Od crte, točke, mrlje, šare do zanimljivih likovnih kompozicija | Profil Klett

14. prosinac 2018.

Od crte, točke, mrlje, šare do zanimljivih likovnih kompozicija

Autor: Abel Brčić

Predblagdansko je vrijeme  ukrašavanja i svi nastojimo ukrasiti svoje prostore.

U likovnim mapama Profil Kletta nalaze se fotokolaži koji se mogu koristiti za razne likovne radove, a koji u ovo blagdansko vrijeme mogu poslužiti i za ukrašavanje učionica i domova. Bilo da se radi kolaž, rekompozicija, podloga za fotomontažu ili ovisno o dosjetljivosti mentora može se koristiti, kao što su učenici osnovne škole Petra Kanavelića u Korčuli vođeni svojim mentorom Abelom Brčićem učinili, kao podloga na koju će doraditi i docrtati svoju likovnu kompoziciju.

 

 

Kako već niz godina primjećujem da učenici gube smisao za sitnu motoriku jer im je uglavnom sve više svedeno na radnju za ekrane na dodir, učinilo mi se zgodnim da im aktiviram prste i vratim ih u likovnost putem crte, točke, mrlje, šare... baš kakav je bio i slogan prošlogodišnjeg Profil Klettova likovnog natječaja Želim, stvaram, oblikujem.

Obrađivali smo likovne probleme kao što su: kompozicija  linearnih tekstura, kontrast i ritam suprotnosti, kompozicija, sklad likova, ritam i simetrija likova, izražajnost crta, složene strukture, teksturne i strukturne crte, obrisne crte, tok i karakter crta, strukturne točke i crte, ravnotežu i ritam u kompoziciji. Upravo mi se ovim načinom rada učinilo da bismo mogli obraditi i kombinirati mnoge navedene elemente. Tako je rad postao primamljiv od petog do osmog razreda.

Način rada korelirao je i s drugim predmetima: priroda, biologija i matematika (simetrija, krug i geometrijski elementi). Pritom su vještina i zanimljivost izrade paške čipke mnogim učenicima bili poticaj, kao i bogato kulturno nasljeđe graditeljstva, osobito rozete.

Prvi put sam radio na ovim novim ponuđenim posterima  na ovaj način i imao sam ideju da se koristimo tehnikom tuša i drvca u početku. Poslije smo mašti  dozvolili da se razigra pa smo koristili kombiniranu tehniku. Učenici su u početku bili nesigurni, no kako su sve više stjecali samopouzdanje, oslobodili su se u svojoj kreativnosti i  na kraju me vrlo ugodno iznenadili upornošću i strpljivošću. Nastao je niz jako lijepih radova koje nije moguće izložiti u tolikom broju, stoga zbog ograničenog prostora žao mi je što moram izdvojiti i selektirati ih na manji broj. No radovi će svakako pronaći svoje mjesto kao ukrasi za hodnike i prostore škole.

U fotogaleriji pogledajte razigranost, maštovitost i kreativnost učenika OŠ Petra Kanavelića iz Korčule.

Radovi učenika OŠ Petra Kanavelića u Korčuli, mentor: Abel Brčić
Radovi učenika OŠ Petra Kanavelića u Korčuli, mentor: Abel Brčić
Radovi učenika OŠ Petra Kanavelića u Korčuli, mentor: Abel Brčić
Radovi učenika OŠ Petra Kanavelića u Korčuli, mentor: Abel Brčić
Radovi učenika OŠ Petra Kanavelića u Korčuli, mentor: Abel Brčić
Radovi učenika OŠ Petra Kanavelića u Korčuli, mentor: Abel Brčić
Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Od „Želim, stvaram, oblikujem“ do novog međupredmetnog likovnog natječaja „Predstavljam se svijetu“

Dok sa znatiželjom čekamo nove radove njenih učenika koje je već prijavila na ovogodišnji međupredmetni likovni natječaj „Predstavljam se svijetu!“, s učiteljicom Hodja Kukovačec razgovarali smo o motivaciji, temama koje su poticajne za rad, te što je samim učiteljima važno pri izboru tema i motiva pri sudjelovanju u natječaju.

Uloga tehnologije u projektnom učenju

Uzmemo li u obzir ulogu koju bi tehnologija trebala odigrati u projektnom učenju, učiteljima bi morale biti jasne temeljne funkcije učenja kojima će poslužiti tehnološki alati. Umjesto formiranja projekta oko najnovijih ili najvećih gadgeta, učiteljima je bolje početi sa školskim sadržajem i vještinama za 21. stoljeće koje žele da učenici razumiju i primjenjuju. Tek tada će biti spremni razmotriti tehnološke alate koji će učenicima omogućiti ispunjavanje tih ciljeva.  
 

Zanima nas

Ljubav prema mudrosti

Prvi je korak k filozofiji znatiželja. Znatiželja vođena čuđenjem, oblikuje pitanje. Pitanje nas čini budnim, potiče na traganje, istraživanje, promatranje, proučavanje, otkrivanje, osvještavanje, povezivanje. Uvodi nas u razmišljanje o sebi, svijetu oko sebe, o odnosu sebe i svijeta, o životu, prirodi, dobru i zlu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
ALISON MARIĆ, DRAGANA PALČIĆ
udzbenik
Ana Šobat, Martina Kosec, Jurana Linarić, Emina Mijatović, Zdenka Bilušić, Dijana Nazor