Vukovar za sjećanje, ponos i život | Profil Klett

19. studeni 2018.

Vukovar za sjećanje, ponos i život

Autor: Adrijana Leko

Svake se godine u studenom prisjećamo žrtve koju je grad Vukovar 1991. godine dao za cijelu domovinu. Tom prigodom učenicima nastojimo osvijestiti koliku je važnost ovaj grad imao u Domovinskom ratu te zašto svake godine cijela Hrvatska odaje počast Vukovaru i njegovim žrtvama.

Ove godine donosimo prijedlog obilježavanja Dana sjećanja na žrtvu Vukovara kroz integrirani dan. Glavni je cilj ovakvog dana aktivno učenje koje omogućuje motiviran i intelektualno poticajan rad. Dinamično izmjenjivanje oblika i metoda rada potiče i razvija pozitivan odnos učenika prema sebi i drugima, a promatranje rada svojih prijatelja i sudjelovanje u suradničkim aktivnostima potiče vršnjačko učenje i socijalizaciju. Važna sastavnica integriranog dana je tema koja se provlači kroz sadržaje svih nastavnih područja. Ovom prilikom predlažemo integriranje sadržaja iz područja hrvatskoga jezika, matematike, prirode i društva, likovne kulture i sata razrednika. Materijali dostupni za preuzimanje prilagođeni su učenicima 4. razreda osnovne škole, no uz manju prilagodbu moguće ih je koristiti i godinu ranije kao i godinu kasnije (s napomenom kako sadržaji prirode i društva obuhvaćaju povijesne sadržaje).

Integrirani dan možete započeti satom razrednika u kojem ćete učenicima objasniti svrhu i zadaće obilježavanja Dana sjećanja na žrtvu Vukovara te najaviti integriranje nastavnih sadržaja. Postoje brojne ideje o radu s učenicima na tu temu, a neke od njih možete preuzeti iz članka Vukovar mi priča objavljenog na našem portalu. Jedan od načina na koji možete započeti rad je prikazivanje video zapisa pjesme O divni moj Vukovaru ti (Youtube), koji autentičnim zvukom pjesme prikazuje život grada prije Domovinskog rata. Uz kraći razgovor o prikazanom učenicima se najavljuje gledanje kraćeg video zapisa (po odabiru nastavnika) koji prikazuje stradanje grada u Domovinskom ratu. U razgovoru nakon ovog videa učenici nam iznose svoja predznanja o zbivanjima te kroz poticajni razgovor zaključujemo o razlogu obilježavanja Dana sjećanja na žrtvu Vukovara. Cjelokupni blok možemo završiti zaključkom kako je Vukovar danas grad mira, sreće i normalnog života te pogledati video Vukovarskih golubića na istu pjesmu O divni moj Vukovaru ti.

Za nastavu hrvatskoga jezika predlažem obradu pjesme Siniša Glavašević, Vukovar, koju je napisala Slavica Sarkotić, s naglaskom na uvježbavanje i izvođenje izražajnog čitanja. Tijekom prezentacije učeničkih radova radi pojačavanja dojma učitelji mogu odabrati prigodnu pozadinsku glazbu.

Nastavu prirode i društva predviđeno je raditi u skupnom radu ili po koracima. Svaki učitelj rad može prilagoditi svojim učenicima. U ovom području obrađeni su sadržaji pod nazivom Kulturno-povijesni spomenici Vukovara pa bi bilo poželjno pripremiti prezentaciju s fotografijama o kojima se govori na nastavnom listiću ili imati pripremljene gotove fotografije.

Iz matematike je predviđeno uvježbavanje pisanog zbrajanja i oduzimanja u skupu brojeva do milijun kroz slaganje slagalice (predložak slagalice preuzet je s https://www.template.net/design-templates/print/blank-puzzle-template/ ). U nastavku možete preuzeti dva primjerka nastavnog listića (uspravno i položeno). Odaberite fotografiju na temu Vukovar s besplatnih web stranica za preuzimanje fotografija poput https://pixabay.com/ i na nju zalijepite listić sa zadatcima. Izrežite zadatke i podijelite učenicima. Nakon što riješe zadatak učenici dio slagalice lijepe na listić s rješenjima i tako slažu fotografiju koju ste im pripremili.

Nastava likovne kulture može se odvijati pod nazivom Vukovarska razglednica. Likovni problem kojeg će učenici realizirati bit će nijansiranje boje, tonovi boja. Prijedlog je da papir iz likovne mape presaviju na pola i na jednoj polovici prikažu znamenitost Vukovara po želji. Odlična je ideja prikazati vodotoranj olovkom (potrebno je koristiti mekane olovke), a pozadinu vodotornja odraditi nijansiranjem boja (temperama, akvarelom ili pastelama). Po završetku je potrebno napisati Pozdrav iz Vukovara.

Nadamo se kako će ovi materijali pronaći put do učitelja i učiteljica u našim školama te im olakšati pripremu i izvođenje nastave uz obilježavanje ovog dana na kojeg smo svi ponosni.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Aktivna učionica

Većina osnovnoškolske djece provede prosječno 70 posto svojeg vremena u učionici sjedeći. Štoviše, i izvan učionice opao je broj učenika koji pješače do škole dok, istodobno, sve veći broj provodi više vremena pred zaslonima. Djeca u dobi od pet do šesnaest godina danas provode prosječno šest i pol sati pred zaslonima u usporedbi s oko tri sata u 1995. godini.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Sanda Marjanović