forme ili razmjerno ograničavajućim koloritom.

 

Avion, kombinirana tehnika bojice i flomasteri, učenik T. Č., 7. r.
Avion, kombinirana tehnika bojice i flomasteri, učenik T. Č., 7. r.
Crtačke tehnike za opuštanje

Djeca s posebnim potrebama u likovnom se stvaralaštvu najčešće izražavaju u crtačkim tehnikama kao što su olovka, drvene bojice ili flomasteri. Ti mediji ih najviše smiruju i opuštaju i najpraktičniji su za rad. Mogu se prepoznati i istaknuti djeca koja posjeduju izrazitu vještinu i talent.

Kuća, crtež flomasterima, učenik N. K., 7. r.
Kuća, crtež flomasterima, učenik N. K., 7. r.
Likovna kultura kao poticaj u daljnjem radu i razvoju

Likovna kultura je predmet u kojem se učenici s posebnim edukacijskim potrebama mogu potpuno prepustiti likovnom izričaju bez pritiska i bojazni da će nešto pogriješiti ili izraziti lošije. Mogu bez ustezanja vizualno izraziti svoje interese, razmišljanja, stremljenja i ujedno nam prikazati koliko su maštoviti i kreativni. U njihovim radovima i mi učitelji možemo iščitati puno korisnih informacija koje možemo iskoristiti u daljnjem razvoju njihovog stvaralaštva.

Narodni vez, grafički tisak folijom, učenik K. B., 8. r.
Narodni vez, grafički tisak folijom, učenik K. B., 8. r.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Razgovor s učiteljem likovne kulture i umjetnikom: Marcom A. Cinottijem

Marc Antonio Cinotti

Učitelji likovne kulture često su i sami umjetnici, a osim što se bave edukacijom, u školi sudjeluju i u raznim drugim aktivnostima. Vode likovne skupine, radionice, filmske skupine, bave se estetskim uređenjem škole, nadarenim ili pak učenicima s prilagođenim programom. Sudjeluju u likovnim natječajima, pa tako i u natječaju Želim, stvaram, oblikujem. S učiteljem Marcom Antonijom Cinottijem započinjemo seriju razgovora o edukaciji i umjetnosti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor
udzbenik
ALISON MARIĆ, DRAGANA PALČIĆ