Programiranje, kodiranje i strani jezici – zašto ne? | Profil Klett

23. listopad 2019.

Programiranje, kodiranje i strani jezici – zašto ne?

avatar
Autor: Željka Starčević

U listopadu ove godine učiteljice Željka Starčević iz Osnovne škole “Vladimir Nazor”, Đakovo i Alenka Taslak iz Osnovne škole Dore Pejačević Našice, Našice sudjelovale su u Europskom tjednu programiranja koji se ove godine obilježavao od 5. do 20. listopada.

 

Europski tjedan programiranja je društvena inicijativa koja se svake godine u listopadu obilježava u europskim zemljama, a cilj joj je na zabavan i inovativan način učenicima približiti programiranje i digitalnu pismenost. Kako se u današnje vrijeme svijet oko nas brzo mijenja te učenici trebaju razviti sposobnost logičkog zaključivanja i povezivanja sadržaja kako bi se mogli prilagoditi uvjetima okoline, učiteljice su odlučile pokazati da se nastavni sadržaji lako i kreativno mogu povezivati, a uz to imati svrsishodnu primjenu što je u potpunosti u skladu s novim smjernicama Škole za život. Zbog toga su učiteljice sve navedeno odlučile realizirati u suradnji s drugim učiteljima iz Hrvatske, kao i iz Portugala, Bugarske, Rumunjske i drugih zemalja EU.

 

U osnovnoj školi “Vladimir Nazor”, Đakovo bilo je uključeno 100 učenika.

3. c razred je kodirao ime uz pomoć imenica iz lekcije koju su učili te su dovršili rečenicu npr. Ich heisse i kodirano ime ili kodirano ime i kann hoch springen i sl.. Bili su jako kreativni. Tako su njihovi kodovi bili priča za sebe npr. oznaka računalnog jezika 1 je zamijenila riječ Kroatien, 0 riječ See a razmak između slova je bila riječ Strand. Za kodove slova služila im je kodirana abeceda. Bili su vrlo snalažljivi i sat njemačkog jezika postao je igra, a kodiranje odlična vježba pisanja.

8.b i 8.c razred izborne nastave njemačkoga jezika su pisali animiranu razglednicu u programu Scratch i služili se njemačkim jezikom kao temeljem razglednice, dio učenika 5. razreda su na nastavi engleskoga jezika osmišljavali Scratch animirane dijaloge u obliku razglednice kojima su predstavljali sebe, svoje prijatelje i grad, dok su ostali postali špijuni na jedan sat i uz pomoć kodirane abecede dešifrirali tekst o njima samima. Tako su na satu engleskoga jezika postali programeri i uspješno povezali najmanje 2 predmeta u školi, Informatiku i Engleski, a nisu zaboravili ni Geografiju niti Povijest kada su opisivali svoj grad. Svim učenicima uručeni su službeni certifikati EU Code Week 2019.

U Osnovnoj školi Dore Pejačević Našice u Našicama bilo je uključeno oko 90 učenika. Učenici osmih razreda su učili kako pomoću kodiranja mogu sažeti tekst o Australiji. Također su pomoću pripremljenih materijala koristeći programiranje (offline verziju programa Scratch) ponovili gradivo iz engleskog jezika.

Peti i osmi razredi su u programskom jeziku Scratch  izrađivali animirane razglednice u digitalnom obliku pomoću kojih su predstavili sebe, svoj grad, svoju zemlju i običaje. Svoje uratke su podijelili s ostalim sudionicima ovog projekta te tako saznali ponešto o znamenitostima i kulturi drugih zemalja Europske unije, ali su također imali priliku vrednovati svoj rad i rad svojih vršnjaka. Kaže se da slika govori tisuću riječi, pa se iz priloženih slika može vidjeti da su učenici istinski uživali u ovakvom načinu rada, bili izuzetno motivirani, zainteresirani i aktivni. Na kraju su zasluženo dobili potvrde o sudjelovanju.

Dojmovi su izuzetno pozitivni i za učenike i za učiteljice te će se ovakav način učenja stranih jezika zasigurno nastaviti u ove dvije škole. Preporučujemo i ostalim školama da se ubuduće uključe u aktivnosti Europskog tjedna programiranja.

 

Autorice: Željka Starčević i Alenka Taslak, profesorice engleskog i njemačkog jezika i književnosti

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Clever Cubes - pametne kocke za pametnu nastavu engleskog jezika

Clever Cubes

Za naše vjerne korisnike pripremili smo set od 9 kocaka s čak 54 originalne ilustracije koje prikazuju stvari, likove, emocije, događaje, aktivnosti i mjesta.

 

Jednostavno bacite kockice, pustite mašti na volju i neka priča krene. Osmislite kakav će lik proći kakvu avanturu i koja je priča – bitno je tko, što, gdje, kako i zašto!

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Julia Katharina Weber, Lidija Šober, Sandra Hohmann, Dagmar Glűck, Mirjana Klobučar
udzbenik
Ira Raše, (Ankica Knezović)
udzbenik
Gordana Bariši Lazar, Sanja Ivanči