Novo polugodište - s osmjehom | Profil Klett

09. siječanj 2020.

Novo polugodište - s osmjehom

Autor: Maja Jelić Kolar

Autorica teksta: 

Renata Milnović, dipl. učiteljica - OŠ 22. lipnja, Sisak

 

Krenite s osmjehom u novo polugodište i obilježite već u prvom tjednu Svjetski dan smijeha 10. siječnja različitim aktivnostima koje će izmamiti osmjeh na dječja lica.

Indijac Madan Kataira osmislio je i utemeljio Svjetski dan smijeha s namjerom da potakne sve ljude svijeta da se smiju što češće. Svjetski dan smijeha slavi se od 1998. godine, i to dva puta godišnje – 10. siječnja i 2. svibnja.

Cilj  Svjetskog dana smijeha je potaknuti ljude da se što više smiju jer će se osjećati bolje, rasteretit će se stresa, smanjiti brige i depresiju i tako ojačati imunitet, a brojni znanstvenici i liječnici smatraju  kako se smijati treba svakoga dana. Nitko oko sebe ne želi vidjeti tužna, namrgođena lica, pa primjerom treba pokazati drugima da nije sve izgubljeno, koliko god svakodnevica tako izgledala.

Hi, hi - ha, ha - he, he

 

Utorak je. Sasvim običan nastavni dan. Završio je sat Matematike, počinje sat Prirode i društva. Katarina i Katja sjede zajedno u klupi i cijelo vrijeme se nešto smješkaju. Čim se pogledaju, počnu se smijati. Pokušavaju sakriti taj smijeh, smiju se tiho, gotovo neprimjetno, ali im oči prekrasno sjaje. Ponekad ih učiteljica prekine ponekim pitanjem, ali one uvijek znaju odgovor. Ostalim učenicima ništa nije neobično. I tako to traje i traje, prolaze minute i minute i odjednom se pogledi učiteljice i djevojčica sretnu…..smijeh. Smiju se Katarina i Katja, smije se učiteljica, smiju se ostali učenici, smije se cijeli razred. Nitko ne zna čemu se smijemo, nije ni bitno. Bitno je da 3. b ima dvije svoje smjehuljice. Hvala im na trenucima smijeha, sreće i veselja…

 

 

Smijeh je dio ljudskog ponašanja kojeg regulira mozak, a pomaže ljudima objasniti njihove namjere u različitim socijalnim interakcijama.

Kada se čovjek smije aktivno je 80 mišića, a od toga čak 17 mišića na licu. Smijehom se "treniraju" hormoni jer se tada proizvodi više endorfina, kojega nazivaju i hormonom sreće. Stručnjaci također tvrde da je par minuta smijanja isto kao i 15 minuta vježbanja na sobnom biciklu.

Istraživanja pokazuju da se u odrasloj dobi smijemo oko 17 puta dnevno, dok najmlađi to čine oko 300 puta dnevno.

Dokazano je da su se ljudi nekad smijali u prosjeku 18 minuta dnevno, a danas je to svedeno na samo šest minuta.

Osmijeh na licu učitelja omogućuje to isto i na licima učenika

 

Lijepo je vidjeti nasmijana lica roditelja, ukućana, prijatelja, učiteljica u školama. Igra je bolja i zabavnija, ako je ispunjena smijehom. Školski dani brže prolaze, đačke brige lakše se savladaju ako je naša okolina ispunjena smijehom. Sastavni element svake nastave trebao bi biti smijeh i duhovitost. Isto tako duhovitost učitelja pruža mogućnost i učeniku da iskaže isto. Svako nasmiješeno lice privlači na suradnju, stoga će  školovanje i život uz smijeh i veselje svako djetinjstvo učiniti sretnijim i ugodnijim. Najljepši osmijeh je onaj kad se netko slatko i od srca smije. “Osmijeh traje možda samo jedan trenutak, ali u sjećanju može ostati cijeloga života. Zato ga darujmo i prihvatimo od drugih.”, rekao je Edward W. Reiler. Smijeh i humor su zapravo kao neka alternativa ozbiljnoj stvarnosti, a isto tako zauzimaju važno mjesto u odgojno-obrazovnom procesu. Primjenjujući ih u nastavi povećava se kvaliteta procesa učenja, poboljšavaju se međugeneracijski odnosi, stvara se pozitivno razredno ozračje, a učenicima je samo učenje zanimljivije.

Sve što učimo sa smiješkom, naučimo jako dobro! Radost, smijeh, zabavu treba dijeliti s drugima i na taj način promicati povezanost i jačanje zajedništva.

 

Razgovarajte s učenicima što ih sve može nasmijati, tko im je smiješan od članova obitelji/poznata osoba iz medija, koji film ili predstava su im bili smiješni? Iskoristite šaljive poticaje iz udžbenika - stripove, karikature, anegdote, viceve, primjerice duhoviti stripovi u nastavi Prirode i društva (Pogled u svijet, 3. razred)

 

Predlažemo vam još neke aktivnosti koje možete uključiti u nastavu pri obilježavanju Svjetskog dana smijeha (ali i svih ostalih sati nastave):

  • čitanje smiješnih pjesmica, igrokaza, priča (Kako živi Antuntun, igrokazi J. Čunčić Bandov)
  • pričanje šaljivih 'životnih' priča, anegdota, viceva
  • igra pantomime
  • oponašanje jedni drugih dok pokazuju smiješne 'face'
  • oponašanje tuđeg hodanja - Ministarstvo smiješnog hodanja
  • igra Glazbena stolica
  • smišljanje šaljivih rečenica, misli, pjesmica

 

Aktivnosti potražite i na linku Pogled u svijet – Tragom prirode i društva  https://www.facebook.com/groups/759347757820530/permalink/854115705010401/

 

Kako je smijeh snažan neprijatelj stresa, produžuje život, znak je dobrodošlice, odraz našeg raspoloženja, zdravlja i sposobnosti uživanja u životu prihvatimo ga objeručke u novoj godini, koristimo ga što češće, povećajmo prosjek dnevnog smijanja, brinimo se o svom zdravlju!

Neka nova godina bude svima ispunjena veseljem, radošću, srećom i neka bude ispunjena obiljem smijeha!

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Arijana Piškulić Marjanović, Jasminka Pizzitola, Lidija Prpić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Arijana Piškulić Marjanović, Jasminka Pizzitola, Lidija Prpić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš