Pardon me, can you spare a vote? ili Kako spojiti sat razrednika i engleski jezik | Profil Klett

Slika by Pressfoto - Freepik.com

28. rujan 2017.

Pardon me, can you spare a vote? ili Kako spojiti sat razrednika i engleski jezik

Autor: Sana Perić

„Učenici razrednog odjela na početku nastavne godine iz svojih redova biraju predsjednika, zamjenika predsjednika i blagajnika razrednog odjela za tekuću školsku godinu,“ čitamo u Statutu Gimnazije u Požegi. Prva sušačka hrvatska gimnazija u Rijeci pak propisuje: „Svaki učenik može za predsjednika predložiti samo jednog kandidata, a može se samostalno kandidirati.“ U planu za nastavni sat razredne zajednice OŠ Dr Jure Turića iz Gospića stoji da će „na satu učenici razgovarati o osobinama koje treba imati predsjednik razreda.“ No, nigdje nije navedeno koje su to osobine i kako potaknuti tu raspravu s učenicima.

 

Škole u svojim statutima imaju navedene obveze i prava članova razredne uprave, kao i način provođenja odabira. No, ne govore o tome što čini dobrog predsjednika – tu uskače učitelj, koji sam mora osmisliti sat razredne nastave na kojem će provesti odabir i nastojati uključiti i elemente građanskog odgoja.

 

Profil Klett je na zahtjev profesora i profesorica engleskog jezika pripremio nastavne listiće Clever me! koji su izvrstan dodatni materijal neovisno o tome po kojem programu se u razredu radi. Listići, uz uvijek prisutnu i nužnu gramatiku, pokrivaju i vještine govorenja, čitanja i pisanja, kao i teme poput ekologije, zdravlja, pravila ponašanja na internetu, a jedan od njih, koji se nalazi u listićima za 5. razred, tematizira upravo izbor razrednog predsjednika. Stoga je ova aktivnost idealna profesorima engleskog koji su ujedno razrednici, a optimalno ju je provesti sada, na satu razredne zajednice.

 

Profesorica engleskoga jezika Marijeta Gal iz OŠ Mate Lovraka u Vladislavcima s nama je podijelila svoje iskustvo izbora razredne uprave pomoću nastavnog listića "Who will be the class president?".

 

„Želim vam se zahvaliti na prekrasnom listiću "Who will be the class president?". Obzirom da 7. razredu predajem engleski jezik, ali sam ujedno i njihova razrednica,

ovaj listić pomogao nam je svima da jednu poprilično čestu, napornu i dosadnu temu pretvorimo u vrlo zabavan sat.

Naime, tema nam je bila "Biranje rukovodstvenoga tijela razreda" te smo nakon kratkog uvoda i razgovora o tome zašto je predsjednik razreda bitan u upravljanju našega 7. razreda te koje su njegove odgovornosti prešli na dio koji ih je pomalo šokirao i ugodno iznenadio. Naime dobili su nekakav tekst na engleskome jeziku! Nakon prvotnog šoka prionuli su raditi te smo zajedno razgovarali o tome kako je izgledao odabir predsjednika s našega listića te riješili 2. i 3. zadatak To smo odlično spojili s izbornim sustavom Republike Hrvatske i uvidjeli kako bi rezultati mogli biti još transparentniji da su u tekstu imali osnovano i povjerenstvo za kontrolu i brojanje glasova. Mi smo, dakle, naš izbor predsjednika unaprijedili kako bi sve bilo transparentno te smo uspješno izabrali predsjednicu razreda. Za kraj, ponovili smo pomoću zadatka 4. nove izraze na engleskome jeziku, odgovorili na postavljena pitanja iz zadatka 5. te pomoću zadatka 6. sjetili se koji su ustvari naši razlozi zašto smo izabrali baš tu osobu za predsjednicu razreda.

Dakle, imali smo sasvim drugačiji i inovativan sat, pričali smo hrvatski, ali i puno engleskog.

Naučili smo kako funkcionira hrvatski izborni sustav, a tekst nam je savršeno poslužio za dodavanje stvari koje bi izbore poboljšale tako da budu još transparentniji. Ostvarili smo pravu korelaciju nastavnih sadržaja i još u to uvrstili i Građanski odgoj i obrazovanje. Hvala vam što ste nas oduševili, iznenadili i omogućili da ovo izvedemo na ovako prekrasan način na obostrano zadovoljstvo, i učenika i učiteljice.

Ovi listići ne da su idealni za dodatnu nastavu, nego u višim razredima zaista mogu imati i ovako lijepu korelacijsku ulogu, a sat učiniti jednostavno fantastičnim, jako poučnim, drugačijim i nezaboravnim.“

 

Što čini dobrog predsjednika razreda i čime se rukovoditi pri odabiru? Ovaj radni listić potaknut će raspravu o tim, i drugim važnim pitanjima, osvijestiti kod vaših učenika kako funkcionira predstavnička demokracija, te proširiti njihov vokabular i vještinu govorenja na engleskom jeziku.

 

Nastavne listiće Clever me! možete kupiti ovdje.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Latinski i grčki korijeni u engleskom jeziku

Razvoj današnjih jezika iz praindoeuropskog

Iako su se latinski i grčki razvili u romanske jezike odnosno u moderni grčki, njihova je literatura nastavila imati snažan učinak na europske narode. Svi moderni jezici posuđuju riječi iz oba jezika. U članku saznajte koje su engleske riječi i korijeni posuđeni iz latinskih riječi.

I'm game! - Uzbudljiva radionica društvenih igara: učenje i zabava kroz engleski jezik

Ova inovativna radionica pružila je učenicima priliku da razvijaju svoje jezične vještine dok su istovremeno uživali u timskom radu i zabavi. Prije samog igranja društvenih igara, učenici su se upustili u analizu primjera i pravila za korištenje glagola "used to". Kroz primjere i razgovor o svojim omiljenim društvenim igrama, igrama iz djetinjstva te kroz opisivanje svojih najdražih igara, učenici su aktivno sudjelovali u procesu učenja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
M.Grazia Bertarini, Paolo Iotti
udzbenik
Maja Oltran, Ivana Mesarić, (Daška Domljan)
udzbenik
Borka Lekaj Lubina, Jasna Pavuna, Danka Singer