Što je slobodna ili nestrukturirana igra? | Profil Klett

Ilustracija: Wolfgang Eckert, Pixabay

07. veljača 2020.

Što je slobodna ili nestrukturirana igra?

avatar
Autor:

Igraju li se današnja djeca? Prestaje li igra polaskom u školu? Očekuje li se od nas odraslih da osmišljavamo aktivnosti za djecu baš uvijek? Primjer slobodne igre može se vidjeti svaki tjedan u maloj Područnoj školi Razbojište, koja se uključila u međunarodnu akciju Global School Play Day. 

 

Pripremila Tajana Tomoković, učiteljica njemačkog jezika u OŠ Hinka Juhna Podgorač

 

Svaki petak odlazim u PŠ Razbojište u 4. razred održati nastavu Njemačkoga jezika. Malena seoska škola sa sve manje učenika izuzetno je topla što zbog grijanja na drva, što zbog topline koju u sebi nose djeca i cijela zajednica. Prije početka nastave učenici sjednu na pod, privuku kutiju s tim posebnim kockicama (koje čak i nisu kockice) i slažu, preslaguju, dijele, izmjenjuju, igraju se. I nije bilo petka da oni te kockice nisu presložili. I generacije se mijenjaju, djeca rastu, odlaze u matičnu školu, ali kockice su tu, vjerno potiču svaku novu generaciju djece na slobodnu igru. Te su kockice u posljednjih 20 godina postale i cvijet, i robot, i pištolj, i zvrk i sve što dječja mašta može zamisliti. Bilo je tu i svađe, ali i rješavanja razmirica i tako u krug, kako treba biti kad se djeca igraju bez uplitanja odraslih. Stari svijet bi rekao „dječja posla".

 

Slobodna ili nestrukturirana igra je igra koja nema pravila, nema ciljeva ni očekivanja. Djeca sama osmišljavaju, sudjeluju, izgrađuju, stvaraju i na taj način razvijaju maštu i kreativnost. Kroz slobodnu igru djeca se uče timskom radu, dijeljenju, pregovaranju, rješavanju sukoba i zastupanju svojih interesa.

 

Djeca koja provode više vremena u nestrukturiranoj igri imaju i sposobnosti dužeg zadržavanja pažnje, a pritom uče uloge kao što su vođa i donositelj odluka.

Akcija Global School Play Day

 

Bezbroj puta smo se pitali koja je čar u tim kockicama? Možda nije u kockicama čar nego u slobodnoj igri? Nakon 20 godina vjernog služenja djeci i slobodnoj igri, kockice su se pokidale, ostalo ih je vrlo malo pa su učiteljice odlučile nabaviti nove. Nisu kao stare, ali su jednako dobar poticaj slobodnoj igri koje će pamtiti nove generacije učenika Područne škole Razbojište i njihove učiteljice Silvana Šarić i Ljubica Đurić.

 

Na temu slobodne igre pokrenuta je prije pet godina međunarodna akcija Global School Play Day https://www.globalschoolplayday.com kojom se želi osvijestiti važnost slobodne igre u školama. Ove godine se obilježavao 5. veljače i u akciju je uključeno gotovo pola milijuna učenika iz 73 zemlje svijeta. Uključili smo se i mi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Gesund essen

Zdrava prehrana ne utječe samo na fizičku, nego i na mentalnu učinkovitost. Iako smo svjesni činjenice da prava hrana sprječava lošu koncentraciju i umor, često jedemo nešto na brzinu. Kada je hrana u pitanju, učenici i učenice manje razmišljaju o vlastitom zdravlju, umjesto toga je fokus na stilu života, navikama, pripadnosti određenoj grupi, osjećajima i mnogim drugim faktorima. 

 

Zanima nas

Kako pomoći učenicima da neuspjeh pretvore u uspjeh

Ususret novoj školskoj godini učiteljica engleskoga i njemačkoga jezika Ksenija Todorović iz vlastitog iskustva savjetuje kako pomoći učenicima da prihvate svoju osobnu odgovornost za neuspjeh na putu do uspjeha te razviju svoje potpune potencijale i postanu odgovorni građani našeg društva.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Stefanie Dengler, Cordula Schurig, Sarah Fleer, Alicia Padrós
udzbenik
G.Barišić Lazar
udzbenik
Sanja Ivančić, Andrea Thess, Suzana Sklepić-Šarić