Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku - nova knjiga doc.dr.sc. Vesne Budinski | Profil Klett

31. listopad 2019.

Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku - nova knjiga doc.dr.sc. Vesne Budinski

Autor: Maja Jelić Kolar

Od 28. do 30. listopada održan je stručno-znanstveni skup Hrvatskoga pedagoško-književnog zbora u Opatiji. Uz mnoga stručna predavanja i prikaze prakse, iznimno nam je drago istaknuti predstavljanje knjige Početno čitanje i pisanje na hrvatskome jeziku autorice doc. dr. sc. Vesne Budinski.

Knjiga je objavljena u suizdavaštvu Profil Kletta i Učiteljskog Fakulteta u Zagrebu, a o njoj su govorile izvršna urednica Profil Kletta Gordana Ivančić i doc. dr. sc. Martina Kolar Billege.

Autoricu Vesnu Budinski, koja je mnogo godina provela radeći s djecom u razredu, posebno je razveselila jedna učenica 4. razreda OŠ Nikola Tesla iz Rijeke. Za predstavljanje knjige pripremila ju je učiteljica Vesna Mikjel, a recitirala je pjesmu književnika Berta Lučića Rastava puža muža na zavičajnom govoru. Učenica je svojim govorom obogatila predstavljanje knjige te pokazala koliko je zavičajni idiom važan svakom djetetu koje dolaskom u školu započinje početno učenje čitanja i pisanja na standardnome hrvatskom jeziku.

Iako se o knjizi zaista mnogo govorilo, ovdje možemo istaknuti da se njezin sadržaj izvrsno uklopio u današnju potrebu da obrazovanje bude temelj ostvarivanja najvećih vrednota suvremenoga društva. Knjiga sadržava znanstvena istraživanja s pomoću kojih autorica uspostavlja metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja. Uz to, u njoj možete pronaći i povijesni pregled početnica, priručnika i nastavnih planova sve do današnjega kurikuluma.

Predstavljanje je obilovalo znanstvenim i praktičnim uvidom u sadržaje kojima se knjiga bavi, no iako su gošće upravo o tome govorile, u nekoliko rečenica kojima ju je autorica predstavila čulo se mnogo više. Govoreći o knjizi, doc. dr. sc. Vesna Budinski pokazala je koliko je uložila u svaku napisanu rečenicu, a iz njezina govora izviralo je životno, učeničko, učiteljsko, doktorsko i predavačko iskustvo. Njezine su rečenice dokazale da u ovoj knjizi svaka učiteljica i svaki učitelj mogu pronaći poglavlja koja će im mnogo koristiti u njihovu radu.

Koliko je predstavljanje bilo uspješno, vidjelo se i na kraju druženja. Autorica je svaki kupljeni primjerak obogatila posvetom i potpisom, a mnoge čestitke pokazale su da su sudionici prepoznali vrijednost i važnost ove knjige.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čudo japanskoga školskog sustava

Koliko vam vremena treba da pomnožite 21 puta 13? Jedna minuta, vjerojatno. A koliko za 123 puta 321? Više od minute, sigurno. Međutim japanska su djeca sposobna to riješiti u trenutku, pomoću nekoliko redaka. Svako dijete to može čak i petogodišnje. Oni ne uče brojeve napamet. Umjesto toga, crtaju i igraju se.

Pitate se kako je to moguće.

Moguće je zato što se nastava u toj zemlji usmjerava na kvalitetu poučavanja, a ne na kvantitetu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Marijana Martić, Gordana Ivančić, Lorena Kuvačić Roje, Esma Sarajčev, Dubravka Tkalčec
udzbenik
Nataša Svoboda Arnautov, Sanja Škreblin, Sanja Basta, Maja Jelić Kolar
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković